Web Analytics Made Easy - Statcounter

سامانه رصا (رصد اطلاعات) شهرداری اصفهان به مناسبت روز اول آبان روز ملی آمار و برنامه‌ریزی با حضور شهردار اصفهان و جمعی از معاونان و مدیران شهرداری رونمایی شد.

به گزارش ایمنا، علی قاسم‌زاده در این آئین، اظهار کرد: انسان به واسطه انسان بودن در حواس پنجگانه و ادراک ذهنی دچار خطا می‌شود، خطاهایی که تحت عنوان مغالطه در منطق و با نام خطاهای ادراکی در روانشناسی از آن نام برده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: گاهی حتی با وجود صحیح کار کردن حواس و ذهن انسان، عاطفه انسان، حب و بغض و حفظ منافع در تصمیم‌گیری‌ها مداخله کرده و آن چیزی که تحت عنوان اطلاعات منتشر می‌شود ممکن است دچار خطا شده و اطلاعات درستی نباشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه یکی از علومی که به کمک انسان آمده تا انسان بر اساس آن اطلاعات، تصمیمات صحیح بگیرد، علم آمار است، افزود: علم آمار علم جمع‌آوری، طبقه‌بندی، تجزیه و تحلیل و گویا کردن داده‌ها تعریف شده است. از کنار هم چیدن این داده‌های پراکنده می‌توان به فهم مشترک و جدید دست یافت؛ همه این اتفاقات زمانی رخ می‌دهد که داده‌ها از منابع درستی جمع آوری، راستی آزمایی و مبنای طراحی برای فردا باشد.

وی کار گروه آمار و برنامه‌ریزی شهرداری را بسیار قابل اتکا ذکر کرد و گفت: از همه کسانی که در جمع آوری داده‌ها کمک کرده و باعث می‌شوند در برنامه‌ریزی‌ها برای شهر اصفهان و شهرداری کمتر دچار خطا شویم، تشکر می‌کنم.

قاسم زاده با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم به این داده‌ها آنقدر اعتماد کنیم تا همه مدیران بدون تأمل و با یک زبان مشترک بتوانند به آن استناد و از آن استفاده کنند، اضافه کرد: هم اکنون از این آمارنامه شهرداری همه دستگاه‌ها می‌توانند استفاده کنند و این آمارها تنها مختص به شهرداری نیست؛ که این موضوع اهمیت کار مدیران و کارشناسان این حوزه را در شهرداری دوچندان می‌کند.

وی تاکید کرد: سامانه‌ای که در یک دستگاه از آن استفاده نشود مانند یک زینت است که ما در شهرداری به دنبال زینت نیستیم و به دنبال کارهایی هستیم که دقت را بالا برده، کارها را تسهیل کرده و فعالیت‌ها را سرعت ببخشد؛ لازمه آن این است که فرهنگ استفاده از این نوع سامانه‌ها را در شهرداری بالا ببریم.

تدوین برنامه‌های مناسب با برنامه‌ریزی مبتنی بر آمار صحیح صورت می‌گیرد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری نیز در این آئین ضمن معرفی سامانه رصا (رصد اطلاعات)، اظهار کرد: اول آبان ماه روز ملی آمار و برنامه‌ریزی نامگذاری شده است؛ یکی از مهمترین دلایل این نامگذاری نقش و اهمیت آمار و برنامه‌ریزی در تعالی و پیشرفت و همچنین تثبیت جایگاه سازمان در محافل عمومی و تخصصی است.

سعید ابراهیمی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی مبتنی بر آمار صحیح می‌توانیم تدوین برنامه‌های مناسب داشته باشیم، تصریح کرد: شهرداری اصفهان از سال‌های گذشته شش دوره برنامه‌ریزی پنج ساله و میان مدت انجام داده است.

وی اضافه کرد: در یک حوزه سیستمی و در نظام آمار و اطلاعات با سه فاز استانداردسازی، یکپارچه سازی و در نهایت انتشار، روبرو هستیم که در فاز استانداردسازی با مفاهیم پایه، بسته‌های اطلاعاتی و تعریف ساز و کار تأمین داده، مواجه هستیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ادامه داد: در فاز دوم یکپارچه سازی و جمع آوری اطلاعات این جمع آوری‌ها می‌تواند در قالب یک سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات باشد و می‌تواند به دو شکل الکترونیک(ETL) یا به شکل فرم‌های نظام غیر ثبتی جمع آوری شود.

داشبورد رصا سامانه‌ای برای برنامه‌ریزی بهتر مدیران

وی در ادامه با اشاره به بحث انتشار اطلاعات، تاکید کرد: در این گام آخر بحث طراحی، پیاده سازی، سطح بندی و در اختیار قرار دادن داشبوردها مطرح است که از این حوزه با نام رصا (رصد اطلاعات) نام می‌بریم که در حوزه شهرداری اصفهان هم اکنون این سامانه طراحی شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه سامانه رصا محصول چندین سال کار کارشناسی است که هم اکنون محتوای قابل اتکایی پیدا کرده است، افزود: در حال حاضر به این سامانه می‌توان استناد و از آن در بخش‌های مختلف مدیریتی استفاده کرد.

وی گفت: در سامانه یا داشبورد رصا یکسری اطلاعات الکترونیکی (ETL) و یکسری فرم وجود دارد که در قالب یک منبع کافی، اطلاعات ذخیره سازی و در اختیار واحدهای مختلف قرار داده می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ادامه داد: داشبورد ساز دارای یک پنجره واحد است که می‌تواند همه دسترسی‌ها را در قالب یک پنجره واحد ارائه کند.

وی در ادامه با اشاره به قابلیت‌های سامانه داشبورد ساز مدیریتی رصا (رصد اطلاعات)، افزود: تحقق پنجره واحد انتشار اطلاعات در شهرداری اصفهان، کمک به کنترل مستمر شاخص‌های ارزیابی عملکرد، اتخاذ تصمیمات شفاف‌تر در راستای تصمیم سازی و برنامه ریزی مناسب، امکان اتصال در لحظه با سایر سامانه‌های اطلاعاتی سایر حوزه‌های شهرداری، قابلیت اتصال همزمان ۲۰۰ کاربر از مناطق، معاونت‌ها و سازمان‌ها، دارا بودن قابلیت دسترسی به داشبوردها از طریق نسخه همراه و ارائه تصویر جذاب و کامل از همه کسب و کارهای حوزه‌های شهرداری با استفاده از اطلاعات به روز و یکپارچه از قابلیت‌های این سامانه است.

کد خبر 530818

منبع: ایمنا

کلیدواژه: علی قاسم زاده شهردار اصفهان شهردار اصفهان شهرداری اصفهان معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان سعید ابراهیمی روز آمار شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آمار و برنامه ریزی شهرداری اصفهان رصد اطلاعات جمع آوری داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۵۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات زاکانی درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم‌بانان

به گزارش خبرآنلاین، شهردار تهران در حاشیه جلسه هیات دولت درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم بانان توضیحاتی ارایه کرد.

ایلنا در خبری نوشت: علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران حاضر در حیاط دولت درخصوص فعالیت شهرداری در دور دوم انتخابات، گفت: موضع شهردرای در انتخابات یک موضع پشتیبانی است، هم در دور اول ما از دستگاه های نظارتی و اجرایی انتخابات به اقتضاء توان خود حمایت و پشتیبانی کردیم و هم دور دوم انتخابات این وظیفه را داریم.

وی ادامه داد: یک نقش دیگر هم شهرداری داشت و آن این بود که ظرفیت خود را در جهت یک حضور فعال به کار گرفته بودیم و خواهیم گرفت.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی پیرامون نصب دوربین روی لباس حریم بانان، تصریح کرد: این اقدام در جهت سامان یافتگی و ایجاد شرایط مناسب یک امر کلی است که دستگاه های مسئول بتوانند ثبت و ضبط کنند و داشته باشند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896260

دیگر خبرها

  • «ابوطالبی» مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان شد
  • «مرادیان‌نژاد» مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان شد
  • توضیحات زاکانی درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم‌بانان
  • برنامه پشتیبانی شهرداری تهران برای دور دوم انتخابات مجلس
  • از دستگاه‌های اجرایی ونظارتی در دور دوم انتخابات پشتیبانی می‌کنیم
  • بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان
  • انجام تکالیف سازمان فناوری اطلاعات با مشارکت بخش خصوصی
  • انجام تکالیف سازمان فناوری اطلاعات با رفع موانع همکاری بخش خصوصی
  • بازگشایی کارخانه ریسباف در هفته فرهنگی اصفهان
  • تاکید شهردار شیراز بر اقدام عاجل برای صیانت از باغات شهری