Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از واحد مرکزی خبر بهرام عین اللهی درباره نامه ای که از یکی از محققان پزشکی کشور درباره میزان اثرگذاری واکسن کرونا منتشر شد, گفت: این مطالعات کامل نشده و زود منتشر شد و این تحقیق هنوز به نتیجه کامل نرسیده است.

وی ادامه داد: بر اساس مطالعات بین المللی، واکسیناسیون نتایج بسیار خوبی دارد و به مردم اطمینان می دهم که واکسن هایی که در داخل استفاده می شود جزو بهترین واکسن های جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت گفت: واکسن سینوفارم موجود و مورد استفاده در کشورمان واکسن اصلی پکن هست و مردم نباید به مطالب فضای مجازی توجه کنند.

آقای عین اللهی با اشاره به اینکه انواع واکسن کرونای موجود در جهان در کشورمان تولید شده است, افزود: علت این که واکسن را وارد می کنیم این است که زمان برای ما مهم است و باید زودتر به ایمنی برسیم اگر بخواهیم معطل تولیدات داخلی واکسن شویم تا به ۱۶۰ میلیون دُز واکسن مورد نیاز برسیم باید خیلی صبر کنیم در حالی که اکنون برای ما حتی یک ساعت هم مهم است.

وی با اشاره به اینکه تولید واکسن از مرحله آزمایشگاهی تا صنعتی شدن, زمان بر است، اضافه کرد: به علل گوناگون از جمله تحریم ها و مشکلات اجرایی, واکسن ساز داخلی تا کنون ۱۴ میلیون دُز به ما تحویل داده است.

وزیر بهداشت, درمان و آموزش پزشکی گفت: به مقدار تولید واکسن داخل, از واردات واکسن خارجی کم می کنیم اما زمان را از دست نمی دهیم.

آقای عین اللهی افزود: برای ترویج واکسیناسیون تنها کاری که می توانیم انجام دهیم, روشنگری است و همکاران ما در اکثر شبکه های صدا و سیما حضور می یابند و روشنگری می کنند.
وی افزود: اولین اولویت دولت, مبارزه با کرونا بود و واقعاً مردانه وارد شد و به عنوان کار اساسی, آن را انجام داد.

وزیر بهداشت, درمان و آموزش پزشکی گفت: خروج و ورود به کشور حتماً باید با واکسیناسیون باشد و باید کارت واکسیناسیون یا پی سی آر منفی داشته باشند.

آقای عین اللهی در پاسخ به این پرسش که آیا کارمندانی که واکسن نزده اند باید هر ۷۲ ساعت تست دهند؟ گفت: این مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا نیست زیرا قابل انجام نیست.
وی افزود: تا زمانی که به هدف مورد نظر واکسیناسیون نرسیم نباید عادی انگاری کنیم و باید به تدریج, محدودیت ها را برداریم.

آقای عین اللهی اضافه کرد: آموزش و پرورش در صورتی می تواند بازگشایی مدارس را انجام دهد که بیش از ۷۰ درصد, دو دُز واکسن خود را دریافت کنند.

وی گفت: سرعت واکسیناسیون در آموزش و پرورش خوب است و امیدواریم تا اواخر آبان به هدف اصلی خود برسد و این می تواند زمینه بازگشایی مدارس شود.

وزیر بهداشت, درمان و آموزش پزشکی گفت: میزان مرگ و میر در کودکان کم است اما ناقل هستند و این موضوع نگرانی ایجاد می کند.
آقای عین اللهی با اشاره به این که واکسن ”برکت“ یکی از موفق ترین واکسن های جهان است، افزود: میزان عوارض آن بسیار کم است اما متأسفانه تولید این واکسن کافی نیست.
او ادامه داد: بسیاری از تحقیقات و مطالعاتی که انجام شده است نشان می دهد واکسن برکت از ایمنی زایی بالایی برخوردار است و این مطالعات را برای سازمان های بین المللی فرستادیم و امیدواریم که اگر مسائل سیاسی در آنجا حاکم نباشد این واکسن بتواند به عنوان واکسن بین المللی مطرح شود.

کد خبر 633721

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۵۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم غریب آبادی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان یافتن معاینات پیش از اعزام تمامی حجاج گفت: واکسیناسیون حجاج از روزهای گذشته آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت به مدت یک‌ماه ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: واکسیناسیون در راستای ایمن سازی زائران اعزامی نسبت به بیماری مننژیت انجام می‌شود، به دلیل اینکه بیماری مننژیت در مناطق پرتراکم احتمال شیوع بیشتری دارد تزریق آن در سفرهای زیارتی توصیه می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تزریق این واکسن علاوه بر جلوگیری از بیمار شدن حجاج، از انتقال بیماری به اعضای خانواده و اطرافیان حتی پس از بازگشت نیز جلوگیری کرده و تا پنج سال در بدن فرد ایمنی ایجاد می‌کند.

غریب آبادی با اشاره به اینکه مهلت تزریق این واکسن تا ۱۵ روز قبل از اعزام بوده، اظهار کرد: این واکسن عموماً بدون عوارض بوده و به احتمال بسیار نادر ممکن است زائران درد، قرمزی، سوزش در محل تزریق و خستگی و تب خفیف را تا دو روز پس از تزریق تجربه کنند.

وی افزود: برنامه ریزی استان، واکسیناسیون ۵ هزار و ۱۱۵ زائر است، به منظور دسترسی آسان حجاج، واکسیناسیون در ۱۰ شهرستان استان و در محل کاروان‌های گرگان، علی آباد کتول، گنبدکاووس، بندرگز، آق قلا، بندرترکمن، گمیشان، سیمین شهر، کلاله و مراوه‌تپه صورت می‌پذیرد.

کد خبر 6088714

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست