Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان در یکی از سخنرانی‌های اخیر خود اعلام کرد که تعداد نیروهای حزب‌الله لبنان 100 هزار نفر است.

نشریه تایمز انگلیس در گزارشی با اشاره به تعداد نیروهای حزب‌الله لبنان نوشت در صورتی که سخنان «سید حسن نصر الله» دبیر کل حزب‌الله لبنان درباره تعداد نیروهایی که آنها را اعلام کرده، دقیق باشد، این یعنی، تعداد نیروهای حزب‌الله از ارتش لبنان و حتی از ارتش بریتانیا نیز بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشریه نوشت که برخی کارشناسان گفته‌اند که تعداد 100 هزار نفر نیرویی که دبیر کل حزب‌الله لبنان مطرح کرده شامل نیروهای دخیره و حتی کسانی است که تجربه‌ای در زمینه جنگ نداشته و دوره‌های آموزشی را نیز سپری نکرده‌اند.

اما «مهند حاج» از کارشناسان موسسه صلح کارنگی گفته این عدد منطقی به نظر می رسد چون شامل تمام نیروهای ذخیره، و کسانی است که قبلا هم آموزش دیده‌اند می‌باشد اما شامل کسانی که هیچ تجربه‌ای در زمینه جنگ نداشته یا دوره‌های آموزشی را طی نکرده‌اند، نمی‌باشد.

تایمز نوشت: «هیچ تردیدی وجود ندارد که حزب‌الله لبنان قدرت بزرگی را با حمایت ایران ایجاد کرده و دیگر گروه‌های لبنانی از جمله ارتش لبنان، از نظر تعداد و تجهیزات با حزب‌الله برابری نمی‌کنند».

این نشریه انگلیسی در ادامه گزارش خود مدعی شد: «حزب‌الله لبنان با وجود آنکه اصرار دارد که نیروهایش برای دفاع از تمامی طوائف لبنان در مقابل اسرائیل است اما در واقع، مانع بزرگی در برابر دولت لبنان به شمار می‌آید چون گروهی است که بر کشور سیطره داشته و در جریان جنگ سوریه نیز تجربه جنگی بزرگی را بدست آورده است».

در این گزارش آمده، ارتش لبنان که در حال آموزش دیدن توسط آمریکا، انگلیس و فرانسوی‌هاست، به طور رسمی کمتر از 85 هزار نظامی دارد و به دلیل بحران اقتصادی که لبنان با آن مواجه است، پرداخت حقوق این تعداد نیز با مشکلاتی همراه شده است.

سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان چند روز پیش در سخنرانی با بررسی تحولات لبنان و منطقه  و نقش حزب القوات اللبنانیه در جنایت اخیر بیروت گفت: «به حزب القوات و جعجع توصیه می‌کنم که از فکر جنگ و درگیری داخلی خارج شود؛ زیرا ساختار نظامی حزب الله شامل ۱۰۰ هزار نیروست... ما برای نخستین بار شمار نیروهای رزمنده خود را اعلام کردیم؛ نه برای تهدید، بلکه برای جلوگیری از جنگ داخلی... حزب الله، عامل مثبتی برای مسیحیان است و عامل تهدید آنان نیست... و خطاب به رئیس القوات هم باید بگویم که محاسباتت اشتباه است. همان گونه که در سایر جنگهایت، اشتباه کردی و شکست خوردی». (جزئیات بیشتر)

چندی پیش نیز «اوری گوردین» فرمانده جبهه داخلی رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای هشدار داده بود در صورتی که روزی اسرائیل با حزب‌الله لبنان درگیر شود انتظار هدف قرار گرفتن با دو هزار موشک در روز را باید داشت.

 
هراس صهیونیست‌ها از توانایی موشکی حزب‌الله لبنان

این مقام صهیونیست افزود: «شهرهای تل‌آویو و اسدود در جنوب در جنگ اخیر با نوار غزه شاهد بیشترین شلیک موشک از زمان تشکیل اسرائیل بوده‌اند».

گوردین اضافه کرد: «در صورتی که درگیری یا جنگی با حزب‌الله روی دهد، انتظار داریم که هر روز دست‌کم 5 برابر، موشک از لبنان به سوی اسرائیل شلیک شود»

منبع: الف

کلیدواژه: تعداد نیروهای حزب الله حزب الله لبنان دبیر کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۵۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش یمن طی ۳ روز، ۶ عملیات علیه «مثلث تجاوز» انجام داده است

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انجام چند عملیات جدید علیه اهداف آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از شبکه المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اظهار کرد: در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در غزه و در پاسخ به تجاوزات به یمن، نیروهای مسلح ما طی ۳ روز گذشته، ۶ عملیات در دریای سرخ و خلیج عدن انجام دادند.

وی درباره جزئیات این عملیات‌ها با بیان اینکه ۲ ناو آمریکایی «MAERSK SARATOGA» و «APL DETROIT» در خلیج عدن و دریای سرخ هدف قرار گرفته شدند،افزود: کشتی انگلیسی «HUANG PU» در دریای سرخ و کشتی «PRETTY LADY» در حال حرکت به سمت بنادر فلسطین اشغالی هدف قرار گرفته شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه خاطرنشان کرد: نیروی هوایی یمن نیز عملیات نظامی منحصر به فردی را با هدف قرار دادن ۲ ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ انجام داد و نیروی موشکی نیز اهداف اسرائیل را در «ام الرشراش» در جنوب سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد.

یحیی سریع از هدف قرار گرفتن اهداف مورد نظر در این عملیات‌ها با دقت بالا خبر داد و عنوان مرد: نیروهای مسلح کشورمان تا پایان تجاوز و رفع محاصره غزه، به اجرای تصمیم خود برای جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیل به سمت بنادر فلسطین اشغالی ادامه خواهند داد.

به گزارش ایمنا، ارتش یمن در چند ماه گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای یمنی تاکید کرده‌اند که کشتی‌رانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

کد خبر 739465

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی/دیده‌بان حقوق بشر اروپا : نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل آن‌هابودند به آتش کشیده‌اند/ حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و غرب خان یونس / حمله موشکی گسترد
  • ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از ۲ ماه دوام نمی‌آوریم
  • شمال فلسطین اشغالی زیر آتش باران حزب الله
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو
  • اعتراف ارتش انگلیس؛ در جنگ با پوتین بیشتر از ۲ماه دوام نمی آوریم
  • ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از ۲ ماه دوام نمی آوریم
  • ارتش یمن طی ۳ روز، ۶ عملیات علیه «مثلث تجاوز» انجام داده است
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل/زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی
  • حمله موشکی حزب‌الله به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی