Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز گزارش کرد که سونگ کیم نماینده ویژه آمریکا پس از دیدار با همتای کره جنوبی خود در سئول به خبرنگاران گفت که واشنگتن متعهد است که در پی «دیپلماسی پایدار و اصولی» با کره شمالی باشد.

کیم گفت: هدف ما خلع سلاح هسته ای کامل شبه جزیره کره است. به همین دلیل است که آزمایش موشک بالستیک اخیر پیونگ یانگ که یکی از چندین آزمایش در شش هفته گذشته بوده برای پیشرفت در جهت دستیابی به صلح پایدار در شبه جزیره کره نگران کننده و زیانبار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کره شمالی پنجشنبه (۲۹ مهر) ضمن آنکه صداقت پیشنهادهای واشنگتن برای مذاکره را زیر سوال برد، گفت که آمریکا واکنشی زیاده از حد به آزمایش موشک بالستیک زیردریایی نشان داده است و نسبت به عواقب آن هشدار داد.

دیپلمات آمریکایی گفت که این پرتاب چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده و تهدیدی برای همسایگان کره شمالی و جامعه بین المللی است.

پرتاب اخیر یک فروند موشک جدید بالستیک زیرسطحی اولین آزمایش چنین سلاحی در دو سال گذشته بوده و مهم ترین نمایش قدرت نظامی پیونگ یانگ از زمان انتخاب جو بایدن به ریاست جمهوری آمریکا است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی گفته که آزمایش اخیر هیچ تهدیدی برای کشورهای همسایه ایجاد نکرد و واشنگتن لزومی ندارد بخاطر سلاحی که به طور خاص آمریکا را هدف قرار نداده، تقلا کند.

برچسب‌ها کره‌ جنوبی کره ‌شمالی شورای امنیت سازمان ملل ایالات متحده آمریکا موشک بالستیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی کره شمالی شورای امنیت سازمان ملل کره جنوبی کره شمالی شورای امنیت سازمان ملل ایالات متحده آمریکا موشک بالستیک کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت‌پرده هیاهوی غرب درباره ارسال موشک‌های ایران به روسیه

یک کارشناس و استاد علوم سیاسی مصری در واکنش به ادعاهای آمریکا علیه تهران مبنی بر ارسال موشک به روسیه گفت که این ادعاهای بی‌اساس در راستای فشار آوردن به ایران و ایجاد فرصت برای رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن مردم غزه است.

به گزارش ایسنا، «اسماعیل صبری مقلد» استاد دانشگاه مصر در واکنش به ادعاهای آمریکا مبنی بر ارسال موشک از ایران به روسیه گفت که ادعاهای واشنگتن علیه این ۲ کشور «سخیف» است.

صبری گفت: آخرین مطالبی که رسانه‌های بین‌المللی گزارش دادند اتهام دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران مبنی بر ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه و دادن فناوری ساخت به این کشور است. آمریکا تهدید کرده که اگر این اقدامات متوقف نشود تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع خواهد کرد و از جمله این تحریم‌ها توقف تمام پروازهای ایران به فرودگاه‌های اروپاست.

اخیرا خبرگزاری رویترز به نقل از ۶ منبع مطلع مدعی شده بود که ایران تعداد زیادی موشک زمین به زمین به روسیه ارسال کرده است.

کشورهای گروه هفت نیز مدعی شدند که درباره گزارش هایی مبنی بر اینکه ایران در حال بررسی انتقال موشک‌های بالستیک و فناوری های مرتبط به آن به روسیه است، بسیار نگران هستند.

با این حال «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز اذعان کرده واشنگتن تا بدین لحظه موفق به تایید انتقال موشک‌های بالستیک از تهران به مسکو نشده است.

بر اساس گزارش روسیاالیوم، این استاد علوم سیاسی مصری خاطرنشان کرد: «این اتهامات بسیار عجیب است زیرا ایران و روسیه ۲ کشور مستقل بوده و حاکمیت خود را دارند و حق دارند که هرگونه معامله تسلیحاتی بین خود و یا با دیگران داشته باشند. این یک حق حاکمیتی و بدون قید و شرط برای هر دوی آن‌ها است و هیچ طرف سومی حق ندارد در این زمینه با آن‌ها مناقشه کند؛ اگر این‌گونه نبود روسیه حق داشت که به فروش تسلیحات آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی آن در ناتو به اوکراین اعتراض و اقدام آن‌ها را خصمانه توصیف کند زیرا روسیه اکنون درحال جنگ با اوکراین است.

موشک قاره‌پیمای «یارس» روسیه

این استاد مصری در ادامه افزود: «اما روسیه برخلاف آن‌ها این کار را نکرد، همچنین هیچ‌کس را تهدید نکرد و تحریم‌هایی علیه کسی وضع نکرد. مسکو این کشورها را به حال خود رها کرد و آن‌ها به قیمت ده‌ها میلیارد دلار به اوکراین اسلحه فرستادند تا جایی کرده ذخیره تسلیحاتی برخی از این کشورها به دلیل حجم بالایی از سلاح که طی ۲ سال به اوکراین فرستادند درحال تمام شدن است».

صبری افزود: «مساله عجیب دیگر در اتهام آمریکا این است که "ایران به روسیه موشک بالستیک می‌دهد"؛ این اتهام از سطحی‌ترین پایه‌های اعتبار برخوردار نیست و همه شواهد آن را رد می‌کنند زیرا روسیه به عنوان دومین قدرت نظامی جهان، سردمدار ساخت موشک‌های قاره‌پیماست و در اکتبر ۱۹۵۷ با شلیک موشک اسپوتنیک۱ به فضا آمریکا و تمام دنیا را متحیر کرد و یک شکاف و برتری موشکی میان خود و آمریکا ایجاد کرد و این وضعیت تا سال ۱۹۶۱ ادامه داشت و اتحاد جماهیر شوروی در آن زمان کشور بلامنازع در زمینه موشک‌های قاره‌پیما بود و این واقعیت برای تمام جهان آشکار است».

این استاد مصری در پایان تاکید کرد: «تمام این داستان سخیفانه و جعلی از سوی سازمان اطلاعات آمریکاست تا به این بهانه جدید و بی‌اساس ایران را بترساند و فشارها را علیه این کشور افزایش دهد و اسرائیل بتواند در غزه به راحتی مردم این باریکه را هدف قرار دهد. بنابراین یکی از انگیزه ها و اهداف اساسی اتهام آمریکا علیه ایران همین امر است.»

صبری ادامه داد: «البته نباید فراموش کنیم که آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی آن پیش از این نیز ایران را به ارسال هزاران پهپاد هجومی به روسیه برای استفاده از آن ها در جنگ اوکراین متهم کرد اما در اثبات این مساله شکست خوردند، اگر چه ایران به عنوان کشور مستقل حق چنین کاری را دارد».

موشک‌های «اسکندر» روسیه

او با بیان اینکه «این اتهامات نشان می دهد که ادعاهای مستمر آن‌ها علیه ایران مبالغه‌آمیز بوده و می‌خواهند بگویند که ایران در جنگ روسیه با اوکراین دست دارد»، گفت: «قبل از این نیز ادعاهای فراوانی درمورد برنامه هسته‌ای ایران مطرح کردند و گفتند که ایران در آستانه ساخت بمب هسته‌ای است و این سلاح خطری برای امنیت اسرائیل، کشورهای خلیج(فارس)، اروپا و تمام دنیا است اما بعدا ثبات شد که تمام این ادعاهای آمریکا جعلی و بی‌اساس است. به‌رغم اینکه ایران از سال ۲۰۱۸ و بعد از خروج واشنگتن از توافق هسته ای خودش به تنهایی تاسیسات هسته‌ای خود را مدیریت می کند و در غنی‌سازی اورانیوم آزاد است اما سلاح هسته‌ای نساخت».

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل هم در واکنش به این ادعا نوشت: «ایران به‌رغم اینکه هیچ محدودیت قانونی در فروش موشک‌های بالستیک ندارد، اما از لحاظ اخلاقی موظف است از معاملات تسلیحاتی در زمان درگیری میان روسیه و اوکراین جهت جلوگیری از تشدید جنگ جلوگیری کند. این (تعهد) در پایبندی ایران به قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل ریشه دارد».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (تصاویر) نظارت کیم جونگ اون بر شلیک همزمان موشک‌های بالستیک
  • آمریکا پرتاب موشک کره شمالی را محکوم کرد
  • کره شمالی چند موشک بالستیک شلیک کرد
  • کره‌شمالی چند موشک بالستیک شلیک کرد
  • خوشامدگویی کره شمالی به بلینکن با شلیک چند موشک بالستیک
  • خوشامدگویی کره شمالی به وزیر خارجه آمریکا با شلیک چندین موشک بالستیک!
  • خوشامدگویی پیونگ‌یانگ به بلینکن با شلیک چندین موشک بالستیک
  • کره شمالی موشک بالستیک آزمایش کرد
  • کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد
  • پشت‌پرده هیاهوی غرب درباره ارسال موشک‌های ایران به روسیه