Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-19@10:55:12 GMT

شرکت چینی به جنگ تحریم‌های آمریکا می‌رود

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۶۰۷۵

شرکت چینی به جنگ تحریم‌های آمریکا می‌رود

تحریم‌های ایالات متحده علیه هوآوی اگرچه درآمد‌های این شرکت به ویژه در بازار تلفن همراه را به شدت کم کرد، اما مدیران شرکت می‌گویند خود را دوباره بازیابی می‌کنند تا برای آینده آماده شوند.

تارنمای خبری-تحلیلی «مدرن دیپلماسی» در مورد رو در رویی اقتصادی آمریکا و چین که یکی از مهمترین نمودهای آن تلاش های بین المللی و قضایی علیه شرکت هوآوی و مدیران آن بود، آورده است شکی نیست که بازگشت «منگ وانژو» مدیر مالی شرکت «هواوی» به پکن یک رویداد تاریخی برای کل کشور است که باعث افتخار فوق العاده هر فرد چینی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ویژه با توجه به زمان آن، زیرا جشن روز ملی در اول اکتبر برگزار شد.

منگ پس از بازگشت به خانه به جمعیت شاد در فرودگاه «شنزن» چین گفت: « اگر دین یک رنگ دارد، آن رنگ باید قرمز باشد. جایی که یک پرچم پنج ستاره سرخ وجود دارد، علامتی از ایمان وجود دارد».

وی همچنین افزود: «همه ناامیدی ها و مشکلات، قدردانی ها و احساسات و ثبات و مسوولیت پذیری ما به شتاب برای حرکت رو به جلو به شجاعت برای مبارزه همه جانبه ما تبدیل خواهد شد».

صرف نظر از اینکه سخنان وارث غول فناوری چینی چقدر دلگرم کننده به نظر می رسد، واقعیت این است که این شرکت همچنان تحت پیگرد و تحریم های ایالات متحده است، چیزی که به این زودی تغییر نخواهد کرد.

 

وقتی تحریم ها زخم می زنند

این «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آمریکا بود که در ماه می سال ۲۰۱۹ دستوری را امضا کرد که به «ویلبر راس» وزیر بازرگانی وقت اجازه می داد تا معاملات مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات را که خطری غیرقابل قبول برای امنیت ملی این کشور به شمار می رود، متوقف کند. در نتیجه در همان ماه، هواوی و شرکت های وابسته به آن در ایالات متحده به فهرست «اداره صنعت و امنیت» (BIS) در وزارت بازرگانی اضافه شدند، این بدان معناست که هر شرکت آمریکایی که مایل به فروش یا انتقال فناوری به این شرکت ها است باید مجوز صادر شده توسط اداره صنعت و امنیت را دریافت کند.

وزارت بازرگانی ایالات متحده در می ۲۰۲۰ ، تصمیم گرفت قانون FPDP را برای محدود کردن غول فناوری چینی در دستیابی به قطعات نیمه هادی تولید خارج یا تولید شده از فناوری یا نرم افزارهای خاص ایالات متحده، گسترش دهد.

تاثیر تحریم های ایالات متحده در حال حاضر منجر به کاهش بیش از ۴۷ درصدی در تجارت تلفن های هوشمند در نیمه اول سال ۲۰۲۱ شده است و اگر درآمد این شرکت را با مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ مقایسه کنیم، تقریبا ۳۰ درصد کاهش یافته است. همانطور که توسط «اریک شو» یکی از روسای دوره‌ ای هوآوی برآورد شده است، درآمد این شرکت در زمینه فروش گوشی های هوشمند امسال حداقل ۳۰ تا ۴۰ میلیارد دلار کاهش می یابد.

این در حالی است که درآمد گوشی های هوشمند هواوی در سال گذشته در مدت زمان مشابه ۵۰ میلیارد دلار بوده است. این شرکت تا کنون در مجموع ۴۹.۵۷ میلیارد دلار درآمد کسب کرده‌است که گفته می‌شود بیشترین افت در تاریخ این شرکت است.

 

هوآوی در جست وجوی جریان های درآمدی جایگزین

این شرکت با وجود تنگناهای شدید مالی در جستجوی منابع جدید درآمدی است. هوآوی اخیرا تصمیم گرفت از دیگر سازندگان تلفن های هوشمند برای استفاده از فناوری ۵G خود حق امتیاز اختراع با سقف حق امتیاز واحد ۲.۵۰ دلار کسب کند. این مبلغ برای هر دستگاه تلفن همراه چند حالته که قادر به اتصال به فناوری ۵G و نسل قبلی شبکه های تلفن همراه است، تعیین شد. مبلغ مورد نظر هواوی کمتر از قیمت نوکیا (۳.۵۸ دلار برای هر دستگاه) و اریکسون (بین ۲.۵۰ تا ۵ دلار برای هر دستگاه) است.

بر اساس داده های «سازمان تحقیقات مالکیت معنوی» (GreyB)، هواوی دارای بیش از ۳ هزار خانواده ثبت اختراع ۵G و بیش از ۱۳۰ هزار ثبت اختراع فعال ۵G در سراسر جهان است که این شرکت چینی را به بزرگترین دارنده ثبت اختراع در سطح جهان تبدیل کرده است.

«جیسون دینگ» مدیر حقوق مالکیت معنوی هوآوی در اوایل سال جاری اعلام کرد که این شرکت بین سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ حدود ۱.۲ تا ۱.۳ میلیارد دلار درآمد از مجوز ثبت اختراع دریافت خواهد کرد اما حق امتیاز تنها منبع درآمد برای شرکت نخواهد بود.

 

سرمایه گذاری در آینده: خدمات ابری و ماشین های هوشمند

غول فناوری چینی با استفاده از فرصتی برای بهبود محیط سرویس ابری که در حال حاضر چندان مناسب نیست، به سرعت در این مسیر در حال حرکت است تا با ایجاد خدمات ابری جدید که شرکت ها و ادارات دولتی را هدف قرار می دهد، در این بخش سهمی برای خود داشته باشد.

یکی دیگر از زمینه هایی که هواوی در آن فعالیت می کند، خودروهای برقی و خودران است که در این زمینه شرکت قصد دارد امسال یک میلیارد دلار سرمایه گذاری کند. اگرچه این شرکت بارها اعلام کرده است که تمایلی به ساخت خودرو ندارد اما هواوی می خواهد به این خودروها کمک کند تا هوشمندتر شوند.

 

تحقیق و توسعه و استعدادهای بین المللی به عنوان عناصر مهم برای پیشگام شدن در فناوری

براساس داده ‌های این شرکت، غول تکنولوژی چینی ۱۹.۳ میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرده‌است که ۱۳.۹ درصد یا ۲۲ میلیارد دلار از کل درآمد تجاری سال گذشته را به خود اختصاص داده‌است؛ مبلغی که حدود ۱۶ درصد از درآمد آن را تشکیل می‌دهد. جالب است که اگر با هواوی به عنوان یک منطقه اداری استانی رفتار شود، هزینه تحقیق و توسعه آن در سطح کشور رتبه هفتم را به خود اختصاص می دهد.

همانطور که هواوی بودجه تحقیق و توسعه خارج کشور را افزایش می دهد، این شرکت همچنین قصد دارد با جذب با استعدادترین افراد خارجی در تجارت خود، روی منابع انسانی سرمایه گذاری کند. این موضوع به نوعی محصول جانبی محدودیت های ویزای دوران ترامپ برای دانشجویان چینی است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: هواوی تحریم دونالد ترامپ جو بایدن فناوری خودران تلفن هوشمند فضای ابری خودروی برقی مالکیت معنوی تحقیق و توسعه ایالات متحده میلیارد دلار سرمایه گذاری ثبت اختراع تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی بابایی: افزایش قیمت نفت تغییری در بستن بودجه ایجاد نمی‌کند

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در پاسخ به این سوال که افزایش قیمت نفت به ۹۰ دلار، تغیراتی در جداول بودجه ایجاد خواهد کرد، گفت: مجلس حدود ۵۸۰ همت برای درآمد‌های حاصل از فروش نفت در سال ۱۴۰۳ پیش بینی کرده و این رقم متغیر است، مثلا افزایش قیمت هر بشکه نفت، قیمت دلار یا افزایش میزان صادرات نفت در ۵۸۰ همت تغییر پذیر است.   وی افزود: بر این اساس همه تغییراتی که تاکنون صورت گرفته و تا پایان سال ادامه داشته باشد، از سقف ۵۸۰ همت افزایش پیدا نخواهد کرد.   رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: هرچند خوشحال می‌شویم که میزان فروش نفت افزایش پیدا کند، چراکه این افزایش‌ها در درآمد‌های دولت و حاصل شدن درآمد‌های دولت تاثیرگذار است و بودجه دولت را محکم‌تر می‌کند، کسری‌ها را کاهش می‌دهد و بر ارزش پول ملی هم موثر است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران | کدام شرکت هدف قرار گرفت؟
  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط با عملیات«وعده صادق» تحریم کرد
  • انگلیس ۱۳ نهاد ایرانی را در ارتباط عملیات «وعده صادق» تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • (عکس) تویوتا کمری محبوب ایرانیان ارزان‌تر از چینی‌های بازار ایران!
  • توالت هوشمند ۱٫۵ میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد(+عکس)
  • حاجی بابایی: افزایش قیمت نفت تغییری در بستن بودجه ایجاد نمی‌کند
  • درآمد ۵میلیارد دلاری از صادرات خدمات فنی و مهندسی
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