Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@23:21:20 GMT

آلمان ۳۱ پناهجوی عراقی را دستگیر کرد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۶۱۷۹

آلمان ۳۱ پناهجوی عراقی را دستگیر کرد

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پلیس آلمان، روز شنبه، ۳۱ پناهجوی عراقی را در ایالت مکلنبورگ-فورپومرن در نزدیکی مرز مشترک با لهستان داخل یک کامیون دستگیر کرد.

پلیس آلمان با اعلام اینکه این پناهجویان ۲ زن، ۱۹ مرد و ۱۰ کودک بودند، اعلام کرد که حال آن‌ها خوب نیست و برای مداوا به کلانتری پاسفالک منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کامیون لهستانی، روز شنبه از مرز بلانکنزی در منطقه فورپومرن-گریفسوالد عبور کرده بود و از سوی پلیس آلمان در شهر بوک که کمین کرده بودند، توقیف شد.

پلیس با اعلام اینکه راننده ۳۴ ساله این کامیون هم بازداشت شده است، گفت: «در بازرسی از او یک چاقوی بزرگ و یک کلاه و نقاب برای استتار کشف شد.»

بسیاری از آوارگان و پناهجویان از چندین کشور، ماه‌ها تلاش کرده اند تا از طریق بلاروس به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا برسند.صد‌ها هزار پناهجو از سوریه، عراق، پاکستان و افغانستان در سال‌های اخیر به ویژه در سال ۲۰۱۵ میلادی از مسیر ترکیه وارد اروپا شده اند.

دولت‌های آلمان و لهستان، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس را به تسهیل انتقال پناهجویان از مناطق بحران زده به مرز‌های خارجی اتحادیه اروپا  متهم می‌کنند.

لوکاشنکو ماه مه اعلام کرده بود که در واکنش به تحریم‌های غرب علیه کشورش، از ادامه سفر مهاجران و پناهجویان به اتحادیه اروپا جلوگیری نخواهد کرد.

روز گذشته نیز دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR)، خواستار راه حلی فوری برای بیرون آمدن از بن بست در وضعیت پناهندگان و مهاجران در مرز بین بلاروس و کشور‌های اتحادیه اروپا از جمله لتونی، لیتوانی و لهستان شد.

روزنامه انگلیسی گاردین، چندی پیش در گزارشی فاش کرد اخراج جمعی پناهجویان در کشور‌های اتحادیه اروپا آغاز شده است و این اقدامات یکی از بزرگترین اخراج‌های جمعی در دهه‌های گذشته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پناهجویان عراقی پلیس آلمان بحران پناهجویان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا

رهبران اتحادیه اروپا روز چهارشنبه متعهد شدند که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، رهبران اروپایی در بیانیه‌ای که پس از اولین روز اجلاس خود منتشر کردند، هشدار دادند که اتحادیه اروپا «تدابیر محدودکننده بیشتری را علیه ایران، به ویژه در رابطه با هواپیما‌های بدون سرنشین و موشک‌ها، اتخاذ خواهد کرد».

در این بیانیه همچنین از ایران و گروه‌های نزدیک به تهران خواسته شده تا همه حملات خود را متوقف کنند و همچنین از همه طرف‌ها خواسته شده تا «حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند و از هرگونه اقدامی که ممکن است باعث افزایش تنش در منطقه شود، خودداری کنند».

دیگر خبرها

  • تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه/ضربه دردناک به نیروی هوایی روسها
  • آی‌اواس17.5 به افراد اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد که اپ‌ها را از وب‌سایت‌ها دانلود کنند
  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • بازی مجدد اتحادیه اروپا با مهره سوخته تحریم‌ها علیه ایران
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم های جدید علیه تهران
  • ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه