Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، تارنمای خبری هیل روز شنبه به وقت محلی گزارش داد که وزیر خارجه آمریکا به کنگره گفته است بیش از ۳۰۰ آمریکایی در افغانستان حضور دارند که ۱۹۷ نفر آن‌ها خواهان ترک این کشور هستند.

وزارت خارجه آمریکا به کنگره اعلام کرده است که حدود ۳۶۵ آمریکایی هنوز در افغانستان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار‌های جدید نشان می‌دهد که بر خلاف آمار پیشین اعلام شده از سوی دولت آمریکا، تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها هنوز در افغانستان حضور دارند که نتوانسته اند با پرواز‌های اضطراری آمریکا پیش از ماه اوت از این کشور خارج شوند.

بلینکن در ۳۰ اوت و یک روز قبل از پایان عملیات نظامی آمریکا در افغانستان اعلام کرده بود "تعداد کمی از آمریکایی ها، کمتر از ۲۰۰ نفر و شاید نزدیک به ۱۰۰ نفر در افغانستان حضور دارند و می‌خواهند این کشور را ترک کنند.

چند روز بعد، ران کلین رئیس ستاد کاخ سفید اعلام کرده بود حدود ۱۰۰ آمریکایی در انتظار خروج از افغانستان هستند.

از زمان پایان عملیات نظامی آمریکا در افغانستان در ماه اوت، این کشور ۲۳۴ آمریکایی را از افغانستان خارج کرده است.

"سناتور بن ساس" یکی از اعضای کمیته منتخب اطلاعات سنا، دولت بایدن را متهم به گمراه کردن مردم آمریکا در مورد تعداد دقیق آمریکایی‌های باقی مانده در افغانستان کرد.

وی گفت: برای هفته ها، تعداد رسمی آن‌ها (آمریکایی‌های حاضر در افغانستان) حدود صد نفر بود و این آمار هیچگاه تغییر نکرد. اکنون آن‌ها می‌گویند بیش از ۳۰۰ آمریکایی هنوز در افغانستان هستند.

از سوی دیگر ده‌ها هزار افغان از جمله کسانی که در مدت ۲۰ سال به نیرو‌های آمریکایی و پیمانکاران آن کمک کرده اند، همچنان امیدوار به ترک افغانستان هستند.

کاخ سفید پس از دو دهه اشغالگری، با خروج عجولانه اش، وضعیت آشفته‌ای را برای افغان‌ها رقم زد که خروج نیرو‌های آمریکایی نیز با هرج و مرج بسیار و کشته شدن برخی افغان‌های بیگناه همراه بود و حتی به رغم همه وعده هایش برخی نیرو‌های افغان همکار خود را در آن کشور جا گذاشت.

پایان طولانی‌ترین جنگ آمریکا و خروج پر حاشیه و پر هرج و مرج باعث شد کمیته‌های مختلف کنگره آمریکا که تحت تسلط دموکرات‌ها قرار دارند، خواهان تحقیقات گسترده در خصوص حضور آمریکا در افغانستان شوند.       

 دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا تحت فشار قانونگذاران این کشور قرار گرفته است تا برای کمک به افغان‌هایی که به پرواز‌های پیشین نرسیده اند بیشتر تلاش کند.

وزارت خارجه آمریکا پس از بیش از یکماه از خروج آشفته و مرگبار خود از افغانستان مسوول نظارت بر امور اسکان افغان‌هایی را که از کشور خود خارج شده اند، تغییر داد و اعلام کرد "الیزابت جونز" یکی از دیپلمات‌ها به عنوان هماهنگ کننده تلاش‌های جابجایی و اسکان نیرو‌های افغان انتخاب شده است.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای بدون اعلام دلیل اصلی این جابجایی اعلام کرد جان بَس که به درخواست وزیر خارجه آمریکا رهبری خروج شهروندان آمریکایی و افغانستانی‌ها را بر عهده داشت، موقت بود و از سمت خود کناره گیری می‌کند.

آمریکا ۲۰ سال پیش به بهانه مقابله با گروه‌های تروریستی به افغانستان حمله و در طول این مدت، آن کشور را اشغال کرده بود.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت خارجه انتونی بلینکن افغانستان هستند خارجه آمریکا آمریکایی ها افغان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۴۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد

محمدعلی سیف سخنگوی ایالت خیبرپختونخواه پاکستان با اشاره به آغاز روند اخراج جمعی افغان‌های دارای مدرک قانونی در این کشور تصریح کرد اتباع افغانستان که به طور قانونی در پاکستان زندگی می‌کنند نباید آزار یا اخراج شوند.

وی همچنین در ادامه هشدار داد هر اقدامی در این زمینه می‌تواند روابط بین پاکستان و افغانستان را تیره کند.

دولت فدرال پاکستان مرحله دوم اخراج پناهجویان افغانستان از این کشور را از دوشنبه (27 فروردین) آغاز کرده است؛ در این روند قرار است افغان‌های دارنده کارت‌های اقامتی (ای‌سی‌سی/کارت شهروندی افغانستان) شناسایی و اخراج شوند.

سخنگوی دولت محلی خیبرپختونخواه گفت همه پناهجویان غیرقانونی افغانستانی‌ در این ایالت پیش از این به کشورشان بازگردانده شده‌اند و در حال حاضر هیچ اقدامی علیه اتباع افغانستانی‌ دارای مدارک اقامتی قانونی در جریان نیست.

سیف افزود تنها افغان‌هایی که در این ایالت باقی مانده‌اند، بر اساس قوانین پاکستان و قطعنامه‌های بین‌المللی نهادهایی مانند کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، کارت شهروندی افغانستان را در اختیار دارند.

وی تصریح کرد: دولت فدرال فقط موظف کرده است تا تعداد افغان‌های قانونی در ایالت خیبرپختونخواه را بررسی کنیم و در نهایت بررسی‌ها نشان داد که 359 هزار اتباع قانونی در این ایالت زندگی می‌کنند.

این عضو ارشد تحریک انصاف تصریح کرد: اگر به ما دستور داده شود که آنها (افغان‌های قانونی) را اخراج کنیم، با مقامات صحبت خواهیم کرد. اخراج افغان‌های غیرقانونی موجه بود اما ما نمی‌توانیم افغان‌هایی که به‌طور قانونی اینجا زندگی می‌کنند را مورد آزار و اذیت قرار دهیم.

سیف همچنین هشدار داد هر گونه اقدام علیه افغان‌های قانونی سبب برانگیختن نفرت، سوء تفاهم و بی‌اعتمادی بین ما و افغانستان خواهد شد.

سخنگوی دولت محلی خیبرپختونخوا پیش از این نیز تصریح کرده بود هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد پناهجویان افغانستانی که با مدارک اقامتی در این ایالت زندگی می‌کنند، در رویدادهای امنیتی پاکستان دخیل بوده‌‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ویدیوهای یک افغان از جمعیت عظیم افغانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • اخراج پناهجویان قانونی روابط کابل اسلام آباد را بهم خواهد زد
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • ماجرای کشف ۳۰ هزار دلار از دو مسافر آمریکا
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف قرار گرفت
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف گرفته شد
  • خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه
  • کاربران افغان در هیاهوی رسانه‌‌ای غرب کنار ایران ایستادند
  • نمایشگاه مشترک افغان - قزاق