Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر صمت با اشاره به احیا و بازگشت ۷۸۰ واحد راکد به چرخه تولید از ابتدای سال، گفت: مشکلات مدیریتی، تسهیلات بانکی، کمبود سرمایه در گردش و تامین مواداولیه از عوامل راکد شدن واحدهاست.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی رسولیان در مورد وضعیت واحد‌های تولیدی و صنعتی راکد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های جدی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و البته طبق تاکید دولت، بحث احیای واحد‌های راکد و استفاده از حداکثر ظرفیت موجود واحد‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا کلینیک‌های کسب و کار را در نواحی و شهرک‌های صنعتی راه اندازی کردیم و از این طریق واحد‌های راکد و نیمه راکد شناسایی شدند.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه ۹۰۰ مشاور انتخاب شدند و واحد‌های راکد را شناسایی می‌کنند، افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۷۸۰ واحد راکد احیا شدند و به چرخه تولید بازگشتند. بر اساس آمار تعداد واحد‌های راکد ۱۰ درصد کاهش یافته و ۱۲ درصد از اشتغالی که از دست رفته، کاهش یافته است.

وی ادامه داد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که عمده مشکلات به تسهیلات بانکی، کمبود سرمایه در گردش و مباحث تأمین مواد اولیه و ماشین آلات مربوط بوده است؛ بررسی ۷۸۰ واحد احیا شده نیز نشان می‌دهد که ۴۲ درصد از واحد‌ها به سرمایه گذار جدید واگذار شده است که هم مشکل مدیریتی را حل کرده و هم تأمین مالی کرده است. ۱۰ درصد هم با تأمین تسهیلات از طریق تزریق سرمایه در گردش یا سرمایه ثابت، مشکلشان حل شده است. همچنین ۱۶ درصد با تأمین مواد اولیه احیا شده‌اند. ۱۱ درصد از واحد‌ها هم تولید محصول جدید و متناسب با بازار داشته‌اند.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: باقی مشکلات نیز درصد‌های کمتری دارند مثلاً ۳ درصد از واحد‌ها با رفع مشکل زیرساختی، یک درصد با رفع مشکل حقوقی و یک درصد هم با انتقال تکنولوژی احیا شده‌اند.

رسولیان گفت: در حال هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه هستیم تا ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع خود را اختصاص دهیم تا از طریق مشارکت با بانک‌ها، ۵۰۰ میلیارد تومان تأمین کنیم و برای تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط راکد، استفاده کنیم. البته طرح تام وزارت صمت هم برای تأمین مالی کمک کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واحدهای راکد تسهیلات بانکی واحد های راکد ۷۸۰ واحد واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۳۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در دیدار نوروزی رئیس و کارکنان مجموعه جهاد کشاورزی استان کردستان ضمن تبریک سال نو اظهار داشت: حوزه جهاد کشاورزی کردستان با وجود تنش‌ها و مراجعات بسیار، خوشبختانه سازمان موفقی است و این مهم نشأت گرفته از مدیریت و تلاش کارکنان این مجموعه است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: در حال حاضر آرامشی بر بازار حاکم است و امیدواریم شاهد کمترین نوسانات در قیمت‌ها باشیم چرا که سال مهمی پیش رو داریم.

وی خاطرنشان کرد: خیلی از کشور‌ها گرفتاری‌هایی دارند و کشور ما نیز قطعا در برخی حوزه‌ها مشکل دارد، اما باید فعال کردن کارگاه‌های راکد مورد توجه قرار گیرد تا اشتغال موجود حفظ شود و بر امیدآفرینی در جامعه افزوده شود.

در سال ۱۴۰۳ چند پروژه شیلاتی، گلخانه‌ای دراستان به بهره‌برداری می رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این دیدار اظهار داشت: در حوزه کشاورزی استان اتفاقات خوبی در سال گذشته افتاد که افزایش تولید محصولات کشاورزی از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن از جمله این موفقیت‌ها بوده است.

وی افزود:  بیشترین افزایش تولیدات کشاورزی استان در حوزه گندم بوده است و سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید داشتیم که ۱۰ درصد کل گندم تولیدی کشور را شامل می‌شود.

اسکندری در بخشی دیگری از سخنان خود به افزایش ۲.۷ برابری ظرفیت گلخانه‌ای استان در طول فعالیت دولت سیزدهم در استان خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۳ نیز شاهد افتتاح ده‌ها پروژه در حوزه کشاورزی استان خواهیم بود.

وی افزود: برای سال ۱۴۰۳ با توجه منویات رهبری تلاش خواهیم کرد که واحد‌های راکد از جمله دامداری‌های روستایی و صنعتی را فعال نماییم و در حوزه شیلات و تولید تخم‌مرغ و مرغ افزایش تولید داشته باشیم.

وی افزود: نهضت گلخانه‌سازی در استان شروع شده و در سال ۱۴۰۳ چند پروژه شیلاتی، گلخانه‌ای، تبدیل اراضی دیم استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت تولید ۶۱ واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ظرفیت تولید در ۶۱ واحد صنعتی سیستان و بلوچستان
  • افزایش ظرفیت ۶۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲
  • اجرای طرح توازن سرمایه گذاری صنعتی در مناطق مختلف استان
  • تحقق شعار سال و اجرای منویات مقام معظم رهبری، با حمایت از سرمایه‌گذاران امکان پذیر است
  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد
  • کارآفرینی و سرمایه‌گذاری زودبازده در گلخانه ها
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد