Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: آن دسته از کادر بهداشت و درمان که ۶ ماه از تزریق دُز دوم واکسن کرونا آن‌ها گذشته باشد می‌توانند دُز سوم یا یادآور را تزریق کنند.

او ادامه داد: برای سایر گروه‌های هدف هنوز دستورالعملی ابلاغ نشده است و از مراجعه برای این منظور به پایگاه‌های واکسیناسیون خودداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

کاهش آمار مرگ و میر پیک ششم کرونا با افزایش افراد واکسینه شده

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری شمار مبتلایان به کرونا در استان را ۸۲ هزار و ۲۶۱ نفر اعلام کرد.

او خاطرنشان کرد: با رعایت بیش از پیش موازین بهداشتی و واکسینه شدن بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان بار ویروس در سطح جامعه کم شده و می‌توان امیدوار بود که برخی شهرستان‌های استان به وضعیت آبی تغییر رنگ بدهند.

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا علوم پزشکی کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تزریق ۲ واکسن جدید کودکان در جنوب کشور تا ۱۰ روز آینده

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از آغاز واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک در استان‌ها‌ی جنوبی تا ۱۰ روز آینده خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شهنام عرشی امروز در نشست خبری وزارت بهداشت با بیان این که از 10 روز آینده واکسیناسیون روتاویروس و پنوموکوک در استانهای جنوبی کشور آغاز می‌شود، اظهار کرد: واکسن پنوموکوک سالانه از مرگ 1500 نفر کودک جلوگیری می‌کند؛ همچنین واکسن روتاویروس از بستری شدن 10 هزار بستری پیشگیری خواهد کرد.

وی افزود: واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس وارد برنامه واکسیناسیون کشوری شده‌اند. این واکسن‌ها وارداتی هستند و امیدواریم در آینده نزدیک تولید داخلی آن‌ها نیز آغاز شود.

عرشی ادامه داد: از سال گذشته در بندر خمیر و هرمزگان واکسن پنوموکوک به صورت آزمایشی به کودکان تزریق شد و در 10 روز آینده سایر استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور نیز تزریق آن‌ها آغاز خواهد شد.

انجام واکسیناسیون "روتاویروس" و "پنوموکوک" در کل کشور تا سال آینده

 رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: واکسن روتاویروس در سنین 2، 4 و 6 ماهگی و واکسن پنوموکوک در سنین 2، 4 و 12 ماهگی قابل تزریق به کودکان است.

شرایط سنی استفاده از واکسن‌های "پنوموکوک" و "روتاویروس" برای کودکان اعلام شد

به گزارش تسنیم، واکسن «روتاویروس» از اسهال‌های شایع در کودکان پیشگیری می‌کند؛ «پنوموکوک» نیز نوعی باکتری است که می‌تواند باعث بروز بیماری‌های پنومونی (ذات الریه)، عفونت خونی، سینوزیت (التهاب بافت پوششی حفره‌های بینی) و عفونت گوش میانی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح ارتقای سواد سلامت در مناطق عشایرنشین چهارمحال و بختیاری
  • آغاز تزریق ۲ واکسن جدید کودکان در جنوب کشور تا ۱۰ روز آینده
  • اجرای طرح ارتقای سواد سلامت در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح ارتقا سواد سلامت در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • تزریق واکسن اس ام ای در دستور کار قرار گرفت