Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آریانانیوز، «ذبیح الله مجاهد» معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی دولت موقت طالبان امروز شنبه به تشکیل شورای ملی مقاومت واکنش نشان داد.

سخنگوی دولت موقت طالبان در واکنش به ایجاد شورای مقاومت ملی گفت که رهبران این شورا باید از گذشته درس بگیرند. بعد از این هیچ فردی نمی تواند تحت عنوان مقاومت و هر نام دیگری، افغانستان را تهدید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این باره ادامه داد: جنگ در افغانستان پایان یافته است؛ اما کسانی که خواهان جنگ هستند، ملت در برابرشان قرار خواهد گرفت.

این در حالیست که «عطا محمد نور» والی پیشین ولایت بلخ در صفحه فیس‌بوک خود اعلامیه شورای عالی مقاومت ملی افغانستان را منتشر کرد.

در این اعلامیه، وی گفته است که این اواخر افغانستان در اثر بی کفایتی، تک روی، انحصارگری و فساد گسترده و در نتیجه یک معامله نامردانه دچار بی نظمی و بی نظامی شد و شیرازه دولت از هم پاشید.

این اعلامیه می افزاید که جمعی از احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌های مطرح کشور پس از مشورت جبهه‌ای را تحت عنوان «شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان» تاسیس و به دنبال آن کمیته‌ای را مشخص کرده اند تا گفت‌وگوها را با بقیه شخصیت‌ها، احزاب و گروه‌ها آغاز کنند.

برنامه کاری این جبهه به دو بخش عمده سیاسی و نظامی تقسیم و ادعا می شود که ترجیح این گروه ها رسیدن به یک صلح پایدار از راه سیاسی است.

شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان می‌گوید که این شورا در نظر دارد مسائل کشور از طریق سیاسی حل و فصل شود اما در صورتی که طرف مقابل و حامیان آنها به چنین راه حلی تن ندهند، ناچار به بخش دوم مبارزه یعنی فعالیت‌های نظامی متوسل خواهد شد و مسئولیت و پیامدهای آن بر دوش طرف مقابل خواهد بود.

شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان همچنین از عدم موافقت جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن طالبان تقدیر کرده و از سازمان ملل و همه کشورهای جهان نیز خواسته است که طالبان را به رسمیت نشناسند.

کد خبر 5334485

منبع: مهر

کلیدواژه: ذبیح الله مجاهد افغانستان طالبان ایالات متحده امریکا افغانستان روسیه سوریه عراق لبنان رژیم صهیونیستی ایران انتخابات عراق ترکیه کره شمالی طالبان رجب طیب اردوغان فلسطین شورای عالی مقاومت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۲۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند

معاون وزارت اقتصاد حکومت طالبان در نشستی با اشاره به منافع غربی‌ها اظهار داشت دشمنان به‌دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبداللطیف نظری» معاون وزارت اقتصاد طالبان حکومت طالبان در نشست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفت: دشمنان مردم افغانستان می‌خواهند یک افغانستان ضعیف و چندپارچه وجود داشته باشد.

وی افزود: ما وظیفه داریم یک افغانستان متحد و قوی را برای نسل‌های آینده خود به میراث بگذاریم؛ این مهمترین رسالت همه ماست.

 معاون وزارت اقتصاد طالبان پیش از این در یک گردهمایی در «غزنی» گفته بود مردم افغانستان از جنگ حمایت نمی‌کنند و حامی نظام اسلامی هستند.

نظری با اظهار اینکه طی 20 سال گذشته حضور نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان مردم مالک سرزمین خود نبودند، تاکید کرده بود: در حال حاضر این کشور آزاد و مستقل است.

«انس حقانی» برادر سرپرست وزارت کشور طالبان چندی قبل با مسئول دانستن آمریکا برای دو دهه جنگ در افغانستان گفته بود  سازمان سیا برای تجزیه «امارت اسلامی افغانستان» تلاش می‌کند.

یادداشت| از تهییج به جنگ تا حمایت از تجزیه افغانستان؛ «شرق» آرام خواهد ماند، فکری به حال خود کنیدطالبان: سازمان سیا به‌دنبال تجزیه افغانستان استطالبان: به هیچکس اجازه تجزیه افغانستان را نمی‌دهیم

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  •  دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات | حماس: ۳۰ افسر اسرائیلی را در اختیار داریم
  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان
  • تونل‌های تا ۱۵طبقه زیرزمین به حماس اجازه می‌دهد پابرجا بماند | رهبران ارشد حماس کجا هستند؟
  • حمایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی
  • حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی در کشور
  • انتقال دفاتر جنبش حماس از قطر به طور رسمی تکذیب شد