Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@18:27:52 GMT

کشف گنج نفیس چند هزار ساله در زاهدان

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۵۷۷۲

کشف گنج نفیس چند هزار ساله در زاهدان

 فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف اشیاء و عتیقه های چند هزار ساله متعلق به عصر آهن توسط ماموران انتظامی این استان در زاهدان خبر داد.  

به گزارش رکنا، سردار احمد طاهری اظهارداشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و قاچاق اشیاء تاریخی توسط فردی در زاهدان، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ماموران انتظامی پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی محل مورد نظر را که یک انبار غیر مجاز دارو در یکی از نقاط شهر زاهدان بود، شناسایی کردند.

کشف عتیقه و گنج های تاریخی در زاهدان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی، با هماهنگی قضایی در بازرسی از انبار مورد نظر ۱۵ عدد ظروف سفالی عتیقه، ۲ عدد قاب و تابلوی قدیمی، ۴۹۸ عدد انگشتر و انواع تسبیح، ۲۱ قطعه سنگ کوچک تراشیده شده تزیینی و ارزشی را کشف، که برابر اعلام کارشناس سازمان میراث فرهنگی، عتیقه جات مکشوفه به ۲ الی سه هزار سال قبل و مربوط به عصر آهن است.

وی با بیان اینکه در این رابطه یک نفر متهم شناسایی و پرونده در حال رسیدگی است خاطر نشان کرد: اشیاء عتیقه هویت تاریخی و فرهنگی یک جامعه محسوب می‌شود، پلیس با افرادیکه بخواهند هویت تاریخی و فرهنگی کشور را برای کسب منفعت‌های غیرقانونی خود به تاراج ببرند به شدت و قاطعانه برخورد می‌کند.

سردار طاهری افزود: از شهروندان و هم استانی های عزیز انتظار می رود، برای حراست از میراث و هویت تاریخی و فرهنگی کشور با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا عتیقه گنج اخبار حوادث عتیقه گنج زاهدان سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قیمت دنیا جهانبخت بهاره رهنما بازار آزاد دنیا جهانبخت در اینستاگرام فال همسر سپهر حیدری قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۵۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق در معادلات جهانی تغییر ایجاد کرد

  آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان اظهار کرد: بعد از عملیات طوفان‌الاقصی که از درون سرزمین‌های اشغالی شکل گرفت عملیات وعده صادق از خارج این سرزمین ضربه سهمگین بر حیثیت، اعتبار و همینه اسرائیل وارد کرد و با آن همه تبلیغ برای گنبد آهنین و لایه‌های متعدد دفاعی که چنیدن کشور به کمک آمدند تا موشک‌ها را ردیابی کنند تا به اسرائیل نرسد اما باز هم حجم وسیعی از موشک‌ها به اهداف مورد نظر برخورد کرد و همینه اسرائیل و طرفداران آن را از بین برد و ضربه سهمگینی بود.

وی بیان کرد: عملیات وعده صادق در معادلات جهانی تغییر ایجاد کرد چرا که سازمان‌های بین‌المللی و مقررات برای این است که کشورهای مستضعف را در بند بکشند و خودشان به هیچ یک از این مقررات عمل نمی‌کنند اما به اسم حقوق بشر مردم مستضعف که توان دفاع از خود را ندارند به بند کشیده‌اند و این اقدام یک تغییر در مبادلات بین المللی است و حال یا باید سازمان‌های بین‌المللی به حق کشورهایی که خارج از چارچوب آن‌ها هستند رسیدگی کنند و یا اینکه خود کشورها به پا خیزند و از حق خود دفاع کنند و راه جدید در برابر کشورها قرار داده و به همه نشان داد که اگر از این به بعد اسرائیل به منافع ما تعرضی داشته باشد بدون تعارف از مبدأ ایران به اسرائیل حمله خواهیم کرد.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: تغییر معادلات جهانی نکته بسیار مهمی است چرا که حرف انقلاب اسلامی ما همین بود و در موقعیتی که دنیا را به ۲ بلوک شرق و غرب تقسیم کرده بودند حرف انقلاب اسلامی یک حرف و راه جدید بود و با شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی راه میانه‌ای را انتخاب و پیش پای مردم گذاشت و حالا نیز به همین شکل است.

وی با اشاره به بارندگی های اخیر در سیستان و بلوچستان افزود: در این هفته بارندگی‌های سیل آسایی داشتیم و در جنوب استان سیلاب ایجاد شد و با وجود اینکه باران نعمت الهی است اگر به درستی از آن استفاده نکنیم و تعبیرات لازم را نداشته باشیم می‌تواند مشکلاتی را هم برای ما ایجاد می‌کند و دعا می‌کنیم این باران در شمال استان هم بیاید و از عنایت دولتمردان، رئیس جمهور که پیگیری بودند و وزیر کشور که در منطقه حضور داشتند و نیز از استاندار جهادی استان که در سیل قبل سال در منطقه مستقر و ستاد بحران و قرارگاه کمک به سیل زدگان را تشکیل دادند و در سیل جدید نیز در منطقه حضور دارند تشکر می‌کنیم و بنده در تماس تلفنی با استاندار پیگیر مسائل بوده‌ام.

لزوم مجهز شدن مرزبانی به تجهیزات نوین

آیت الله محامی ضمن قرائت و شرح فرازی از دعای ۲۷ صحیفه سجادیه به بیان نکاتی پیرامون حفظ جامعه اسلامی، تجهیز و تقویت نیروهای محافظ مرزهای کشور اسلامی پرداخت.
وی بیان کرد: از مسئولان نظامی و انتظامی انتظار می‌رود برای پشتیبانی نیروهای مرزبان تلاش کنند و علاوه بر ارائه آموزش‌های مطلوب به تقویت روحیه، اراده و ایمان مرزداران بپردازند تا متعهد و وفادار باشند و در راه دفاع از اسلام جانفشانی کنند.
امام جمعه زاهدان گفت: بخش دوم کار تهیه تجهیزات و امکانات است تا بتوانند در برابر دشمن مقاومت کنند هر چند که شهادت از آرزوهای ماست اما وظیفه دستگاه‌های نظام این است که امکان دفاع و تجهیزات را فراهم کنند تا عزیزان ما در مرزها به علت نبود تجهیزات دچار مشکل نشوند و این انتظار ما از همه مسئولان نظامی و انتظامی در سطح استان و در سطح کشور است.
وی بیان کرد: محور سوم برنامه‌ریزی درست و به کارگیری همه توان است تا همه توان‌های سیاسی و دیپلماسی، فرهنگی و اجتماعی و نظامی پای کار بیایند و سیاست و میدان با هم هماهنگ باشند.
آیت الله محامی افزود: مرزدار و مرزبان فقط نیروهای انتظامی و مرزبانی نیستند بلکه مردمی که در مرزها زندگی می‌کنند هم مرزدار هستند و مسئولان باید برای استفاده از این ظرفیت برنامه‌ریزی کنند و حمایت‌هایی که از نیروهای نظامی دارند از مردم مرزدار هم داشته باشند.

وی در خطبه دوم نمازجمعه این هفته زاهدان گفت: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی تلاش برای گسترش فرهنگ اسلامی و فرهنگ ایثار، جهاد، مقاومت و دفاع از اسلام است.
امام جمعه زاهدان با اشاره به ۲۹‌فروردین‌ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و دوم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: هر دوی این مناسبت‌ها را خدمت نیروهای نظامی و انتظامی که در راه دفاع از میهن اسلامی تلاش می‌کنند تبریک و به آن‌ها خدا قوت عرض می‌کنیم.
آیت‌الله محامی عنوان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران و عموما نیروهای نظامی و انتظامی جایگاه والا و نقش مهمی در نظام اسلامی بر عهده دارند و به تعبیر امام علی(ع) در نامه به مالک اشتر آمده: "الجُنُوُد بِإذنِ اللّه حُصُونُ الرَّعیَّةِ وَ زَینُ الوُلاةِ وَ عِزُّالدِّینِ وَ سُبُلُ الأَمنِ" لشکریان به اذن خداوند دژهای محکمی هستند که از مردم حفاظت می‌کنند و مایه زینت و آرایش و افتخار حاکمان اسلامی و مایه عزت دین و امنیت و آسایش مردم هستند.
وی ادامه داد: نقش مهم ارتش در کنار سایر نیروهای نظامی اعتلای دین و فرهنگ در جامعه اسلامی، آرایش نظام اسلامی و آسایش و آرامش مردم است.
امام جمعه زاهدان اظهار داشت: نیروهای نظامی و انتظامی ما افتخار دارند که تحت فرماندهی یک مجتهد فقیه و حکیم فرزانه حضرت امام خامنه‌ای هستند که قوای نظامی و انتظامی را هدایت می‌کنند و با تدبیر ایشان در طول دوران انقلاب شاهد رشد نیروهای نظامی و انتظامی چه از حیث تجهیزات و امکانات و چه از حیث نیروی انسانی هستیم.
وی اذعان کرد: باید توجه داشت که اقتدار نیروهای نظامی ما تنها به تجهیزات نظامی نیست بلکه به مردم مومنی و نیروهای انسانی مؤمن، متعهد و وفاداری است که با اراده‌ای پولادین و در مسیر دفاع از میهن اسلامی تا پای جان ایستادند و در آیه قرآن آمده است:"مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضی نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِیلاً" عده‌ای بر سر پیمان خود وفادار ماندند و جان خود را تقدیم کردند و مردان دیگری هم هستند که در همین مسیر استوار باقی مانده و به عهد خود وفادار هستند و این برگ برنده ما در دوران دفاع مقدس بوده است و همواره نیز خواهد بود.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: روحیه ایثار، مقاومت و وفاداری به پیمان باید در کل جامعه فراگیر و فرهنگ حاکم بر کل جامعه باشد.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: تغییر معادلات جهانی نکته بسیار مهمی است چرا که حرف انقلاب اسلامی ما همین بود و در موقعیتی که دنیا را به۲ بلوک شرق و غرب تقسیم کرده بودند حرف انقلاب اسلامی یک حرف و راه جدید بود و با شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی راه میانه‌ای را انتخاب و میش پای مردم گذاشت و حالا نیز به همین شکل است.
وی گفت: روز یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه سالروز اعلام انقلاب فرهنگی است و یکی از مهمترین هنرهای انقلاب اسلامی تغییر فرهنگ مردم از دوره طاغوت به فرهنگ اسلام، ارزش‌های اسلامی و اخلاق اسلامی در جامعه بود و خداوند متعال یک تحولی ایجاد کرد و دل‌های مردم را برگرداند و حال آن‌ها را دگرگون کرد و به خط اسلام آورد و قدیمی ترها به خوبی متوجه این تفاوت‌ها هستند که خداوند چگونه دل‌ها را منقلب کرد.
آیت الله محامی اظهار کرد: فرهنگ اسلام در جامعه حاکم شد که مردم پای کار آمدند و انقلاب پیروز شد و جوانان خود را برای دفاع از انقلاب تقدیم کردند و هشت سال مظلوم و مقتدرانه ایستادند و حال ما باید برای حفظ، اعتلا و گسترش همین فرهنگ در جامعه تلاش کنیم.
 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق در معادلات جهانی تغییر ایجاد کرد
  • ‌سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: اگر افرادی حجاب را قبول ندارند ناگزیر هستند از قانون تبعیت کنند
  • همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • قتل فروشنده به دست دختر ۱۱ ساله/مجروح شدن مادر مقتول توسط مادر قاتل
  • دختر ۱۱ ساله فروشنده مزون لباس را با چاقو کشت
  • مشاوران پلیس مرکزی بیش از ۴۲ هزار خدمت روانشناختی ارائه کردند
  • پلیس مانع ربایش دختر ۱۵ ساله شیرازی شد
  • اکران برنامه تلویزیونی سر سفره خدا با ضبط جدید
  • عاملان شرارت کمتر از ۲ ساعت در زاهدان دستگیر شدند
  • بناهای تاریخی البرز ۳۰ فروردین ماه روی گردشگران باز است