Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-19@05:29:00 GMT

نرخ تورم نقطه‌ای ماهانه ۴.۵ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۲۹۳۴

براساس آخرین اطلاعات آماری مرکز آمار ایران، نرخ تورم مهرماه ۱۴۰۰ برابر با ۳۹.۲ درصد بود که در مقایسه با ماه قبل ۴.۵ واحد درصد کاهش داشته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مرکز آمار جزئیات نرخ تورم در مهرماه ۱۴۰۰ را منتشر کرد که براساس اعلام این مرکز هر سه نرخ تورم نقطه‌ای، ماهانه و سالیانه کاهشی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نرخ تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل را بیان می‌کند که این شاخص در مهرماه امسال ۳۹.۲ درصد شد یعنی خانوار‌های ایرانی در مهرماه امسال ۳۹.۲ درصد بیشتر از مهر سال گذشته برای خرید اقلام مورد نیاز خود هزینه کرده‌اند.

هرچند این آمار اعلام می‌کند که نرخ تورم نقطه‌ای مهرماه ١٤٠٠ در مقایسه با ماه قبل ۴.۵ واحد درصد کاهش یافته است.

در مهرماه نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌­ها و دخانیات» ۱.۱ واحد درصد کاهش یافت و به ۶۰.۵ درصد رسید.

در مهرماه امسال نرخ تورم نقطه‌ای گروه «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات» بیش از خوراکی‌ها کاهش یافت. نرخ تورم این گروه ۲۹.۵ درصد بود که در مقایسه با شهریورماه ٥.٩ واحد درصد کاهش یافت.

براساس این گزارش نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوار‌های شهری ۳۸.۴ درصد است که نسبت به ماه قبل ٤.٥ واحد درصد کاهش داشته است.

هم‌چنین این نرخ برای خانوار‌های روستایی ٤٣.٩ درصد بوده که که نسبت به ماه قبل ٣.٩ واحد درصد کاهش یافت.

نرخ تورم ماهانه خانوار‌ها ۳.۷ درصد شد

نرخ تورم ماهانه، تغییرات قیمت اقلام مصرفی در یک ماه را نشان می‌دهد. این نرخ در مهرماه برابر ۳.۷ درصد بود که در مقایسه با شهریورماه، ٠.٢ واحد درصد کاهش داشته است.

تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» پنج درصد و «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات» سه درصد بوده است.

نرخ تورم ماهانه برای خانوار‌های روستایی در مهرماه با ۰.۵ واحد درصد رشد و برای خانوار‌های روستایی ۰.۴ واحد درصد کاهش نسبت به ماه قبل داشته است.

نرخ تورم ماهانه خانوار‌های روستایی در مهرماه ۴.۱ درصد و خانوار‌های شهری ۳.۶ درصد بود.

نرخ تورم سالیانه مهرماه ۴۵.۴ درصد شد

براساس اعلام مرکز آمار نرخ تورم سالیانه مهرماه ۱۴۰۰ برابر ۴۵.۴ درصد بود. این نرخ که تغییرات قیمت در یک سال منتهی به مهرماه نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن است. نرخ تورم سالیانه مهرماه در مقایسه با شهریورماه ۰.۴ واحد درصد کاهش داشته است.

هم‌چنین نرخ تورم سالیانه برای خانوار‌های شهری و روستایی به ترتیب ۴۴.۷ درصد و ۴۹.۶ درصد است که برای خانوار‌های شهری ٠.٤ واحد درصد کاهش و برای خانوار‌های روستایی ٠.١ واحد درصد کاهش داشته است. برچسب ها: نرخ تورم ، تورم نقطه به نقطه ، تورم سالانه ، تورم نقطه ای

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: نرخ تورم تورم نقطه به نقطه تورم سالانه تورم نقطه ای واحد درصد کاهش داشته برای خانوار های روستایی واحد درصد کاهش یافت نرخ تورم سالیانه نرخ تورم نقطه ای خانوار های شهری نرخ تورم ماهانه نسبت به ماه ماه قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۲۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرو برقی ایستاد، نفت برگشت!

به گزارش همشهری‌آنلاین، این اتفاق در شرایطی رخ داده که در زمان حمله موشکی و پهبادی ایران به سرزمین‌های اشغالی، بازارهای جهانی تعطیل بود و تحلیل‌گران می‌گویند با فروکش کردن تنش، بازارهای جهانی از جمله نفت ساعت آرامی را در نخستین ساعت آغاز هفته جاری سپرده می‌کنند. تحلیلگران مؤسسه سیتی ریسرچ می‌گویند با توجه به تداوم تنش‌ها در سه ماه دوم سال جاری میلادی انتظار می‌رود قیمت‌ها در بازه ۸۵ تا ۹۰ دلار برای هر بشکه باشند و برطرف شدن تنش‌ها می‌تواند به کاهش شدید قیمت‌ها به بازه ۷۰ یا ۸۰ دلار برای هر بشکه منجر شود.

بازگشت به خودروی بنزینی!

یورونیوز گزارش داده که با بازگشت مصرف کنندگان به خودروهای بنزینی، فروش خودروهای الکتریکی فولکس واگن در سه ماه اول سال میلادی در اروپا تقریباً یک چهارم کاهش یافته است. این در حالی است که پارلمان اروپا ، قانون جدیدی مبنی بر ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی از سال ۲۰۳۵ را به تصویب رساند. اما مجمع جهانی اقتصاد می‌گوید: فروش خودروهای برقی در اروپا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به دلیل هزینه بالا و کمبود زیرساخت‌ برای شارژ این خودروها، کاهش یافته و هزینه‌ بالا این خودروها یکی از بزرگترین موانع بر سر راه خریداران است.

کره گرفتار تورم چسبنده

نرخ تورم کره جنوبی در ماه فوریه به بالای ۳ درصد رسید و نشان می‌دهد که این کشور ممکن است با تورم چسبنده‌تر از حد انتظار مواجه شود. وی سانگ موک ،وزیر دارایی می‌گوید: دولت وضعیت تورم اخیر را جدی می‌گیرد و تمام تلاش خود را برای کاهش تورم به سطح ۲ درصد به کار خواهد گرفت. مقامات بانک مرکزی این کشور انتظار داشتند که نرخ تورم به محدوده ۲ درصد برسد اما به دلیل افزایش هزینه مواد غذایی و انرژی اکنون شهروندان این کشور با شوک تورم ۳ درصد مواجه شده‌اند. با این حال دولت سئول قول داده که برای مهار تورم تلاش خواهد کرد.

حال بد غول بانکی آمریکا

سیتی گروپ، یکی از بزرگترین بانک‌های آمریکا، در سه ماهه اول ۲۷ درصد کاهش درآمد را ثبت کرد که برای سهامداران بانک یک خبر بد به شمار می‌رود. این بانک سرمایه‌گذاری چندملیتی و شرکت خدمات مالی در ماه ژانویه تا ماه مارس ۳.۳۷ میلیارد دلار درآمد خالص ثبت کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶.۷ درصد کاهش داشت. خبرها حکایت از آن دارد که درآمد این غول بانکی چندملیتی آمریکایی، در بازه زمانی ۳ ماه نخست سال جاری میلادی ۱.۶ درصد افت کرده و به ۲۱ میلیارد دلار رسیده است.

کد خبر 844948 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها خودروی برقی قیمت نفت و گاز کره جنوبی

دیگر خبرها

  • قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت
  • قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور
  • پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران
  • این کشور اروپایی بالاترین نرخ تورم را ثبت کرد
  • تورم ماهانه قیمت ماهی بالاتر از گوشت قرمز و مرغ
  • پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد جهان
  • کـارنامه خوراکی‌ها؛ رشد ۲۰۰ درصدی قیمت خوراکی‌ها در دو سال
  • برخورداری روستا‌های بالای ۵۰ خانوار از راه روستایی
  • خودرو برقی ایستاد، نفت برگشت!
  • کاهش ۱۴ درصدی نرخ تورم لرستان