Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید مهدی فرشادان عصر شنبه در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سنندج اظهار داشت: مشکل آب شرب سنندج معضل بزرگی است و همه ما از آن آسیب می‌بینیم، لذا باید برای رفع آن از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

وی با بیان اینکه برای رفع این معضل در بودجه ۱۴۰۰ ردیفی مشخص و ۲ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: تا امروز سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده اما کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: فردا بازدیدی از این پروژه خواهیم داشت که موانع را از نزدیک ببینم تا اگر کاری از دست ما بر نمی‌آید، هرچه سریعتر برای آن چاره‌اندیشی کنیم.

فرشادان به تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شهرداری به عنوان یکی از مطالبات اعضای شورای شهر اشاره کرد و گفت: این مساله نیز با جدیت تا اعمال نتیجه در وزارت کشور و سازمان همیاری ها پیگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: شهرداری از جمله دستگاههای تاثیر گذار در سطح شهر است و در راستای رفع مشکلات شهر و شهروندان از تمام طرحها و برنامه‌های شورا و  شهرداری سنندج حمایت خواهم کرد.

طلب پنج هزار میلیارد ریالی شهرداری از دستگاههای دولتی

شهردار سنندج  نیز در این دیدار گفت: بودجه شهرداری در سال جاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تعیین شده که ۳۰۰ میلیارد ریال آن تسهیلاتی است که از بانک‌ها دریافت شده و ۷۰۰میلیارد ریال نیز پیش‌بینی بودجه از طریق فروش املاک بوده است.

سیدانور رشیدی با بیان اینکه شهرداری سنندج در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بدهکار است، افزود: براین اساس می توان گفت که شهرداری به میزان یک سوم بودجه امسال بدهی دارد.

وی اظهار داشت: طی یک ماه گذشته ۳۰میلیارد ریال صدور پروانه و ۱۷۰ میلیارد ریال هم پرداخت حقوق و مسائل جاری انجام شده است، ضمن اینکه تلاش می‌شود پرداخت حقوق کارکنان بروزرسانی شود.

شهردار سنندج یادآور شد: دستگاههای دولتی پنج هزار میلیارد ریال به شهرداری بدهکار هستند که امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت بند "و " تبصره ۵ با تهاتر این بدیهی‌ها، بدیهی شهرداری به پیمانکاران را پرداخت کنیم.

لزوم تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری
رییس شورای شهر سنندج هم یکی از دغدغه‌های اصلی شورا و شهرداری را تبدیل وضعیت استخدامی پرسنل شهرداری اعلام کرد و اظهار داشت: شهرداری سنندج بیش از ۲ هزار نیرو دارد که فقط حدود ۳۰۰ نفر از این تعداد وضعیت استخدامی مشخص دارند.

فرزاد زارعی اضافه کرد: براین اساس بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از این نیروها شرکتی بوده و انتظار می رود مجوز تغییر وضعیت این تعداد نیرو از طریق مجلس و سازمان همیاری شهرداری‌ها در دستور کار قرار گیرد.

رییس شورای اسلامی سنندج یادآور شد: سنندج شهری الگو برای مناطق کردنشین به شمار می‌رود، لذا می‌طلبد مسوولان حساسیت خاصی نسبت به این شهر داشته و بصورت ویژه دیده شود.

وی همچنین به تدوین برنامه ۲۰ساله و طرح تفصیلی و بازبینی شهری استان اشاره کرد و افزود: این برنامه  توسط اساتید بومی دانشگاه کردستان طراحی و تدوین شده و همه کمبودها و ظرفیت‌ها و مشکلات دیده شده است، پس انتظار می‌رود از این طرح برای پیشرفت استان و شهر سنندج بهره‌برداری شود.

زارعی همچنین خواستار افزایش سهمیه قیر به شهرداری سنندج شد و گفت: خیابان‌های این شهر قدیمی بوده و نیازمند تعمیر و تغییر است.

تلاش برای تغییر و بروز رسانی قوانین قدیمی شهرداری، توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری شهر، فراهم شدن زمینه توریستی کردن سنندج برای جذب سرمایه‌گذار از دیگر مطالباتی بود که توسط اعضای شورای شهر سنندج مطرح شد.

شهر سنندج با حدود ۶۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای سه منطقه شهرداری است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی شهرداری سنندج شورای اسلامی شهر سنندج فرزاد زارعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شهرداری سنندج شورای اسلامی شهر سنندج مجلس شورای اسلامی شهرداری سنندج شورای اسلامی شهر سنندج فرزاد زارعی شهرداری سنندج میلیارد ریال شورای اسلامی هزار و ۵۰۰ شهر سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۳۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی از نیروی انتظامی برای اجرای طرح «نور» قدردانی کرد و گفت: ان‌شاءالله نیروی انتظامی با تدبیر و ظرافت خاص مساله جلوگیری از کشف حجاب را با قدرت و قوت دنبال کند.

به گزارش ایسنا، محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری، با قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی در اجرای طرح «نور» و برخورد با هنجارشکنی‌ها گفت: نمایندگان در مدت عمر باقی مانده مجلس نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه عفاف و حجاب به سرمنزل مقصود برسد، پیشدستی کرد. از زحمات سرادار رادان و زیر مجموعه‌اش تقدیر می‌کنیم و ان شاءالله با تدبیر و ظرافت خاص مساله جلوگیری از کشف حجاب را با قدرت و قوت دنبال کند.

نقدعلی گفت: همچنین رییس مجلس گزارش کمیسیون درباره رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب را امضا کند تا شورای نگهبان مرحله نهایی را برای ابلاغ طی کند و این لایحه کمک کار نیروی انتظامی نهاد‌های امنیتی و بسیج و مردم شود.

وی در تذکر دیگری بیان کرد: مشکلات ارزی و معیشتی به مردم فشار وارد می‌کند. مردم فکر می‌کنند ما در مجلس اطلاعی از وضعیت معیشتی آن‌ها نداریم. انتظار می‌رود جلسه ویژه‌ای به بررسی این مشکلات تشکیل شود تا مردم بدانند ما در مورد موضوع معیشت و مباحث ارزی دغدغه داریم.

دیگر خبرها

  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • جذب اعتبارات مورد نیاز طرح‌های آبرسانی البرز ویژه پیگیری می‌شود
  • مطالبات مردم را تا نتیجه نهایی پیگیری می‌کنیم
  • فیلم/ اژه‌ای: اگر یک نماینده مجلس موضوعی را پیگیری می‌کند نباید حمل بر نفوذ شود
  • زیرساخت‌های جزیره خارگ تقویت می‌شود
  • نباید قیمت‌ های سلیقه‌ای خودروسازان ملاک قرار بگیرد
  • حق آلایندگی استان بوشهر از صنایع مستقر در خارگ پیگیری شود