Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بازگشایی مدارس متوسطه دوم از نیمه آبان ماه و متوسطه اول از ابتدای آذرماه باتوجه به شرایط واکسیناسیون و جامعه صورت می‌گیرد. - اخبار استانها -

آذرکیوان امیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از اصفهان ، با اشاره به واکسیناسیون دانش‌آموزان متوسطه اظهار داشت: براساس آمار واکسیناسیون  390 هزار دانش آموز متوسطه انجام شده است که 75 درصد از کل دانش‌آموزان متوسطه را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته  میانگین 12 تا18 سال شامل دانش‌آموزان ششم دبستان نیز می‌شود اما چون بحث بازگشایی مقطع متوسطه اول و دوم است، این آمار اعلام می‌شود.

وی افزود: شیوه‌نامه‌ای تحت عنوان گزارش پروتکل‌های بهداشتی تحت عنوان شیوه‌نامه 06 در شهریورماه به  تمامی مدارس استان ابلاغ شده و مدارس برای بازگشایی باید لیستی از اقدامات از جمله رعایت فاصله‌گذاری، فراهم کردن دستگاه‌های ضد عفونی و استفاده از ماسک برای دانش‌آموزان و کادر مدرسه و موارد دیگر در این شیوه‌نامه اشاره شده شیوه‌نامه دیگر با عنوان 07 نیز ظرف یک هفته آینده به دست ما می‌رسد که ممکن است تغییراتی داشته باشد.

مدارس استان گلستان با کمتر از 300 دانش‌آموز بازگشایی شد سرپرست وزارت آموزش و پرورش: مدارس کانکسی در کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری می‌شود سرپرست وزارت آموزش و پرورش: آذرماه مدارس بازگشایی می‌شوند

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: مدارس متوسطه باید با مراجعه به سایت آموزش و پرورش فرم مربوط به بازگشایی مدارس را تکمیل کنند و براساس آمادگی مدارس، آموزش و پرورش اجازه بازگشایی مدرسه را به آن‌ها می‌دهد.

 امیرپور اضافه کرد: بازگشایی مدارس مقطع متوسطه دوم از نیمه آبان ماه، به وضعیت واکسیناسیون دانش‌آموزان و شرایط جامعه برمی‌گردد. مطلوب میزان دریافت واکسیناسیون این است که بالای 85 درصد از دانش‌آموزان واکسن دریافت کنند.

وی افزود: از هفته گذشته، اکیپ‌هایی در همه مناطق استان و در مدارس شهری، توسط همکاران در اداره سلامت آموزش و پرورش و همچنین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به بازرسی مدارس پرداخته‌اند و این سرکشی همچنان ادامه دارد کلاس‌های مدارس روستایی، عشایری و نیز هنرستان‌ها که کلاس‌های عملی دارند، از ابتدای مهرماه بازگشایی شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در پاسخ به این سوال که تقسیم‌بندی کلاس‌های حضوری  در مدارس بالای 300 نفر و کمتر از این تعداد، بر چه‌ اساسی صورت می‌گیرد، گفت: در شیوه‌نامه 06 تقسیم‌بندی و کلاس‌بندی بر اساس شرایط کلاس‌های درس در مدارس توصیه شده است؛ به عنوان مثال شرایط کلاسی با فاصله‌گذاری 1.5 متری، گنجایش 12 دانش‌آموز و در مدرسه و کلاس دیگر، گنجایش 15 نفر دانش‌آموز دارد. هر مدرسه بر اساس شرایط موجود و شیوه‌نامه ابلاغ شده و برای درس‌هایی که برگزار شدن حضوری آن ضرورت دارد، دانش‌آموزان را دسته‌بندی  و به‌آن‌ها برنامه ارائه می‌دهند.

امیرپور تصریح کرد: باتوجه به اینکه واکسیناسیون دانش‌آموزان متوسطه دوم از اواخر شهریور آغاز شده، دوز اول را دریافت کردند و دوز دوم نیز اواخر مهرماه دریافت و با فاصله دو هفته، ایمنی لازم ایجاد می‌شود و مدارس متوسطه دوم بازگشایی می‌شود واکسیناسیون مقاطع متوسطه اول دو هفته بعد از متوسطه دوم آغاز شده و مدارس متوسطه اول، با دو هفته تاخیر یعنی اول آذر ماه بازگشایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بحث واکسیناسیون دانش‌آموزان جدی‌تر پیگیری شود و شاهد بازگشایی حضوری مدارس بدون هیچ مشکلی باشیم.

انتهای پیام/163/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسیناسیون دانش آموزان دانش آموزان متوسطه آموزش و پرورش مدارس متوسطه استان اصفهان متوسطه اول متوسطه دوم شیوه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۵۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساده‌زیستی در میان دانش‌آموزان استان قزوین ترویج شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ترویج ساده‌زیستی با توجه به مقتضیات زمان به ویژه در سطح دانش‌آموزان با استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، نقی سیاهکالی‌مرادی، امروز -چهارشنبه هشتم فروردین- در نشست اعضای شورای معاونان با مدیران تاکستان، آوج، اسفرورین، خرمدشت، ضیاءآباد و شال اظهار کرد: توجه به آموزش و پرورش توجه به اصل نظام است، اگر این حوزه درست شود حوزه‌های دیگر در جامعه روان‌تر کار خواهند کرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خیلی تلاش می‌کند و رهاوردهای بسیار خوبی هم دارد که باید در سطح جامعه تبیین شود، اضافه کرد: دقت کنید در ستادها و مراکز اسکان نوروزی هنگام پذیرش میهمانان این ایام حرمت ماه مبارک رمضان و مسائل شرعی و حدود الهی حفظ شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان همچنین شعار سال مقام معظم رهبری را چراغ راه همه مسئولان و مردم توصیف کرد و گفت: تقویت روحیه کار و در هنرستان‌ها علاوه بر آن روحیه تولید هم مدنظر قرار گیرد، اولویت اول ما تقویت روحیه کار باشد، پشت میز نشینی و رخوت و سستی شتاب اقتصادی ایجاد نخواهد کرد.

سیاهکالی‌مرادی ادامه داد: پرهیز از مصرف‌گرایی در تمام حوزه‌ها مورد توجه واقع شود، ادارات باید پرچمدار این امر باشند، همچنین ترویج ساده‌زیستی با توجه به مقتضیات زمان به ویژه در سطح دانش‌آموزان با استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان در دستور کار قرار گیرد.

وی با ذکر اینکه استفاده از کالای ایرانی در تمام زمینه‌ها از جمله در بحث اهدای جوایز مسابقات استانی و شهرستانی سرلوحه امور باشد، گفت: توجه به تقویت حس وطن‌پرستی و روشنگری اهداف دشمن در بحث تحریم‌ها باید در صدر کارهای شما باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با تأکید بر لزوم تعامل با مسئولان شهرستانی، هم‌اندیشی مدیران و رؤسای نواحی و مناطق با همدیگر افزود: آموزش و پرورش استان عملکرد قابل قبولی داشت که حاصل تلاش‌های شما عزیزان در نواحی و مناطق بود و تداوم این تلاش‌ها و توفیقات مورد انتظار است.

کد خبر 739566

دیگر خبرها

  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • اعلام نتایج «پویش مهر» از اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • ساده‌زیستی در میان دانش‌آموزان استان قزوین ترویج شود
  • اجرای طرح کیفیت بخشی نمرات کتبی نهایی دانش آموزان
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!
  • تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود