Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: مواریث فرهنگی تمدن و افتخار پدران ماست و توجه به میراث فرهنگی با حل مشکلات مردم در تعارض نیست.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، آقای مهندس سید عزت‌الله ضرغامی امروز شنبه یکم آبان 1400 در آیین افتتاح موزه خودرو‌های تاریخی ایران که به همت بنیاد مستضعفان در جاده مخصوص تهران - کرج راه‌اندازی شده است، با اشاره به اینکه برگزاری موزه خودرو‌های تاریخی اقدامی جالب، عالمانه و هنرمندانه است، اضافه کرد: در کنار تمام اقدامات خوبی که بنیاد انجام داده، برگزاری این نمایشگاه هم کار بسیار خوب و فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به خودرو‌های دارای پلاک تاریخی گفت: برای خودرو‌های مردم که متقاضی دریافت پلاک تاریخی هستند سازوکاری تعریف می‌کنیم که درخواست‌شان اجابت شود.
او ادامه داد: من تأسف می‌خورم که وقتی می‌خواهیم به حل مشکلات مردم فکر کنیم، در کنار حفظ همه ارزش‌ها، میراث‌فرهنگی، تقویت و صیانت از آن‌ها عده‌ای به دوقطبی‌سازی عادت کرده‌اند و فکر می‌کنند منافع مردم در تعارض با میراث‌فرهنگی است. ان‌شاء‌الله من این موضوع را حل خواهم کرد. یکی از جا‌هایی که باید زیر میز زد و یک سری از تفکرات را عوض کرد و با تمام قوت میراث‌فرهنگی را حفظ کرد و در عین حال مردم هم جایگاه‌شان حفظ شود همینجاست. برخی‌ها که دایه دلسوزتر از مادر هستند ممکن است جیغ بنفش بکشند، اما مهم نیست. مهم این است که ببینیم این کار‌ها چقدر به نفع مردم است.
آقای مهندس ضرغامی تصریح کرد: وقتی ما کاخ شاهان را نشان می‌دهیم، بخشی از این آثار، معماری ایرانیان است و نشان دهنده تمدن ماست و باید به خوبی نشان داده شود. اما در عین حال می‌توان هم‌زمان زندگی غیرمردمی شاهان را با صراحت نقد کرد. امروز جنگ روایت‌هاست.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در همین موزه خودرو‌های تاریخی، این خودرو‌ها متعلق به مردم در آن دوران نبود، بلکه در اختیار خاندان سلطنت بود. از پول ملت خریداری می‌شد و امتیاز‌های بزرگی از ایران در ازای این خودرو‌ها گرفته می‌شد.
آقای مهندس ضرغامی ادامه داد: امروز بنیاد مستضعفان موزه‌ای را راه‌اندازی کرده است که ارزشمند است. این خودرو‌ها به لحاظ تاریخ صنعت اهمیت دارد. طراحی سالن و موزه نیز بسیار خوب انجام شده و ورودی خوبی نیز دارد، بی‌تردید با توجه به اقدامات خوبی که در این نمایشگاه انجام شده است، این موزه مورد توجه گردشگران خارجی که به تهران سفر خواهند کرد قرار می‌گیرد.
او در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: من از مهندس فتاح درخواست دارم که این گونه کار‌ها ادامه داشته باشد. راهبرد وزارت میراث‌فرهنگی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، دولتی و عمومی برای حفظ، مرمت و حتی مدیریت موزه‌ها و ابنیه تاریخی است.
در حاشیه افتتاح این موزه وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و رئیس بنیاد مستضعفان به همراه تعدادی از مدیران دو دستگاه از بخش‌های مختلف این موزه بازدید کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مواریث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۲۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو نسخه خطی گلستان سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احسان زهره وندی با اشاره به رسالت سازمان میراث فرهنگی در حفظ و معرفی آثار فرهنگی و میراثی گفت: با توجه به وجود نسخ خطی نفیس در گنجینه موزه بزرگ خراسان و به مناسبت روز بزرگداشت ابومحمد مشرف‌الدین مصلح بن‌عبدالله متخلص به سعدی، شاعر و نویسنده پارسی‌گوی ایرانی مراسمی برگزار شد.   معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: یکی از اولویت‌های کاری معاونت میراث فرهنگی خراسان رضوی، تبیین و معرفی مشاهیر ادبی ایران است که از اسفند سال گذشته با برنامه (بزرگداشت نظامی) شروع و در سال‌جاری نیز ادامه خواهد داشت و طبق تقویم فرهنگی اقدام به برپایی نمایشگاه‌های مشاهیر فرهنگی و هنری براساس آثار موجود در خراسان رضوی می‌کند.   زهره‌وندی تصریح کرد: در این مراسم دو نسخه خطی نفیس سعدی از کلیات گلستان و یک رقعه متعلق به دوره تیموری رونمایی شده است.   او گفت: یکی از نسخه‌ها شامل غزلیات سعدی به ضمیمه غزلیات قاسم انوار و بخشی از دیوان حافظ است که با خط نستعلیق ۱۴ سطری نوشته شده و تاریخ تحریر آن مربوط به دوره تیموری و قرن ۱۰ هجری قمری است و نسخه دیگر کلیات سعدی شامل گلستان، بوستان و دیوان اشعار هست تا کتاب مضحکات که با خط نستعلیق ۱۷ سطری تحریر شده است.   این آثار تا نهم اردیبهشت ماه در موزه بزرگ خراسان واقع در بوستان کوهسنگی مشهد از ساعت ۹ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان به هنر، شعر و ادبیات فارسی است.

دیگر خبرها

  • ماجرای انتقال اشیا تاریخی بروجرد به مخزن نگهداری قلعه فلک‌افلاک چه بود؟
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران
  • رونمایی از نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • رونمایی ازنسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • دو نسخه خطی گلستان سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد
  • ثبت ملی محتوا و بنای موزه تاریخ کانون در سازمان میراث فرهنگی
  • وزیر میراث فرهنگی: موزه ملی ایران کم از «لوور» نیست