Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@14:33:27 GMT

هواداران آسانژ در لندن تظاهرات کردند

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۴۳۵۹

هواداران آسانژ در لندن تظاهرات کردند

هزاران تن از هواداران بنیان‌گذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس در تظاهرات گسترده‌ای که روز شنبه در لندن برگزار شد مخالفت خود را با استرداد وی به آمریکا اعلام کردند.

به گزارش مشرق، شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی مقابل ساختمان بی‌بی‌سی تجمع و به سمت دفتر نخست وزیری راهپیمایی کردند. آن‌ها پلاکاردهایی را در اعتراض به حبس جولیان آسانژ حمل کردند و در شعارهای خود خواستار آزادی نامبرده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روی برخی از پلاکاردها نوشته بود «آسانژ را آزاد کنید»، «خبرنگاری جرم نیست» و «آزادی بیان در مطیوعات مهم است»

آسانژ ۴۸ ساله از دو سال پیش تاکنون در زندان انگلیس تحت تدابیر امنیتی شدید بسر می‌برد. او در سال ۲۰۱۰ میلادی با استفاده از تارنمای ویکی‌لیکس، اسناد دیپلماتیک و نظامی طبقه‌بندی شده را درباره اقدامات آمریکا در بمباران عراق و افغانستان افشا کرد که برای دولت ایالات متحده شرم‌آور بود.

از آن زمان به بعد، آسانژ گرفتار پیگردهای قضایی بوده و اکنون با تلاش واشنگتن برای استرداد او از انگلیس به آمریکا روبه رو است.  اتهام او در آمریکا نقض قانون جاسوسی است که می‌تواند برایش ۱۷۵ سال زندان حکم صادر شود.

چندی پیش سایت خبری «یاهو نیوز» با اتکا بر اطلاعات حدود ۳۰ مامور پیشین آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سازمان سیا) و مسئولان دولتی از طرح ربودن و قتل جولیان آسانژ خبر داد. این طرح به سال ۲۰۱۷ باز می‌گردد، زمانی که مایک پمپئو، ریاست  سازمان سیا را برعهده داشته است.

این منبع خبری اعلام کرده است که برنامه ربودن و کشتن جولیان آسانژ در بالاترین سطح حکومتی آمریکا در دوره زمامداری دونالد ترامپ مطرح شده است. سناریوهای متعددی مورد بحث ماموران امنیتی و اطلاعاتی آمریکا قرار داشته است. از جمله، سناریوی مقابله مسلحانه ماموران امنیتی آمریکا و بریتانیا با ماموران امنیتی روسیه نیز بررسی شده است. اما گفته می‌شود که نگرانی از پیامدهای ناروشن این موضوع و احتمال گسترش این رویداد به یک بحران گسترده بین‌المللی باعث شد که ماموران اطلاعاتی آمریکا از اجرای آن خودداری ورزند.

پدر آسانژ چندی پیش در گفت‌ و گو با نشریه ایندیپندنت انگلیس از شرایط هولناک پسرش در زندان پرده برداری کرد و گفت: او در سلولی به ابعاد ۶ مترمربع زندانی است که دیوارهای آن از بتون و درِ آن از فولادی ساخته شده که وسط آن یک سوراخ است؛ تا نگهبان هر نیم ساعت از درون آن زندانیان را زیر نظر داشته باشد.

به گفته «جان شیپتون»، برخی زندانیان بالغ بر ۱۰ سال است که در این وضعیت قرار دارند و مغز آن‌ها پوسیده و نابود شده است. به همین خاطر فقط فریاد می‌زنند تا پژواک صدای خود را بشنوند.

پیش تر گروهی از پزشکان و روانشناسان در نامه‌ای سرگشاده به دولت‌ انگلیس نسبت به وضع سلامتی بنیان‌گذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس ابراز نگرانی کرده و هشدار دادند که ممکن است او در زندان تلف شود.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان جولیان آسانژ اعتراض انگلستان آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا مایک پمپئو سازمان سیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۴۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد در ایران را هدف تحریم‌هایش قرار داد که گفته می‌شود موتورهای پهپادهای مورد استفاده در حمله ۱۳ آوریل (وعده صادق) به اراضی اشغالی فلسطین را تولید می‌کنند.

علاوه بر این، بریتانیا چندین سازمان نظامی، افراد و نهادهای ایرانی را که به ظن آنها در صنایع پهپادی و موشک‌های بالستیک ایران دخیل هستند، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری رویترز، انگلیس امروز ۱۳ طرف جدید را در لیست تحریم‌های ایران قرار داد.

«جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «ما به اعمال اختیارات تحریمی خود برای مقابله با ایران از طریق اقدامات بیشتر در روزها و هفته‌های آینده ادامه خواهیم داد.»

به گزارش ایسنا، همچنین شبکه خبری الجزیره به نقل از وزارت خزانه‌داری آمریکا گزارش داد که آمریکا ۵ شرکت تامین‌کننده مواد اولیه فولاد خوزستان را تحریم می‌کند و هدف از آنها «تضعیف برنامه موشکی و پهپادی» ایران است.

این اقدامات پس از آن صورت گرفت که مقامات آمریکایی در روزهای گذشته گفتند که در پاسخ به فعالیت ایران در منطقه و برای جلوگیری از حملات آینده، تحریم‌های جدیدی را آماده می‌کنند. قانونگذاران آمریکایی در کنگره همچنین به سرعت قوانینی را پیش می‌برند که هدفش تحت فشار قرار دادن منابع مالی جمهوری اسلامی و مقامات آن است.

به گزارش آسوشیتدپرس، رهبران اتحادیه اروپا هم چهارشنبه گفتند که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید خواهند کرد و تحویل پهپادها و موشک‌های این کشور به گروه‌های مقاومت در غزه، یمن و لبنان را هدف قرار می‌دهند.

نیروی هوا فضای سپاه در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، بیش از ۳۰۰ فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896828

دیگر خبرها

  • تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • بنیانگذار تلگرام به پلتفرم‌های آمریکایی اعتماد ندارد
  • افشاگری مالک تلگرام علیه دولت آمریکا
  • اولین گفت‌وگوی وزیران دفاع آمریکا و چین
  • حمله متجاوزانه جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • حمله آمریکا و انگلیس به غرب یمن