Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شنبه شب استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان خراسان رضوی ضمن تبریک هفته وحدت افزود: از زحمات همه بخش‌های مربوط به سلامت به ویژه بخش درگیر مبارزه با کرونا تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه برنامه، تحلیل و ساختارها باید متناسب با هم باشند ادامه داد: مسوولان مربوطه به ویژه فرمانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان باید ساختارها را بررسی کرده و در صورت نیاز اصلاح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان رضوی محوریت و فرماندهی مقابله با کرونا را دانشگاه علوم پزشکی دانست و گفت: روسای دانشگاههای علوم پزشکی در این استان باید دقت لازم را در این خصوص داشته باشند و تشکیلات‌ عملیاتی را در مجموعه‌های خود راه‌اندازی یا اصلاح کنند.

وی با اشاره به کارکرد قرارگاه‌ها در مواقع حساس و بحرانی افزود: باید در قالب یک قرارگاه شبانه روزی موارد به صورت لحظه‌ای رصد و تصمیم لازم گرفته شود.

نظری ادامه داد: برای مقابله با موج ششم کرونا، قرارگاه باید لحظه‌ای و با هدف پیشگیری اقدام کند و در این خصوص ستاد مقابله با کرونا در استان و شهرستان‌ها پشتیبان قرارگاه خواهند بود. 

وی گفت: فرمانداران هم باید ستادهای قوی پیشگیری و مقابله با کرونا داشته باشند و با تمام ظرفیت خود مجموعه علوم پزشکی را پشتیبانی کنند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مشکلات موج پنجم شیوع کرونا نباید تکرار شود افزود: در حال حاضر وضعیت استان از نظر مقابله با کرونا خوب است اما برای اینکه وارد موج ششم شیوع آن نشویم باید تلاش گسترده و هماهنگ وجود داشته باشد و این مهم نیازمند رصد و اقدامات گسترده است.

نظری تجزیه و تحلیل دقیق و جمع بندی اطلاعات شهرستانی را بسیار مهم دانست و ادامه داد: روسای دانشگاههای علوم پزشکی در شهرستانهای استان باید با دبیرخانه ستاد مقابله با کرونا در استان ارتباط داشته باشند و آمار و داده‌ها و اقدامات را بطور دقیق گزارش کنند.

وی گفت: ظرفیت برای واکسیناسیون در استان در حد مطلوب فراهم است و مردم باید نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند تا به سطح قابل قبولی از ایمنی برسیم.

استاندار خراسان رضوی افزود: نباید اجازه دهیم افرادی که دز اول واکسیناسیون خود را انجام داده‌اند، تحت تاثیر عملیات روانی فضای مجازی از دریافت دز دوم خودداری کنند. 

وی ادامه داد: بهترین راه مشارکت بیشتر مردم در واکسیناسیون استفاده از تشکل‌های مردمی است. این مهم باید تبدیل به یک برنامه عملیاتی شود.

نظری گفت: با همدلی، هماهنگی و هم افزایی بسیاری از مشکلات استان رفع می شود، در این راستا میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و آمار واکسیناسیون شهرستان‌ها باید توسط دانشگاه علوم پزشکی رصد شود تا تصمیم گیری مناسب در مراجع بالاتر اتخاذ گردد.

برچسب‌ها کرونا مشهد هفته وحدت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا مشهد هفته وحدت کرونا مشهد هفته وحدت مقابله با کرونا خراسان رضوی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۵۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جرم دادستانی علیه شهرداران کنارک و زاهدان

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل احمدزاده در حاشیه نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان که برای تشریح برنامه‌های هفته سلامت برگزار شد، با بیان اینکه اهمیت سلامت و امنیت قضائی برای ما حائز اهمیت است، افزود: عملکرد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پس از دو سال و اتفاقاتی که رخ داد، به گونه‌ای هست که امروز باید گفت خواسته‌هایی که به دنبال آن بوده‌ایم، حدود ۹۰ درصد عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا برای مدیرانی که منشأ و خیزش اعلام جرم آنها شخص شود اعلام جرم می‌کند، اظهار کرد: امروز شاهد هستیم که به دنبال بارش باران‌های سیل‌آسا در جنوب سیستان و بلوچستان و همچنین وضعیت شهر زاهدان مشکلاتی برای مردم به وجود آورد که مدیریت بحران از سوی برخی ارگان‌های مربوطه به درستی ایفای نقش نکرد.

