Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان این‌که امشب در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود گفت: در ارتفاعات شمال استان هرمزگان و جنوب استان کرمان افزایش ابر رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان این‌که امشب در نواحی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و به‌تدریج گیلان افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود گفت :در روز یکشنبه هم در استان‌های گیلان، مازندران، زنجان و ارتفاعات البرز شاهد افزایش ابر و بارش پراکنده خواهیم بود .

کارشناس هواشناسی توضیح داد: از بعدازظهر دوشنبه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر در استان‌های اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان یادآور شد: روز سه‌شنبه با ورود با ورود موج تراز میانی از شمال غرب کشور در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات البرز و در اواخر وقت در گلستان و بخش‌هایی از خراسان شمالی بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: فعالیت سامانه بارشی روز چهارشنبه در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی ،اردبیل، زنجان و گیلان خواهد بود.

او با بیان این‌که طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نوار شمالی کشور کاهش محسوس دما بین ۶تا ۱۰ درجه انتظار می‌رود که در ارتفاعات نواحی مرتفع و کوهستانی بارش به شکل برف خواهد بود .

ضیائیان درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت : فردا آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری در اواسط روز همراه با وزش باد خواهد بود.  بیشترین دمای تهران به ۲۰ درجه و کم ترین آن به ۱۱ درجه می رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پیش بینی هواشناسی وضعیت آب و هوا پیش بینی می شود وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۵۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار بارش تگرگ در آذربایجان‌ شرقی

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ شرقی گفت: از امروز تا بعد از ظهر روز سه‌شنبه، بارش رگبار باران و در نواحی مستعد، تگرگ استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، محمد امیدفر صبح امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، در این مدت گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی به نسبت شدید و احتمال گرد و خاک در استان می‌شود.

وی افزود: در نیمه شمالی و شرقی استان بارش رگبار باران، پدیده آذرخش و در نواحی مستعد و مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف، پدیده مه و غبار محلی دور از انتظار نیست.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه احتمال دارد شرایط فصلی و محلی، بارش‌ها را تشدید کند، خاطرنشان کرد: احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد بنابراین مردم از اتراق در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها و انجام فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند.

امیدفر با بیان اینکه مردم برای پیشگیری از برخورد آذرخش در روزهای بارانی از رفتن به ارتفاعات و قرار گرفتن در زیر درختان در فضای باز خودداری کنند، ادامه داد: در این بازه زمانی تغییرات قابل ملاحظه دمایی پیش بینی نمی‌شود و از روز چهارشنبه تا پایان هفته جوی به نسبت پایدار در استان حاکم می‌شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته جلفا با دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد و ورزقان با سه درجه بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در این مدت در گرم‌ترین زمان به ۲۵ درجه و در خنک‌ترین زمان به ۱۱ درجه بالای صفر رسید.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی افزود: دمای فعلی تبریز (۱۰ و ۱۵ دقیقه) ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش یافته است.

کد خبر 746547

دیگر خبرها

  • آغاز بارش باران و تگرگ در آذربایجان‌شرقی
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان
  • ادامه بارش باران بهاری تا چهارشنبه در همدان 
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان
  • آماده‌باش و هشدار؛ پیش‌بینی بارش شدید باران در ۲۸ استان
  • هشدار بارش تگرگ در آذربایجان‌ شرقی
  • پیش بینی هواشناسی؛ تداوم رگبار و رعدوبرق در کشور/ کاهش دما در نوار شمالی