Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی، در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما، افزود: با توجه به تغییر و تحولات این ویروس باید آمادگی لازم را داشته باشیم و وضعیت را مرتب ارزیابی کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به واکسیناسیون زیادی که در دو ماه اخیر انجام شد، توانستیم دفاع بدنی مردم را بالا ببریم.

عین الهی افزود: متأسفانه در برخی از روزهای مرداد، بیش از ۷۰۰ مورد مرگ و میر داشتیم و حدود ۸ هزار نفر در آی سی یو بستری و حدود ۵۰ هزار نفر مبتلا می‌شدند به گونه‌ای که همه تخت‌های بیمارستانی پر می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه میزان واکسیناسیون در مرداد فقط پنج میلیون دز بود، اضافه کرد: واکسیناسیون، تنها راه مهم و مطمئن افزایش توان دفاعی بدن است و قول داده بودیم تا دهه فجر، واکسیناسیون را کامل کنیم.

وزیر بهداشت گفت: کار شبانه روزی انجام شد و با کمک همه دستگاه‌های مربوط، توانستیم حجم زیادی واکسن را وارد کشور کنیم.

عین الهی با بیان اینکه در مدت دو ماه و نیم، ۷۵ میلیون دوز واکسن را تزریق کردیم، افزود: کمک مردم از جمله بسیجیان موجب این دستاورد شد و اگر با شرایط معمول می‌خواستیم این کار را انجام دهیم حداقل یک سال طول می‌کشید.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه مرگ هر یک نفر بسیار ناراحت کننده و دلخراش است، گفت: میزان مرگ و میر از ۷۰۰ نفر در روز به ۱۲۴ نفر در روز کاهش یافت و میزان بستری شدگان نیز به روزانه هزار و ۴۰۰ و بیماران (سرپایی) به حدود هفت هزار نفر کاهش یافت و این وضعیت نوید آینده را می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه باید آمادگی لازم را برای پیک ششم کرونا داشته باشیم، افزود: انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی می‌تواند بسیار کمک کند تا زمانی که به ایمنی جمعی نرسیدیم باید ماسک بزنیم و فاصله‌های فیزیکی را رعایت کنیم.

عین الهی با قدردانی از کسانی که واکسن زدند، از کسانی که واکسن نزده اند خواست تا هر چه زودتر این کار را انجام دهند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه به میزان واکسیناسیون محدودیت‌ها برداشته می‌شود، گفت: انجام واکسیناسیون در جهت برداشتن محدودیت‌ها است.

عین اللهی در ادامه افزود: امکان تغییر ژنتیکی و افزایش میزان بیماری زایی ویروس کرونا وجود دارد اما یکی از مهم‌ترین راهکار ما برای مقابله با این ویروس، این است که بدن خود را مقاوم کنیم.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر واکسیناسیون باید ماسک بزنیم و فاصله فیزیکی را رعایت کنیم, گفت: بر اساس بررسی‌ها، تعداد زیادی از بیماران کرونایی منجر به فوت, کسانی بودند که واکسن نزده بودند.

عین اللهی با تأیید اینکه ۱۰۰ درصد کسانی که در مازندران از بیماری کرونا فوت شدند کسانی بودند که واکسن نزدند، اضافه کرد: پارسال همه کادر پزشکی ما واکسینه شدند قبل از اینکه آنها واکسن بزنند حدود ۲۰۴ نفر از این عزیزان به شهادت رسیدند اما امسال با این که ویروس تهاجمی‌تر بود به تعداد انگشتان دست هم شهید سلامت نداشتیم چون واکسن زده بودند.

وی با بیان اینکه تصمیم داریم دوز سوم واکسن را هم برای کادر سلامت انجام دهیم، ادامه داد: فعلاً کادر سلامت و در مرحله بعد افراد ریسک بالا یا افراد مسنی که مدت زیادی از واکسن آنها سپری شده است می‌توانند دُز سوم واکسن را به عنوان دُز یادآور دریافت کنند.

وزیر بهداشت افزود: بر اساس مطالعات، کسانی که واکسن می‌زنند عوارض کرونا در آنها نادر است و در آنها مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا وجود ندارد در برخی موارد, فرد ممکن است پیش از واکسن یا همزمان با واکسن به کرونا مبتلا شود و فوت کند.

عین اللهی افزود: برای ایجاد ایمنی ناشی از واکسن باید حدود ۲ ماه از واکسن زدن سپری شود تا فرد در مقابل این بیماری ایمن شود.

