Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@14:58:34 GMT

برداشت گران‌ترین برنج گیلان رو به اتمام است 

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۶۲۵۳

برداشت گران‌ترین برنج گیلان رو به اتمام است 

ایسنا/گیلان معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برداشت راتون که از گران‌ترین برنج‌های استان محسوب می‌شود، رو به اتمام است.

علی موسوی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه راتون برنجی خوش طعم‌تر و  با کیفیت‌تر از برنج اولیه است که بعد از برداشت برنج در شالیزارهای استان پرورش داده می‌شود، افزود: در حال حاضر برداشت این محصول در گیلان رو به اتمام است و برنجکارانی که راتون پرورش دادند، امسال درآمد خوبی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امسال در  ۵۵ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان راتون پرورش یافت.

موسوی خاطرنشان کرد: علاوه بر راتون کشت دوم سایر محصولات شامل پاچ باقلا، باقلا برکت، سبزیجات برگی و غده‌ای و شبدر در شالیزارهای استان انجام شد و پیش بینی می‌شود در مجموع ۲۸۰ هزار تن محصول برداشت شود.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: شالیکاران گیلانی، با پرورش راتون پس از برداشت برنج و کشت و کار محصولات دوم در شالیزارها باعث رونق تولید و درآمدزایی بیشتر می‌شوند.

وی ادامه داد: در نیمه دوم سال، بسیاری از کشاورزان گیلانی تقریبا بیکارند که با کشت دوم شالیزارها از بیکاری در می‌آیند و درآمد خوبی هم نصیبشان می‌شود؛ درآمدی که می‌تواند هزینه‌های آماده کردن شالیزارها و کشت و کار برنج را در بهار و تابستان تامین کند.

موسوی تصریح کرد: تقریبا بیشتر ارقام کیفی و محلی زودرس برنج استان گیلان از استعداد راتون زایی برخوردار بوده و برای این منظور کنترل دام‌های اهلی به ویژه گاو، گاومیش و گوسفند در زمان پرورش راتون توسط روستاییان ضروری است.

وی گفت: راتون پرورش یافته گیلان در کشور مشتریان بسیار خوبی دارد و علاوه بر تهران این محصول به سایر استان ها برای فروش عرضه می‌شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی راتون برنجکاری محصولات كشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌ماندگی کریدور شمال – جنوب در کردستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در در سفر به شهرستان سقز و در نشست بررسی مسایل و مشکلات طرح‌های عمرانی این شهرستان گفت: بعد از اتمام کلان پروژه‌ها که در سفر رئیس جمهور تحقق یافت، اتمام کریدور، گردنه صلوات آباد و چهار بانده نمودن جاده سقز- بانه از اولویت‌های عمرانی استان خواهد بود.

کیومرث حبیبی با اشاره به اقدامات مناسب در شهرستان سقز یکی از دلایل سفر رئیس جمهور به سقز را وجود طرح‌های ارزشمند، چون سد چراغ ویس، فرودگاه سقز، تصفیه‌خانه و سیستم انتقال آب برشمرد و ادامه داد: تصمیم‌های کلیدی خوبی برای سقز گرفته شد.

وی با بیان اینکه در سفر گذشته رئیس جمهور ۸ هزار میلیارد تومان از اعتبارات سفر به استان اختصاص یافت ادامه داد: در سفر بعدی هم ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

حبیبی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن، آسفالت مسیر‌های روستایی و الحاق زمین‌های جدید و چهاربانده نمودن جاده سقز- بانه را مناسب برشمرد و با اشاره به اهمیت شهرستان سقز از مدیران خواست تا متناسب با ظرفیت‌های عمرانی این شهرستان برای توسعه آن بیشتر تلاش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال
  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴
  • عقب‌ماندگی کریدور شمال – جنوب در کردستان
  • طرح تعیین حریم گسل‌های قائم‌شهر به اتمام رسید
  • کاشت هل در گلدان به آسان ترین روش در خانه
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت