Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@17:57:47 GMT

ترکیه، رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۵۰۳۹

ترکیه، رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ترکیه روز شنبه رژیم صهیونیستی را به دلیل طرح شورای عالی برنامه ریزی خود برای تصویب ساخت ۳۱۰۰ واحد مسکونی جدید در شهرک‌های مختلف در کرانه باختری اشغالی محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد: «سیاست‌های یکجانبه گرایی و غیرقانونی اسرائیل، از جمله گسترش شهرک‌ها  چشم انداز راه حل دو دولتی را که تنها گزینه برای حل منصفانه، پایدار و همه جانبه مناقشه فلسطین است، از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وزارت خارجه ترکیه از جامعه بین‌المللی خواست تا برای حراست از سرزمین  و حقوق مردم فلسطین، به منظور دستیابی به صلح و ثبات طولانی مدت در منطقه اقدامی صورت گیرد.

این وزارتخانه افزود که ذکر نام ۶ گروه حقوق بشری فلسطینی به عنوان سازمان‌های تروریستی از سوی رژیم اسرائیل  خلاف قوانین بین‌المللی است.

رژیم صهیونیستی پس از اشغال کرانه باختری و قدس در سال ۱۹۶۷ بیش از ۲۵۰ شهرک صهیونیست‌نشین در این مناطق ساخته و حدود ۶۵۰ هزار صهیونیست را در آن‌ها اسکان داده است. بر اساس اصول حقوق بین المللی سکونت این افراد در این شهرک‌ها که در منطقه اشغالی ساخته شده، غیرقانونی است.

چندی قبل نیز وزارت امور خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین در مورد حملات شدید شهرک‌نشینان صهیونیست علیه ساکنان کرانه باختری به ویژه در مقطع کنونی هشدار داد.

 این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «گسترش تروریسم شهرکنشینان صهیونیست در اشکال مختلف آن در کرانه باختری از جمله بیت المقدس شرقی، نشان دهنده وضعیت بی تفاوتی جامعه بین المللی و شانه خالی کردن آن از مسئولیت‌های قانونی و اخلاقی خود در تأمین حمایت بین المللی از مردم فلسطین است.»

در این بیانیه آمده است: «اقدام شهرک‌نشینان صهیونیست در به آتش کشیدن بیش از ۵۰ اصله درخت زیتون در شهرک بیت فجار جنوب بیت لحم در امتداد جنگ رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان با درختان زیتون است که نماد مقاومت و پایبندی به سرزمین و هویت فلسطین است و منبع رزق و روزی خانواده‌های فلسطینی شمرده می‌شود و در یک کلام حلقه‌ای از زنجیره جنگ همه جانبه رژیم اشغالگر علیه موجودیت فلسطین در همه مناطق موسوم به (ج) کرانه باختری است.»

این وزارتخانه، کابینه رژیم صهیونیستی و بازوهای مختلف آن را مسئول کامل و مستقیم حملات و جرایم شهرک‌نشینان صهیونیست دانست که همواره با مشارکت ارتش رژیم اشغالگر یا تحت پشتیبانی آن و بدون هیچ وقفه‌ای مرتکب این جرایم می شوند بدون اینکه به خاطرش مجازات یا بازداشت شوند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان در پایان هشدار داد نباید به این تجاوزگری‌ها به چشم یک اتفاق عادی و گذرا نگاه کرد، بلکه باید موضع قاطعی در قبال آن اتخاذ شود.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی ترکیه وزارت خارجه اسرائیل محکومیت نشینان صهیونیست رژیم صهیونیستی کرانه باختری شهرک نشینان بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۵۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی برای سومین روز متوالی

شهرک‌نشینان صهیونیست در سومین روز از اعیاد یهودیان به مسجد الاقصی یورش بردند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز و در سومین روز از اعیاد یهود موسوم به عید«پسح» بیش از ۴۳۰ صهیونیست تندرو به مسجدالاقصی یورش برده و اقدامات تحریک‌آمیز انجام دادند.

طبق گزارش الجزیره، اداره اوقاف اسلامی در این باره اعلام کرد که صهیونیست‌ها با حمایت نیروهای امنیتی در محوطه‌های مسجدالاقصی مراسم تلمودی برگزار کرده و پلیس رژیم صهیونیستی به شهروندان فلسطینی اجازه نمی‌دهد که در این مناطق بمانند.

خبرنگار الجزیر نیز در این باره گفت که صهیونیست‌ها مراسم مربوط به اعیاد خود را در ورودی باب القطانین یکی از ورودی‌های مسجدالاقصی برگزار کردند.

روز گذشته نیز صدها شهرک‌نشین صهیونیستی تحت حفاظت شدید نیروهای اشغالگر در دومین روز از ایام عید یهودی «پسح» به مسجدالاقصی یورش بردند.

اداره اوقاف اسلامی قدس اشغالی اعلام کرد شهرک‌نشینان  در گروه‌های ۳۵ نفره وارد این مسجد شدند و با حفاظت پلیس گشت‌های تحریک‌آمیزی در صحن‌های مسجد زدند.

این نهاد تعداد شهرک‌نشینانی را که در دومین روز از ایام عید یهودی «پسح» به مسجدالاقصی یورش بردند، ۴۵۰ نفر اعلام کرد.

اخیرا یک گروه تندرو صهیونیستی موسوم به «بازگشت به کوه هیکل» در فراخوانی اعلام کرده هر کس بتواند در روز عید«پسح» داخل مسجدالاقصی قربانی کند ۵۰ هزار شکل(واحد پول) پاداش دریافت خواهد کرد.

شیخ «رائد صلاح» رئیس جنبش اسلامی در داخل سرزمین‌های اشغالی در اظهاراتی با استناد به آیه «سبحان الذی أسری بعبده لیلاً من المسجد الحرام إلی المسجد الأقصی» گفت: اگر صهیونیست‌ها هزار گاو قرمز قربانی کنند و خون آن در مقابل مسجدالاقصی ریخته شود، این امر حقیقت ابدی این مکان مقدس را تغییر نخواهد داد.

این در حالی است که مقامات صهیونیست مسجد ابراهیمی در مرکز شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری اشغالی را به روی نمازگزاران مسلمان بستند و به مدت ۲ روز در آن را به روی شهرک نشینان باز کردند.

رژیم صهیونیستی در چارچوب تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی، هر ساله ۱۰ روز این مسجد را در ایام عید یهودی به روی فلسطینی‌ها می‌بندد و تنها صهیونیست‌ها اجازه ورود دارند.

مسجد ابراهیمی در شهرک قدیم در الخلیل واقع شده است که تحت کنترل رژیم صهیونیستی قرار دارد و حدود ۴۰۰ شهرک‌نشین صهیونیستی در آن ساکن هستند و توسط ۱۵۰۰ نظامی صهیونیستی حفاظت می‌شوند.

قدس با حضور بیش از ۳۰۰۰ نیروی پلیس رژیم صهیونیستی به یک پادگان تبدیل شده است. نیروهای اشغالگر در خیابان‌ها و مسیرهای منتهی به شهرک قدیم و مسجدالاقصی ایست بازرسی ایجاد کرده و فلسطینی‌ها را بازرسی می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی برای سومین روز متوالی
  • یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو
  • حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
  • روز۲۰۰ طوفان‌الاقصی|آتش‌سوزی در شهرک صهیونیست به دنبال حمله موشکی/ هتک حرمت مسجد الاقصی از سوی صهیونیست‌ها
  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود
  • یک شهید در یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • روز۲۰۰ طوفان‌الاقصی|بمباران غزه وحمله گسترده به کرانه باختری