کد خبر 5334672

منبع: مهر

کلیدواژه: بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسیناسیون ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا کووید 19 وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان غذا و دارو پوکی استخوان جامعه پزشکی دیابت افسردگی سازمان بیمه سلامت بازگشایی مدارس محمدرضا شانه ساز وزیر بهداشت عین اللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۵۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان شتاب می گیرد

استاندار زنجان شامگاه یکشنبه در نشست روسا، نواب رییس و دبیران هیات های ورزشی استان به آخرین وضعیت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر اشاره کرد و گفت: انتقال این پروژه از شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور که متاسفانه عملکردخوبی نداشت تا چند روز آینده به ورزش و جوانان انجام می گیرد که از اوایل سال آینده با تمام قوت کارهای باقیمانده به اتمام خواهد رسید.

محسن افشارچی با بیان اینکه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان پیش از این و طی بازدیدها نیاز به مقاوم سازی داشت، افزود: مطالعات مقاوم سازی این پروژه انجام و تکمیل شده و از همه مهم تر مقاوم سازی سکوها نیز با جدیت انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: طبق قول وزیر ورزش و جوانان با تکمیل نهایی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری مجوز تیم دسته سوم برای انجام بازی ها داده خواهد شد.

استاندار با بیان اینکه به طور طبیعی تمرکز در این مجموعه ها انجام می گیرد، ادامه داد: طی یکسال گذشته تلاش شد حوزه ورزش این استان فراموش نشود.

افشارچی با بیان اینکه بیشترین کمک های انجام گرفته به حوزه ورزش از محل مسوولیت های اجتماعی انجام گرفته است، افزود: این مهم طی سه ماهه گذشته بوده است.

و ی با بیان اینکه مسوولیت اجتماعی ساز و کار مناسبی نداشت و به تازگی اتفاقاتی در این حوزه به وقوع پیوسته است، گفت: اتفاقاتی در اساسنامه یکی از صندوق های کشور رخ داده و یک مجوزی به استان داده شد تا از این طریق استاندار با نظر خود هزینه کند.

استاندار زنجان با بیان اینکه تجلیل از قهرمانان بازی های آسیایی استان از جمله اقدامات مهم بود، گفت تلاش می شود سال آینده روند خوبی در حوزه ورزش استان به وقوع بپیوندد.

وی با بیان اینکه ایرادی که در ورزش استان وجود دارد عدم وجود حمایت از تیم های استانی در مسابقات ملی است، اضافه کرد: در سند آمایشی استان باید دید بر چه تیم هایی ورزشی باید سرمایه گذاری کرد.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه مشخص شدن تیم ورزشی توانمند می توان حامی مالی آن را نیز مهیا کرد، گفت:یکصدایی و پشتیبانی در حوزه ورزش می تواند به پیشبرد بهتر کارها کمک کند.

وی با بیان اینکه برای به نتیجه رسیدن این موضوع اداره کل و رزش و جوانان کمیته ای تشکیل دهد، گفت: تیم های مطمئن تری برای این کار تعیین شود.

این مسوول با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان با تشکیل جلساتی با اسپانسر های(حامی مالی ) مختلف می توان به حل این موضوع کمک کند، خاطر نشان کرد: متاسفانه صنایع استان اقبالی برای حمایت از تیم های ورزشی استان ندارند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت پروژه شهر دانش دانشگاه تهران / محدودیت خرید و فروش زمین‌های اطراف دانشگاه برداشته شد
  • افزایش ۱۰ درصدی میزان جوجه‌ریزی در اصفهان/ رشد ۳۸ درصدی واکسیناسیون طیور بومی روستایی
  • امنیت غذایی برای هر کشور در اولویت است / پلمب ۱۱ مرکز متخلف با اجرای طرح تشدید نظارت‎‌ها
  • امنیت غذایی برای هر کشور صدر اولویت است / پلمب ۱۱ مرکز متخلف با اجرای طرح تشدید نظارت‎‌ها
  • روند رو به رشد اقتصادی در خراسان جنوبی
  • روند تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان شتاب می گیرد
  • واکسیناسیون بیش از ۶ هزار راس دام سنگین علیه بیماری بروسلوز
  • بیل گیتس: هوش مصنوعی در حل مشکلات انسان‌ها جادو نمی‌کند
  • اختلالات روانی؛ واقعیت پنهان جراحی‌های زیبایی افراطی
  • ◄ صدور پروانه عبور و تردد محمولات ترافیکی با محدودیت انجام می شود