Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام احمد مروی روز شنبه در مراسم تجلیل از موکب داران دهه آخر صفر در حرم مطهر رضوی افزود: موکب داری در ایام خاص باید مقدمه‌ای برای برپایی موکب‌های اشاعه سیره معنوی خاندان اهل بیت (ع) باشد به گونه‌ای که همه انسانها بتوانند از سیره معنوی آنها بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اهمیت موکب داری و خدمت به زائران اهل بیت (ع) ادامه داد: این خدمت رسانی نباید فقط به ایام خاص منتهی شود بلکه باید این موکب‌ها پیام فرهنگ و اخلاق ائمه (ع) را منتشر کنند و موکب فرهنگ حسینی و رضوی در همه روزها برپا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیت آستان قدس رضوی گفت: همانگونه که قرآن کریم منحصر به زمان و مکان خاصی نیست و در تمام ساعات و همه جا می توانیم از آن بهره‌مند شویم باید بتوانیم از سیره و فضائل اهل بیت (ع) نیز بهره ببریم.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ آموزه های دینی و اخلاق ائمه اطهار (ع) را در خود پیاده کنیم افزود: هر یک از ما در زندگی، گفتار و تعامل با مردم و جامعه باید از ائمه اطهار (ع) الگو بگیریم.

حجت الاسلام مروی ادامه داد: موکب داران به تغذیه روح به جای جسم نیز توجه داشته باشند زیرا همه مردم تشنه معارف اهل بیت (ع) هستند و این معارف با فطرت انسانها در ارتباط است و آنها را سیراب می‌کند.

کار مردم را باید به مردم واگذار کرد

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: با توجه به حضور میلیونی زائران حضرت امام رضا (ع) نمی‌توانستیم پاسخگویی جامعی به آنان داشته باشیم و در این مسیر موکب داران در خدمت گذاری به زائران اهتمام بسیار به خرج دادند و به همین دلیل توصیه می‌شود کار مردم باید به مردم واگذارشود.

مالک رحمتی افزود: حال و هوای فضای دهه آخر صفر امسال با سنوات گذشته تفاوت بسیار داشت و با توجه به اینکه حدود ۲۰ ماه از  شیوع کرونا گذشته بود و در این مدت عاشقان اهل بیت (ع) برای زیارت در محدودیت بودند، با انجام واکسیناسیون علیه کرونا، آرامش خاطر برای حضور زائران در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) ایجاد شد.

وی ادامه داد: هر ساله جمعیت میلیونی در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی (ع) شرکت می‌کردند ولی در سال جاری حدود ۱۰ درصد ایرانیان توانستند به زیارت عتبات عالیات بروند و همین امر باعث شد عطش زیارت حرم مطهر رضوی بیشتر شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه تعدادی از مردم نذر داشتند و به صورت پیاده به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) مشرف شدند گفت: دستگاه‌های اجرایی مانند سال‌های گذشته آمادگی لازم را نداشتند و بدلیل شرایط حاکم ناشی از کرونا در بلاتکلیفی قرار داشتند و اگر موکب داران پای کار نمی‌آمدند زائران رضوی دچار مشکل می‌شدند.

وی افزود: در این مدت ۱۵۰ موکب در مساحت پنج هکتار در اطراف حرم مطهر رضوی به خدمت رسانی پرداختند و حدود سه و نیم میلیون پرس غذا و یک و نیم میلیون میان وعده بین زائران توزیع شد.

رحمتی ادامه داد: امیداواریم همکاری بین آستان قدس رضوی و موکب داران ایرانی، افغانستانی و عراقی بیشتر شود و ما هم آن مقدار که ظرفیت، توان و امکانات داشته باشیم در این راه هزینه خواهیم کرد.

برچسب‌ها موکب اربعین مشهد آستان قدس رضوی قائم مقام آستان قدس رضوی احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موکب اربعین مشهد آستان قدس رضوی موکب اربعین مشهد آستان قدس رضوی قائم مقام آستان قدس رضوی احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی تولیت آستان قدس رضوی موکب داران حرم مطهر اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۱۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، گفت: دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از آستان‌نیوز،انسیه خزعلی در آیین اختتامیه این دوره که شب گذشته در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.

وی تصریح کرد: این دوره های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.

خزعلی ادامه داد: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجراست که یکی از آنها خانواده و فرهنگ خانواده است که با  محورهای خانواده، رسانه مد و لباس و غیره طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی را به مردم ارائه دهیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: طرح  پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.

به گفته وی والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، براین اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی‌بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه  سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

گفتنی است، سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز با همکاری بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش در مشهد به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • نام ماندگار معمارباشی‌ها بر آستان زرافشان جانان
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی در مالزی
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی