Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@10:27:56 GMT

چشم انداز اجلاس آب و هوایی گلاسکو؛ رو به ناکامی

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۳۳۰۸

چشم انداز اجلاس آب و هوایی گلاسکو؛ رو به ناکامی

به گزارش ایرنا از مجله پژوهشی ایکای ژورنال (Ekai Journal)، اجلاس آب و هوایی که هفته آینده، ۳۱ اکتبر (۹ آبان) در گلاسکو انگلیس برگزار خواهد شد، چشم انداز خوشایندی پیش رو ندارد. تنها ۱۱ کشور از گروه ۲۰، ظرف ۱۰ روز مهلت مقرر، برنامه هایی برای کاهش کربن به کنوانسیون سازمان ملل برای تغییرات آب و هوا (COP۲۶) ارائه داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، طبق گزارش روزنامه گاردین در تاریخ ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر)، انگلیس در بحبوحه بحران انرژی خود را برای تولید گاز و افتتاح یک معدن زغال سنگ در ولز آماده می کند.

همچنین تورم هشداردهنده در ماه های اخیر از ظهور یک موج ابرتورم خبر می دهد. بنابراین با بررسی واقعیات موجود، سخن از رفتار سبز جدید بیش از پیش بی معنی به نظر می رسد.

«لی کچیانگ» نخست وزیر چین، پس از نشست کمیسیون ملی انرژی درباره بحران انرژی، در بیانیه ای نسبتا پیشگویانه اعلام کرد: با توجه به جایگاه بسیار مهم کربن (زغال سنگ) در تامین انرژی و منابع کشور، باید در کنار بهینه سازی ظرفیت تولید زغال سنگ و ساخت نیروگاه های پیشرفته تولید برق از زغال سنگ متناسب با نیازهای توسعه به حذف تدریجی نیروگاه های قدیمی ادامه داد. بنابراین اکتشافات ملی نفت و گاز تشدید خواهد شد.

هند که ۷۰ درصد انرژی خود را از طریق نیروگاه های برق کربنی تولید می کند، نه تنها به دنبال کاهش مصرف زغال سنگ نیست بلکه بالعکس به دنبال افزایش آن برآمده است.

همچنین وزارت صنعت و تجارت ویتنام به تازگی طرح دو برابر کردن میزان برق تولیدی از طریق زغال سنگ را تا سال ۲۰۳۰ ارائه داده است.

بنابراین سیاست «کربن صفر» به ویژه پس از دوره کرونا، بحران انرژی و غذایی به وجود آمده در کشورهای عمدتا نوظهور، بیش از هر زمانی در معرض خطر قرار دارد.

قلعه وینزر، اقامتگاه خاندان سلطنتی انگلیس که میزبان اجلاس است، درباره نتیجه نشست ابراز نگرانی کرد. زیرا در حالی که ۷۰ درصد کل انرژی مصرف جهان از سوخت های فسیلی تامین می شود، برگزاری این اجلاس که با هدف واداشتن کشورها به ترک سوخت های فسیلی برگزار می شود، بی ثمر خواهد بود.

چارلز، شاهزاده ولز که یکی از پیش برندگان اصلی کنفرانس تغییرات اقلیمی است، با ابراز ناخرسندی به شبکه بی بی سی گفت: بسیاری از کشورها فقط حرف می زنند، در حالی که مسئله این است که این حرف ها به مرحله عمل درآید.

شخص الیزابت دوم (ملکه انگلیس) نیز با ابراز ناراحتی عنوان کرد: هنوز نمی دانیم چه کسی به اجلاس خواهد آمد. تنها می دانیم چه کسانی نخواهند آمد. اینکه فقط حرف می زنند و عمل نمی کنند، بسیار ناراحت کننده است.

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین تصریح کرد که در اجلاس گلاسگو شرکت نخواهد کرد و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه نیز اعلام کرد که به دلیل شرایط همه گیری، هنوز تصمیم نگرفته که شخصا در این نشست حضور یابد یا نه، اما در برنامه های کنوانسیون مشارکت خواهد کرد.

«اسکات موریسن» نخست وزیر استرالیا که پیش تر غیبت خود را اعلام کرده بود، به تازگی خبر داده که به دلیل تعهد (اجبار) کشورهای مشترک المنافع در اجلاس حضور خواهد یافت.

با این وجود، فعالان امیدوارند به شرط واکنش سریع و سنجیدهٔ رهبران جهان، بحران غذایی و اقتصادی جهان با راهکارهای سنجیده مهار شود.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا تغییرات اقلیمی انرژی‌های فسیلی نفت خام گاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا تغییرات اقلیمی انرژی های فسیلی تغییرات آب و هوا تغییرات اقلیمی انرژی های فسیلی نفت خام گاز زغال سنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۳۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فرضیه عجیب: لیونل مسی عامل ناکامی‌های پاری سن ژرمن در اروپا بود؟

در اولین فصل پسا مسی، پاری سن ژرمن دوباره به تیمی مدعی در لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شده‌است

طرفداری | شب گذشته (سه‌شنبه) و در دیداری از دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰۲۳/۲۴، پاری سن ژرمن با نتیجه ۴-۱ بارسلونا را شکست داد و با برتری ۶-۴ در مجموع دو بازی رفت و برگشت، راهی نیمه‌نهایی شد.

بارسلونا (۴) 1-۴ (۶) پاری سن ژرمن؛ رژه اقتدار پاریسی‌ها، توهم بارسا تمام شد!

با عبور از سد بارسلونا، پاری سن ژرمن پس از ۳ فصل، بار دیگر جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را کسب کرد. این تیم آخرین بار در فصل 2020/21 موفق شده بود خود را به جمع چهار تیم پایانی لیگ قهرمانان برساند و فصل قبل از آن هم موافق به حضور در فینال شده بود، جایی که شاگردان توماس توخل از پس بایرن مونیخ بر نیامده و به نایب قهرمانی بسنده کردند. پاریسی‌ها امسال نیز عملکرد خوبی تحت هدایت لوییز انریکه داشته‌اند و از شانس خوبی برای صعود به فینال و حتی کسب عنوان قهرمانی برخوردارند.

افول پاری سن ژرمن پس از دورانی موفق

با وجود عملکرد موفق در فصول ذکرشده، پاری سن ژرمن ناگهان درگیر افت عجیبی در لیگ قهرمانان شد و برای دو فصل متوالی نتوانست حتی به یک چهارم نهایی صعود کند، چه برسد به نیمه‌نهایی و فینال. پاری سن ژرمن در فصل ۲۰۲1/22 با مائوریسیو پوچتینو و در فصل ۲۰۲2/23 تحت هدایت کریستوف گالتیه هرچند موفق شد از دور گروهی صعود کند، اما هر دو بار به شکلی ناامیدکننده، در یک هشتم نهایی حذف شد و در راهیابی به مراحل بعدی ناکام ماند.

یک نام غیرمنتظره، چهره مشترک پاری سن ژرمن در ناکامی‌ها

از شب گذشته، برخی رسانه‌ با اشاره به نام ستاره‌ای که برای هر دو تیم پی اس جی و بارسلونا بازی می‌کرد، لیونل مسی را عامل ناکامی‌های تیم فرانسوی در دو فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا دانستند. مسی در تابستان ۲۰21 با قراردادی دو ساله به پاری سن ژرمن پیوست اما نتوانست انتظارات را برآورده کند و با اتمام قراردادش، از این باشگاه جدا شد. مسی هرچند در بدو ورود به پاریس مورد استقبال شدید ساکنان این شهر قرار گرفت، اما رفته رفته محبوبیت خود را از دست داد و کار به جایی رسید که در روزهای پایانی حضورش در پارک دو پرنس، توسط هواداران پاری سن ژرمن هو می‌شد. مسی هرچند در اولین فصل حضورش در پاریس عملکرد چندان خوبی نداشت اما در فصل دوم از لحاظ آماری، یکی از بهترین بازیکنان جهان به شمار می‌رفت؛ با این حال فوق ستاره آرژانتینی از سوی هواداران پاری سن ژرمن، همواره به کم کاری متهم می‌شد. عملکرد درخشان در جام جهانی (بر خلاف دوران حضورش در پاری سن ژرمن) و غلبه بر فرانسه در فینال این تورنمنت، کاسه صبر طرفداران پی اس جی را لبریز و آن‌ها را علیه مسی متحد کرد.

حال، بازگشت پاری سن ژرمن به دوران درخشان خود در اروپا و پشت سر گذاشتن ناکامی‌های دو فصل گذشته باعث شد هواداران این تیم بار دیگر مسی را به خاطر بیاورند و او را عامل اصلی ناکامی‌های تیمشان در اروپا قلمداد کنند.

آمار مسی در لیگ قهرمانان با پاری سن ژرمن

مسی دو دوران حضورش در پاری سن ژرمن، 14 بازی برای این تیم در لیگ قهرمانان انجام داد و آمار ۹ گل و ۴ پاس گل را به ثبت رساند. البته که مسی تمام گل‌ها و پاس گل‌های خود را در دور گروهی به ثبت رساند و روی هیچ یک از گل‌های تیمش در مراحل حذفی تأثیرگذار نبود، چه برابر رئال مادرید در فصل اول و چه برابر بایرن مونیخ در فصل دوم. گفتنی است این ستاره آرژانتینی در بازی رفت پاری سن ژرمن و رئال مادرید در مرحله یک هشتم نهایی فصل ۲۰۲۱/۲۲، یک ضربه پنالتی را از دست داد.

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • سیل دبی نتیجه تغییرات آب و هوایی بود یا باروری ابرها؟
  • تکذیب هرگونه آسیب به تاسیسات هسته ای ایران /حمله به شهرهای ایران صحت ندارد /بخاطر یک پهپاد مشکوک، سامانه پدافندی فعال شده بود
  • استخراج ۲ امتیازی سپاهان از معدن زغال‌سنگ
  • بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران
  • ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار
  • برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در کرمان
  • فیلم/ آخرین تغییرات آب و هوایی در کشور
  • یک فرضیه عجیب: لیونل مسی عامل ناکامی‌های پاری سن ژرمن در اروپا بود؟
  • نفس راحت رئال بعد از حذف بارسا و اتلتیکو
  • رویای نتانیاهو برای پیروزی با وجود ۷ ماه ناکامی در غزه