Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@06:08:41 GMT

بارش باران در ارتفاعات البرز و زاگرس

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۶۱۱۲

بارش باران در ارتفاعات البرز و زاگرس

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، امروز با عبور امواج تراز میانی، در ارتفاعات استان‌های واقع در البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

از بعدازظهر دوشنبه و روز سه شنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی، کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور و بارش شدید باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، برخی نقاط آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات رشته کوه البرز رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز چهارشنبه نیز در استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات البرز و خراسان شمالی بارش خواهیم داشت.

بارش در ارتفاعات البرز به صورت برف خواهد بود. دریای خزر نیز در این مدت مواج است.

همچنین در سه روز آینده در برخی نقاط هرمزگان، جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و سواحل دریای عمان رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان آذربایجان غربی خراسان شمالی اردبیل سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان آذربایجان غربی خراسان شمالی سیستان و بلوچستان آذربایجان غربی خراسان شمالی اردبیل سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال بارش باران و برف در روزهای پایانی سال در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: سامانه بارشی قدرتمندی امروز وارد منطقه می‌شود که فعالیت خود را تا چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهد داد.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: فعالیت این سامانه بارشی به تناوب سبب رگبارهای باران در مناطق مختلف استان و در ارتفاعات بارش برف خواهد شد که بخش عمده این بارش‌ها مربوط به بعدازظهر امروز و فرداست.

وی یادآور شد:‌ روزهای سه شنبه و چهارشنبه این بارش‌ها با رعد و برق و افزایش سرعت وزش باد همراه خواهد شد.

رحمن‌نیا ادامه داد: وزش باد شدید در ارتفاعات و مناطق بادگیر موجب کولاک برف خواهد شد که بر همین اساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان صادر شده است.

وی تصریح کرد: در این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی و لغزندگی معابر، اختلال در تردد، سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها، کاهش دید بر اثر بارش برف و کولاک در مناطق کوهستانی و خطر اصابت صاعقه در ارتفاعات وجود دارد.

این مسئول به هم استانی ها توصیه کرد: افراد از تردد و توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت‌های کوهنوردی و سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند و در صورت ضرورت سفر، تجهیزات ایمنی زمستانی همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: طی روزهای آینده تغییرات دمایی محسوسی را در استان نخواهیم داشت و صبح روزهای سه شنبه و چهارشنبه کمینه دما افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقبال از سال نو با بارش باران
  • بارش باران و کولاک برف استان زنجان را فرا می گیرد
  • باران در راه مازندران
  • احتمال بارش باران و برف در روزهای پایانی سال در زنجان
  • ۲ سامانه بارشی وارد کشور می‌شود/ برف و کولاک در ارتفاعات و نقاط سردسیر
  • برف و کولاک در ارتفاعات و نقاط سردسیر / فعالیت ۲ سامانه بارشی در کشور
  • آسمان خراسان‌شمالی سه‌شنبه بارانی می‌شود
  • ثبت بارندگی در ۴ شهر خوزستان
  • آسمان نیمه ابری در مازندران
  • بارش‌های پراکنده از اواخر وقت دوشنبه می‌بارد