Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: بر اساس آخرین بررسی‌ها و مشاهدات میدانی تعداد ۷۵ گونه پرنده آبزی و کنار آبزی متعلق به ۱۱ خانواده در این تالاب شناسایی شده که در صورت اضافه نمودن گونه‌های خشکی زی این تعداد به بیش از ۱۸۵ گونه خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنور افزود: همچنین ۱۲ گونه خزنده، ۵ گونه دوزیست و ۴ گونه ماهی در تالاب و اطراف آن زیست می‌کنند که همین امر اهمیت تالاب را بیش از پیش آشکار ساخته و این امر از جمله دلایل اصلی تبدیل شدن به اولین سایت پرنده نگری کشور است.

وی ادامه داد: پناهگاه حیات وحش تالاب کانی برازان با داشتن توده‌های نیزار در داخل تالاب و درختچه‌های گز و چمن زار‌های اطراف آن، در فصول مختلف سال پذیرای جمعیت کثیری از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی است.

وی اذعان کرد: همچنین این تالاب به لحاظ اکولوژیکی یکی از کانون‌های مهم تنوع زیستی در شمال غرب کشور به شمار می‌رود بطوریکه در سطح کشور و منطقه از جمله مهمترین زیستگاه جوجه آور و یا زمستان گذران گونه در خطر انقراض اردک سر سفید، غاز پیشانی سفید کوچک و گونه‌های حمایت شده اردک مرمری، پلیکان، قو، فلامینگوی بزرگ، انواع حواصیل، عقاب تالابی و همچنین سایر پرندگان نظیر انواع غاز، انواع مرغابی و انواع پرندگان شکاری و مختلف دیگر است.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تالاب کانی برازان پرنده مهاجر محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد مالکیت ۵ تالاب استان خوزستان صادر شد

 داود میرشکار مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در مراسمی با حضور معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اسناد مالکیت ۵ تالاب شادگان، هورالعظیم، شیمبار، میانگران و بندون به مساحت ۳۸۶ هزار هکتار صادر شد.

او می‌گوید: صدور اسناد برای این تالاب‌ها از تجاوز به عرصه‌های ملی و انفال از حریم این منابع ملی و همچنین تغییر در اکوسیستم تالاب‌ها، با حد نگاری جلوگیری خواهد شد.

میرشکار ادامه داد: در راستای حفاظت و صیانت از عرصه‌های ملی و انفال الهی و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال، سند مالکیت این تالاب‌ها به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: با تلاش و همکاری مجموعه دادگستری خوزستان، تعیین حد و مرز اراضی ملی و منابع طبیعی و صدور سند مالکیت در شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان خوزستان به جدیت دنبال و با تلاش شبانه روزی اداره‌کل ثبت اسناد و مالکیت استان تاکنون برای تالاب‌های شادگان، هورالعظیم، بندون، میانگران و شیمبار حد نگاری شده و سند تفکیکی آنان صادر شده است.

 اسناد مالکیت حدنگاری پنج تالاب استان خوزستان از جمله تالاب بین المللی «شادگان» و تالاب «هور العظیم»، رودخانه‌های «کرخه» و «شاوور» و بزرگترین موقوفه کشور با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در استان خوزستان تحویل داده شد.

اسناد مالکیت حدنگاری تالاب بین المللی «شادگان»، «هورالعظیم»، «بندون»، «میانگران» و «شیمبار»، رودخانه‌های «کرخه» و «شاوور»، ۲۷۹ سند مربوط به شهرک‌های صنعتی، ۲۹۵ سند مالکیت کوی مدرس اهواز بعد از ۷۰ سال و سند بزرگترین موقوفه کشور، دوشنبه شب (۳ اردیبهشت‌ماه) در مراسمی با حضور دکتر بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اهواز، به دستگاه‌های متولی تحویل داده شد.

اسناد مالکیت در این مراسم سند مالکیت حدنگاری تالاب بین المللی «شادگان» به عنوان بزرگترین تالاب کشور مشتمل بر ۶۲ پلاک ثبتی در و تالاب «هورالعظیم» به عنوان بزرگترین تالاب مرزی کشور در راستای حفظ و عدم تغییر کاربری در فرآیندی پیچیده و با حمایت رئیس کل دادگستری، شورای حفظ حقوق بیت المال و پیگیری جهادی و تلاش اداره کل ثبت استان خوزستان به صورت یکپارچه صادر شده و همچنین اسناد تالاب‌های «بندون»، «میانگران» و «شیمبار» که مجموع مساحت ۵ تالاب بالغ بر۳۸۶ هزار هکتار را شامل شده و از زیستگاه‌های مهم حیات وحش ایران با گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری هستند، تحویل داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • اسناد مالکیت ۵ تالاب استان خوزستان صادر شد
  • انواع مرغ ماهی خوار در ایران + بررسی خصوصیات آن ها
  • نجات یک بهله دلیجه زخمی با کمک دوستداران محیط زیست
  • زنده‌گیری مار افعی در یک مدرسه
  • (ویدیو) رویا کجاست؟
  • «پرنده، دیدنی است» به نمایش در می‌آید
  • معرفی ۵ مدل قفس پرنده لوکس
  • گیاهی از خانوادۀ «آناناس» که ممکن است «پرنده و گوسفند» بخورد! (+عکس)