Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@06:06:02 GMT

صادرات خاویار ۱۱۰درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۲۷۹۱

صادرات خاویار ۱۱۰درصد افزایش یافت

به گزارش اقتصادآنلاین، آرزو غنیون، معاون فنی دفتر آمار و پردازش اطلاعات گمرکی گمرک ایران گفت: خاویار ایران همواره از کالاهای صادراتی منحصر به فرد کشور است که در اقصی نقاط جهان طرفداران خاص خود را دارد، بر اساس آمار و اطلاعات موجود و مقدماتی تجارت خارجی کشور، طی نیمه نخست امسال، به میزان ۱.۳ تن خاویار به ارزش ۵۳۹ هزار دلار به ۲۳ کشور دنیا صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این میزان صادرات خاویار، نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاکی از افزایش ۱۱۰ درصدی در وزن و ۵۰ درصدی در ارزش است به عبارت دیگر میزان صادرات خاویار طی شش ماهه نخست سال ۱۳۹۹ به میزان ۶۰۵ کیلوگرم و به ارزش ۳۶۰ هزار دلار بوده است.

معاون دفتر آمار گمرک در خصوص مقاصد صادرات این محصول گفت: عمده‌ترین شریک تجاری در خرید خاویار ایران، کشور امارات متحده عربی (به عنوان کشور طرف معامله) بوده که به تنهایی خریدار حدود ۳۲ درصد از سهم وزنی و ارزشی خاویار ایران در ۶ ماهه نخست امسال بوده است. پس از آن کشور انگلستان با سهمی حدود ۱۷ درصد از وزن کل صادرات خاویار، در رتبه دوم قرار گرفته است.

غنیون افزود: کشورهای پرتغال، کویت و ژاپن هریک با سهم حدودی ۶ درصد از وزن کل خاویار صادراتی ایران در نیمه نخست سال جاری، رتبه‌های بعدی را از آن خود کردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: از این میزان صادرات خاویار، ۴۶۶ کیلوگرم به ارزش ۲۰۲ هزار دلار به پنج کشور اروپایی انگلیس، اسپانیا، سوئیس، یونان و پرتغال صادر شده است که به تعبیری حدود ۳۷ درصد خاویار صادراتی ایران به اروپا بوده است.

معاون دفتر آمار و پردازش اطلاعات گمرکی گمرک ایران گفت: هرچند خاویار در زمره کالاهای لوکس به شمار می‌رود و خریداران محدود و ویژه خود را دارد و از طرفی در مقایسه با کل صادرات غیر نفتی کشور، سهم بسیار ناچیزی از وزن و ارزش را داراست، اما شایسته است به عنوان کالایی نشان دار از کشور ایران، همانند فرش دستباف، زعفران و … همواره در فهرست کالاهای صادراتی ایران، جای داشته و بلکه بدرخشد.

پربیننده ترین افزایش قیمت لاستیک خودرو منتفی می شود؟ اتمام حجت سازمان حمایت با تولیدکنندگان لوازم خانگی کشف معدنی بزرگ‌تر از مس سرچشمه در رفسنجان ۸ میلیارد جمعیت دنیا چرا ۴میلیون متر فرش ایرانی را نمی‌ خرند؟ / رفع تعهد ارزی را بردارید، صادرات رونق می‌ گیرد؟ فعالان اقتصادی در پیچ تحریم های داخلی گرفتار شدند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صادرات خاویار صادرات خاویار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۲۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مطلبی گفت: سال گذشته حدود ۵۷۷ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۶۴ میلیون دلار به کشور‌های مختلف صادر شده است.
او عنوان کرد: در همین مدت ۲۴۶ هزار تن کالا به ارزش ۶۸۵ میلیون دلار واردشده که عمدتا مربوط به خطوط تولید واحد‌های صنعتی بوده است.
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه افزود: در حوزۀ ترانزیت خارجی نیز حدود ۲۰۳ هزارتن کالا انجام شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱، حدود ۴۶ درصد رشد داشتیم.

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • آمار تکان دهنده افزایش فقر در ایران طی ۲ سال
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا