Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@21:22:21 GMT

نمایش فیلم «محمد رسول الله» از تلویزیون

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۵۸۳۷

نمایش فیلم «محمد رسول الله» از تلویزیون

فیلم سینمایی «محمد رسول الله» از ساخته های مجید مجیدی از شبکه الکوثر پخش می شود.

به گزارش برنا؛ این فیلم درباره دوران نوجوانی پیامبر اسلام(ص)، روایت تاریخی وقایع پیش از تولد پیامبر اسلام (ص) تا دوازده سالگی آن حضرت است. 

تولید این فیلم بین سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۳ شمسی انجام شده و از محاصره‌ مسلمانان در شعب ابی‌طالب آغاز و در ادامه به مقطع زمانی پیش از تولد پیامبر اسلام(ص) باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس به روایت وقایعی پیش از تولد پیامبر اسلام(ص) تا ۱۲ سالگی ایشان می‌پردازد. داستان حمله سپاه ابرهه به مکه، تولد پیامبر(ص)، دوران شیرخوارگی و خردسالی ایشان در روستای «سعدیه» از دیگر بخش‌های فیلم است. 

فیلم با اولین سفر پیامبر (ص) به شام و رسیدن به صومعه «بحیرا» به پایان می‌رسد. بحیرا راهبی مسیحی است که درباره ظهور آخرین پیامبر(ص) به ابوطالب بشارت می‌دهد و....

علیرضا شجاع‌نوری، مهدی پاکدل، ساره بیات، مینا ساداتی، محسن تنابنده، داریوش فرهنگ، رعنا آزادی‌ور، حمیدرضا تاج دولت، سیدصادق هاتفی، محمد عسگری، آرش فلاحت پیشه، جعفر قاسمی، پانته‌آ مهدی‌نیا، نسرین نصرتی، بهارک صالح نیا، علی اصغر خطیب زاده، امین آبان، هادی آقا حسینی، پیروز رفیعی در این فیلم نقش آفرینی کرده اند. 

فیلم سینمایی «محمد رسول الله» یکشنبه 2 آبان ساعت 10:10 به وقت تهران با زبانگردانی و ترجمه به زبان عربی توسط دفتر بیروت شبکه الکوثر بر روی آنتن این شبکه است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تولد مسلمانان شیعه مجید مجیدی مسلمانان فیلم محمد رسول الله مهدی پاکدل ساره بیات مینا ساداتی محسن تنابنده داریوش فرهنگ شبکه الکوثر پیامبر اسلام پیامبر اسلام تولد پیامبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۵۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آلاء» به تونس می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مشاور رسانه‌ای اثر، نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم‌تبار، پیش از این در چهاردمین جشنواره بین‌المللی دائجون کره جنوبی، چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تئاتر شهر و همچنین سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه رفته بود این‌بار در هفته دوم اردیبهشت در ششمین جشنواره مونودراما در شهر نابل تونس روی صحنه می‌رود.

شیما جعفرزاده به عنوان بازیگر و همچنین فرهاد قائمیان و محمدرضا آزادفرد با صدا در این نمایش محمد کاظم‌تبار را یاری خواهند داد.

از دیگر عوامل نمایش «آلاء» می‌توان از مربی اریال یوگا: سپیده صمدپور، طراح حرکت: امیر آقاجان، طراح لباس: سمیه پسندیده‌خواه، طراح صدا و موسیقی: علی خاتمی، مدیر تولید: حامد گودرزی، دستیار تولید: محسن صفری، طراح نور: حسین نادری، دستیار کارگردان: محمد قیاسی، علیرضا افیونی، مبین آریا، مشاور طراحی صحنه: سینا ییلاق بیگی، منشی صحنه: رضوان مقدسی، طراح پوستر و بروشور: رامین رستمی، مشاور رسانه: ناصر ارباب نام‌ برد.

در خلاصه نمایش آمده است: «چیزی تا سحر نمانده، لحظه وداع گاه اندوهگین نیست. هنگامه‌ای که شوق رسیدن در آن باشد. اکنون که جدایی بین‌مان جاری است. من به طلوع خورشید وصال‌مان ایمان دارم. به خنده‌های ممتد کنار هم. به دستانی که دوباره هم قسم خواهند شد و عشق، تبلور وجودی‌مان می‌شود.»

کد خبر 6086303 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • محمد صادقی بازیگر جنجالی تلویزیون از ایران رفت
  • پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • فرار بازیگر درجه چندم از کشور + جزئیات | بازیگر جنجالی کجا به سر می برد؟
  • بازیگر جنجالی تلویزیون ایران بطور قانونی مهاجرت کرد
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • دیدنی های امروز؛ از دادگاه ترامپ تا تولد لنین
  • «آلاء» به تونس می‌رود
  • مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان