Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - گسترش واکسیناسیون سبب شده که مردم استان فارس در دوز نخست ۸۰ درصد و در دوز دوم ۵۲ درصد واکسینه شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت هم‌اکنون یک شهرستان از استان فارس در وضعیت قرمز، 6 شهرستان در وضعیت نارنجی، 22 شهرستان در وضعیت زرد و 7 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متولیان بهداشت و درمان استان فارس معتقدند که وضعیت کنونی شکننده و ناپایدار است و با توجه به قرمز شدن شهرستان استهبان این شرایط ممکن است دیگر شهرستان‌های استان را نیز درگیر کند. بنابراین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی امری لازم و ضروری است. 

بر این اساس عبدالرضا قاسم‌پور، معاون استاندار فارس امروز در ارتباطی مجازی با خبرنگاران اسامی شهرهای استان با رنگ‌بندی جدید را اعلام کرد بر این مبنا که شهرستان‌های  خنج، آباده، اوز، بختگان، زرین دشت، بیضا و خرامه در وضعیت آبی و شهرستان‌های شیراز، جهرم، فسا، سرچهان، کوار و ممسنی در وضعیت نارنجی قرار دارند و دیگر شهرستان‌های استان به جز استهبان در وضعیت زرد هستند. 

وی با بیان اینکه تنها شهرستان استهبان در وضعیت قرمز قرار دارند، از تدابیری سخن گفت که در ستاد استانی مقابله با کرونا مظرح شده تا استهبان از این وضعیت خارج شود و وضعیت در شهرستان‌هایی که احتمال قرمز شدن دارند، نیز کنترل شوند. 

دز سوم واکسن کرونا برای گروه‌های پر‌خطر در خراسان شمالی تزریق می‌شودچرا باید "واکسن کرونا" بزنیم با وجود اینکه واکسن مانع ابتلا نیست؟87 درصد افراد بالای 12 سال در گیلان دز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند

قاسم‌پور همچنین ضمن ارائه آماری از واکسیناسیون در استان فارس اعلام کرد که میزان گسترش این امر سبب کسب رتبه نخست استان شده است. به گفته وی استان فارس در دز اول 80 درصد و در دز دوم 52 درصد تزریق واکسن داشته است که در مجموع ترکیب هر دو دز استان فارس رتبه اول کشوری را دارد. 

معاون استاندار فارس همچنین با اشاره به اجرای طرح قرنطینه هوشمند از روز دوشنبه در استان اعلام کرد که فارس از نظر اعمال محدودیت‌ها و همراهی مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیز همواره رتبه‌های دوم و سوم را در میان استان‌های کشور داشته است. 

در ادامه مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز کسب ایمنی عمومی جامعه را نیازمند همدلی بیشتر مردم با مجموعه سلامت دانست و گفت: مشارکت کامل مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کنار تزریق واکسن علیه کرونا راهکاری برای دوری از وضعیت شدید کرونایی استان است. 

به گفته وی اثربخشی واکسیناسیون علیه بیماری کووید19 موجب جلوگیری از بستری و کاهش مرگ و میر می‌شود، بنابراین تمامی افراد بالای 12 سال برای دریافت واکسن علیه بیماری کووید19 تعلل نکنند.

لطفی بیشتر مرگ و میر ناشی از بیماری کووید19 در شرایط فعلی را مربوط به افراد غیر واکسینه و یا افرادی که هنوز موفق به دریافت واکسن نشده‌اند اعلام و بر ضرورت مراجعه همه گروه‌های هدف برای تزریق واکسن تاکید کرد. 

وی آمار بالای برخی از شهرستان‌ها در مراجعه به مراکز 16 ساعته را نشان از چرخش سریع ویروس دانست و  فعالیت مراکز 16 ساعته را در تشخیص و درمان بیماران مبتلا و یا مشکوک دارای علائم کروناویروس را از نقاط موثر در مدیریت و کنترل بیماری دانست. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین خواستار همکاری بیشتر مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان در رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در اصناف و اماکن پر تردد شد.

حال با خبر اجرای طرح قرنطینه هوشمند و محرومیت استفاده از خدمات عمومی و اداری توسط افرادی که هنوز واکسن خود را دریافت نکردند لازم است افرادی که هنوز موفق به دریافت واکسن نشدند، هر چه سریع‌تر نسبت به این امر اقدام کنند.

انتهای پیام/424/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۲۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

به گزارش خبرنگار مهر، براساس آخرین وضعیت جوی کشور، امروز جمعه (۳۱ فروردین) برخی نقاط واقع در شمال غرب و غرب کشور همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی، غرب اصفهان، شمال فارس و چهارمحال و بختیاری افزایش ابر و رگبار باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

همچنین فردا شنبه (یکم اردیبهشت) در غرب سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال و شرق فارس، شمال هرمزگان، ارتفاعات کرمان و مناطقی از اصفهان و یزد وقوع رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بنا به این گزارش، بعداز ظهر یکشنبه (۲ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی از غرب به‌تدریج بارش باران در مناطقی از غرب، شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی آغاز می‌شود؛ همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی، شمال فارس رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

امروز (۳۱ فروردین) در مناطق کوهستانی رگبار تگرگ و در مناطقی از نوار شرقی وزش باد شدید همراه با خیزش گردوغبار دور از انتظار نخواهد بود.

کد خبر 6082247 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها
  • تسنیم: فرودگاه شکاری اصفهان در امنیت کامل است /مردم اصفهان در صف خرید حلیم هستند یا ورزش صبحگاهی می کنند /وضعیت غیرعادی نیست
  • منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان/ تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر حمله از خارج وجود ندارد +فیلم
  • آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • فارس و صدا و سیما: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل هستند
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • وضعیت مطلوب دلیجان در حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش
  • تصاویری هولناک از فوران آتشفشان در اندونزی + فیلم