وی تصریح کرد: شهر را آب می‌برد مدیر خواب است، ماشین‌ها در آب گیر می‌افتند و کسی پاسخگو نیست، قطعاً ما مسؤولان در قیامت باید جوابگوی پست مدیریتی خود باشیم.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان اظهار کرد حدود ۱۲ سال است که هم تشنه آبی هستیم که از آسمان بر زاهدان و سیستان ببارد، در عین ناباروری در روزهای اخیر شاهد بارش بودیم اما متأسفانه نتوانستیم آن را مهار کنیم و از منطقه لار خارج شد در حالی که باید سدی ساخته می‌شد و از این آب استفاده بهینه می‌کردیم و این موضوع مربوط یک امسال و سال‌های گذشته نیست، بعد چشم به کشوری همچون افغانستان که وضعیت درستی ندارد دوخته‌ایم که حقمان را نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: اصحاب رسانه باید حساسیت خود را نسبت به مسائل استان بیشتر کنند، حساسیت‌ها تنها در حوزه بهداشت و درمان تخت‌های بستری و بیمارستان‌ها نباشد، شما فعالان رسانه باید سایر حوزه‌ها را رصد کنید و مطالبه گری لازم را داشته باشید.

احمدزاده بیان کرد: کمیته استانی صیانت از سلامت امنیت غذای مردم دوباره احیا شده و از سال ۱۴۰۱ هر دو ماه یک بار این کمیته با دعوت از تمامی ارگان‌ها و نهادهای مسؤول برگزار می‌شود که مصوباتی دارد که در حوزه اجرا خود را نشان داده است.

وی تاکید کرد: در این راستا گزارش‌هایی ارائه شده از بیمارستان‌های حوزه علوم پزشکی مثبت بوده و روند اجرایی‌سازی مصوبات را دنبال کردیم که حدود ۸۰ درصد اجرایی شده در این زمینه اگر کسی پاسخگو نباشد، علیه آن اعلام جرم می‌شود.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان اضافه کرد: در حوزه مخابرات به هیچ عنوان عملکرد این نهاد در استان قابل قبول نیست، حوزه مرتبط با شهرداری‌ها هم همینطور، به طوری که در ماه‌های اخیر بر علیه شهرداری کنارک پس از شش ماه که هیچ‌گونه عملکرد مثبتی نداشته اعلام جرم کرده‌ایم همچنین حدود چهار ماه است بر علیه شهردار زاهدان نیز اعلام جرم صورت گرفته و در حوزه مخابرات هم برنامه همین است، عهد بسته‌ام تا برای مردم استان هر آنچه که لازم هست تا زمانی که بر سر کار هستم انجام شود و علنی مسائل را بازگو کنم.

احمدزاده ادامه داد: حوزه امنیت قضائی در سیستان و بلوچستان ارتقای بسیار مناسبی پیدا کرده و نه تنها در زاهدان بلکه در حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی زابل چابهار و ایرانشهر هم این اتفاق رخ داده است که زحمات مسؤولان قابل تقدیر است.

کد خبر 6082967

دیگر خبرها

  • اعلام جرم دادستانی علیه شهرداران کنارک و زاهدان
  • کاهش شیوع سالک در سمنان
  • پزشکان جهادی در مناطق کم برخوردار
  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • سی ام فروردین، روز آزمایشگاه
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ۳۰ فروردین در دنیای علم چه خبر؟
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • رشد ۵۰ درصدی عملکرد دانشکده دندانپزشکی طی یک سال گذشته