Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@13:16:03 GMT

آمریکایی ها هنوز در افغانستان هستند

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۵۴۰۸

آمریکایی ها هنوز در افغانستان هستند

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه سی بی اس نیوز، سفیر و نماینده سابق آمریکا در امور آشتی افغانستان گفت صد‌ها آمریکایی هنوز در افغانستان هستند. مجری این شبکه به زلمای خلیلزاد گفت:  شما رابط اصلی آمریکا با طالبان بوده اید، از زمان سقوط دولت افغانستان، تلاش کرده اید آمریکایی‌ها را از این کشور خارج کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه تعداد آمریکایی اکنون در افغانستان باقی مانده اند؟ 

خلیلزاد پاسخ داد: ما مطمئن نیستم. پاسخ صریح همین است. برخی از این آمریکایی ها، آمریکایی‌های افغان تبار هستند که با خانواده هایشان در آنجا هستند و زندگی می‌کنند. فکر می‌کنم بسیار محتمل است که صد‌ها نفر باشند، اما حقیقت این است که ما نمی‌دانیم. وقتی من در دولت بودم، از راه‌های مختلف از جمله تماس تلفنی، ایمیل، سفارتخانه و بیانیه‌های عمومی تلاش می‌کردیم با این آمریکایی ها در ارتباط باشیم و بسیاری از آنها از افغانستان خارج نشده بودند، اما بعداً خارج شدند. بعضی از آنها درباره خروج از افغانستان یا ماندن در این کشور، مردد بودند. برخی از آن‌ها می‌خواستند ۶۵ عضو خانواده خود را که آمریکایی نبودند، با خود بیاورند.

وی افزود: اگر آنها نمی‌توانستند همه اقوام شان را با خود بیاورند، مایل نبودند خودشان نیز از افغانستان خارج شوند. مسائل زیادی وجود دارد، اما می‌توانم به شما بگویم افراد زیادی به شدت تلاش می‌کنند همه آمریکایی‌ها از  افغانستان  خارج شوند، و به کشورشان بازگردانند. نمی‌توانیم آمریکایی‌ها را وادار کنیم از افغانستان خارج شوند. بنابراین، آنها باید تصمیم بگیرند. برآورد من این است که ممکن است هنوز صد‌ها آمریکایی هنوز در افغانستان باشند.

 پیش از این اعلام اولیه خروج کامل نیرو‌ها توسط دولت بایدن تا ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۱ انتقاد‌ها و تحسین‌هایی را در آمریکا به دنبال داشت. سناتور‌های متعدد جمهوریخواه همچون میچ مکانل، لیندسی گراهام، و جیم اینهاف از خروج انتقاد کردند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا از تصمیم بایدن برای خروج با عنوان «کاری عالی و مثبت» تحسین کرد، ولی از بایدن بابت برگزیدن ۱۱ سپتامبر به عنوان روز خروج انتقاد کرد، و گفت بایدن باید زودتر خارج می‌شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا جو بایدن آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۵۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای حفاظت از «داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر»

ایتنا - شبکه اجتماعی «تیک‌تاک» روز یکشنبه، دوم اردیبهشت، طرحی را که روز شنبه در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد برای آزادی بیان در آمریکا نگران کننده خواند.
در این طرح مقرر شده است که اگر شرکت «بایت‌دنس» مالک چینی تیک‌تاک ظرف یک سال مالکیت آن را واگذار نکند این رسانه اجتماعی در آمریکا ممنوع خواهد شد.

این طرح که بخشی از بودجه تکمیلی امنیت ملی ایالات متحده شامل کمک به اسرائیل و اوکراین است پس از تصویب در سنا با امضای جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، به قانون تبدیل خواهد شد.

تیک‌تاک در بیانیه‌ای این ممنوعیت را نقض آزادی بیان ۱۷۰ میلیون آمریکایی خواند.

بسیاری از قانونگذاران آمریکایی از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات و مقامات دولت بایدن می‌گویند تیک‌تاک خطراتی برای امنیت ملی در بر دارد زیرا چین می‌تواند این شرکت را مجبور کند داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر آمریکایی خود را در اختیار پکن قرار دهد.

سناتور دموکرات مارک وارنر، رئیس کمیته اطلاعات سنا، روز یکشنبه گفت دولت چین می‌تواند از تیک‌تاک به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده کند.

برخی از دموکرات‌ها نیز نگرانی‌های مربوط به آزادی بیان را در مورد ممنوعیت تیک‌تاک مطرح کرده‌اند و در عین حال خواستار تدوین مقررات سخت‌گیرانه‌تری برای حفظ حریم خصوصی کاربران و داده‌های مربوط به آنها شده‌اند.

مجلس نمایندگان آمریکا در ۲۳ اسفند سال گذشته یک طرح قانونی دو حزبی را تصویب کرد کرد به «بایت‌دنس» حدود ۶ ماه فرصت داد تا مالکیت تیک‌تاک را واگذار کند که به معنی قطع روابطش با چین خواهد بود و در غیر این صورت با ممنوعیت فعالیت در آمریکا رو‌به‌رو خواهد شد.

پیشتر در سال ۱۴۰۱ کنگره ایالات متحده کارکنان فدرال را از استفاده از تیک‌تاک در ادارات دولتی منع کرد.

تیک‌تاک یکی از موضوع‌های رد و بدل شده در ملاقات بین بایدن و همتای چینی‌اش شی جین پینگ در آبان ماه سال گذشته بود. به گفته کاخ سفید بایدن در این دیدار نگرانی‌های آمریکایی‌ها را در مورد مالکیت این رسانه اجتماعی مطرح کرد.

مایکروسافت در اواسط فروردین در گزارشی اعلام کرد که چین از حساب‌های جعلی رسانه‌های اجتماعی برای نظرسنجی از رأی‌دهندگان آمریکایی در مورد آنچه در موردش اختلاف‌نظر دارند استفاده می‌کند تا بتواند تفرقه ایجاد کند و احتمالاً بر نتیجه انتخابات آمریکا، کره جنوبی و هند به نفع خود تأثیر بگذارد.

بر اساس این گزارش انتظار می‌رود گروه‌های سایبری تحت حمایت دولت چین، انتخابات مهم سال ۲۰۲۴ را هدف قرار دهند و کره شمالی نیز در این امر دخالت دارد.

دیگر خبرها

  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • ببینید | آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • گاف جدید بایدن: آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای حفاظت از «داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر»
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف قرار گرفت
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف گرفته شد
  • خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه