Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ آمارها از افزایش ۱۱۱ درصدی صادرات محصولات خراسان شمالی از ابتدای سال جاری خبر می‌دهند اما واقعیت از کاهش صادرات محصولات کشاورزی استان حاکی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بجنورد،براساس آمار رسمی مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان شمالی٬ صادرات خراسان شمالی در شش ماهه نخست سال‌جاری 111 درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد بدری در این زمینه اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری صادرات استان از نظر ارزشی 72/4 میلیون دلار و از نظر وزنی 215/2 هزار تن است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 111 درصد یعنی دو برابر رشد داشته است .

وی افزود: در این شش ماهه محصولات پتروشیمی، فولادی ، شمش آلومینیوم، زعفران، مواد غذایی و کالاهای صنعتی به کشورهایی همچون عراق، افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان ، آلمان ، ترکیه ، اوکراین و... صادر شده اند.

گفت‌وگو| توقف صادرات بنزین و گازوئیل / قاچاق بنزین جای صادرات را گرفت؟افزایش 11درصدی صادرات از کرمانشاه/ صادرکنندگان در انتظار چتر حمایتی دولت هستندبازار روسیه برای صادرات خرما استان بوشهر هدف‌گذاری شده است

بدری همچنین تراز تجاری استان را در شش ماهه نخست سال جاری +51/1 میلیون دلار عنوان کرد.

همه این‌ها در حالی است که صادرات محصولات استان خراسان شمالی تنها شامل محصولات کارخانه ای و صنعتی شده و دیگر خبری از رونق صادرات «کشاورزی» استان نیست. هم چنین بر اساس برخی خبرها٬ صادرات سیمان استان نیز به دلیل قطع مکرر قطع برق با مشکلات جدی مواجه شده است.

هم‌چنین برخی از محصولات باغی استان به دلیل عدم وجود صنایع تبدیلی و صادرات٬ با مشکل کاهش کیفیت و سوددهی مواجه شده و روی دست کشاورزان باد کرده است. عدم وجود گذرگاه مرزی در استان نیز٬ مشکلات صادرات استان را دو چندان کرده است.

در این فیلم‌نوشت برخی از شرایط کنونی اقتصاد صاردات استان را بررسی کردیم.

انتهای پیام/311/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صادرات محصولات خراسان شمالی سال جاری شش ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۵۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷ در سال جاری

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با بهره‌برداری از ایستگاه ورزشگاه تختی در منتهی الیه جنوب شرقی خط ۷ نه تنها بیست و دومین ایستگاه خط مذکور در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت بلکه حدود ۲ کیلومتر مسیر ریلی نیز به طول شبکه مترو پایتخت افزوده می‌شود. همان‌طور که پیشتر هم عنوان شده است، تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی در صورت تامین ناوگان حمل و نقلی مورد نیاز، می‌تواند سر فاصله حرکتی قطار‌های خط ۷ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

اما فارغ از ایستگاه ورزشگاه تختی که آخرین ایستگاه از بدنه اصلی خط ۷ به حساب می‌آید، برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای این خط به موارد بیشتری مربوط می‌شود؛ غیر از رفع نواقص و نصب پله برقی در ورودی پارک رفتگر (ایستگاه تربیت مدرس)، ورودی مستقل ایستگاه توحید به همراه سالن بلیت فروشی آن نیز امسال امکان تکمیل دارد.

به این موارد باید تلاش برای بهره‌برداری از ۶ ورودی دیگر را اضافه کرد؛ ساخت و تجهیز ورودی جنوبی ایستگاه آهنگ، ورودی جنوبی ایستگاه چهل تن دولاب، ورودی جنوبی ایستگاه هلال احمر، ورودی غربی ایستگاه شهدای هفدهم شهریور، ورودی شمال غربی ایستگاه میدان کتاب و ورودی شرقی میدان صنعت، از جمله دیگر پروژه‌های خط ۷ در سال ۱۴۰۳ به شمار می‌آیند. از طرفی با جمع آوری کارگاه مترو، امکان بازگشایی بلوار پاک نژاد و میدان کتاب در ماه‌های باقی‌مانده از سال جاری وجود دارد.

اما یکی از مهمترین ماموریت‌های خط ۷ در این دوره مدیریت شهری، احداث حدود ۵ کیلومتر تونل و ۲ ایستگاه در پروژه توسعه شمال غربی خط مذکور است که عملیات اجرایی آن از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد؛ پروژه‌ای که در صورت تامین به موقع منابع مالی لازم، حتی احتمال انجام تست سرد آن تا اوایل نیمه دوم سال ۱۴۰۴ وجود دارد و این یک خبر مسرت بخش برای اهالی غرب پایتخت و خصوصاً دانشجویانی است که محل تحصیل آنها در حوالی پونک و حصارک واقع شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • صادرات تخم مرغ در فروردین به ۲۰ هزارتن رسید
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  • فوت و مصدومیت ۱۱۸ نفر بر اثر غرق شدگی در سال جاری 
  • سهم ۶۴ درصدی عملیات‌های عمرانی از بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اشنویه
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷ در سال جاری
  • افت ۱۶ درصدی بارش‌ ها نسبت به میانگین ۵۵ سال اخیر