Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده آمریکا در امور کره‌شمالی امروز (یکشنبه) گفت، آزمایش‌های اخیر موشک بالستیکی کره‌شمالی برای تلاش‌ها به منظور کاهش تنش‌ها "نگران‌کننده و غیرسازنده" هستند و پیونگ‌یانگ باید به جای آن وارد مذاکرات شود.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، «سونگ کیم» نماینده ویژه ایالات متحده در امور کره‌شمالی بعد از نشست با همتای کره‌جنوبی خودش در سئول به خبرنگاران گفت، آمریکا متعهد است که "دیپلماسی پایدار و حقیقی" را با پیونگ‌یانگ پیگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

کیم سونگ گفت: هدف ما همچنان خلع سلاح هسته‌ای کامل شبه‌جزیره کره است. برای همین است که آزمایش اخیر موشک بالستیک پیونگ‌یانگ که یکی از چندین مورد در شش هفته گذشته بود، در مسیر پیشرفت برای برقراری صلح پایدار در شبه‌جزیره کره نگران‌کننده و غیرسازنده است.

پیونگ‌یانگ تاکنون با رد پیشنهادات آمریکا، واشنگتن و سئول را به صحبت از دیپلماسی و همزمان تشدید تنش‌ها از طریق فعالیت‌های نظامی خودشان متهم کرده است.

روز پنج‌شنبه، کره‌شمالی گفت که ایالات متحده بیش از حد به پرتاب موشک بالستیک از روی زیر دریایی آن که دفاع از خود خوانده، واکنش نشان داده است و صداقت پیشنهادات واشنگتن برای مذاکرات را زیر سوال برده و نسبت به تبعات آن هشدار داد.

نماینده آمریکا گفت، این پرتاب موشکی نقض چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است و تهدیدی برای همسایگان کره‌شمالی و جامعه بین‌المللی به شمار می‌رود.

او گفت: ما از جمهوری دموکراتیک خلق کره می‌خواهد تا دست از این تحریکات و دیگر اقدامات بی‌ثبات‌کننده برداشته و در عوض، وارد گفت‌وگو شود. ما همچنان آماده ملاقات با جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره‌شمالی) بدون پیش‌شرط هستیم و آشکارا نشان داده‌ایم که ایالات متحده هیچ نیت خصمانه‌ای در قبال این کشور ندارد.

نو کیو-دوک، نماینده هسته‌ای کره‌جنوبی هم گفت، مذاکرات یکشنبه با نماینده آمریکا شامل گفت‌وگوی "جدی" درباره پیشنهاد سئول برای اعلام رسمی پایان وضعیت جنگی است که عملا از پایان جنگ کره (۱۹۵۰-۱۹۵۳) با یک آتش‌بس موقت به جای پیمان صلح بر جای مانده است.

مقام‌های کره‌جنوبی چنین اعلامیه‌ای را نشانه‌ حسن‌نیت برای آغاز مذاکرات در نظر می‌گیرند. نماینده آمریکا گفت که واشنگتن در حال بررسی راه‌هایی برای پیشرفت در مساله کره‌شمالی است، از جمله با پیشنهاد پایان جنگ از طرف سئول و پروژهای کمک‌رسانی احتمالی.

/ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نماینده آمریکا پیونگ یانگ کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال در کره شمالی؛ دختر کیم جونگ اون «رهبر ارشد» خوانده شد

در گزارشی رسمی از بازدید یک مزرعه گلخانه‌ای، دختر ارشد کیم جونگ اون به عنوان «هدایت‌گر بزرگ» توصیف شد، اصطلاحی که معمولا برای رهبران ارشد کره شمالی استفاده می‌شود.

در گزارش از این دیدار این طور نوشته شده است: «هدایت‌گران بزرگ با کارمندان حزب، دولت و ارتش به اطراف مزرعه رفتند.»

تحلیلگران می‌گویند این اولین باری است که دختر رهبر کره شمالی به این شکل توصیف شده است. رسانه‌های دولتی پیونگ یانگ هرگز نام او را نبرده‌اند اما سازمان اطلاعات کره جنوبی او را «کیم جو آئه» معرفی کرده‌ است.

یانگ مو جین، رییس دانشگاه مطالعات کره شمالی در سئول گفت: «این اولین بار است که از کیم جو آئه با درجات رهبری یاد می‌شود.»

دیگران تحلیلگران هم می‌گویند که کلمه «هیانگدو» به معنی هدایت‌گر معمولا برای «رهبران یا جانشینان ارشد» کره شمالی استفاده می‌شود.

آقای کیم، نوه کیم ایل سونگ، رهبر بنیان‌گذار کره شمالی و سومین نسل از خانواده او است که این کشور را رهبری می‌کند. به گفته آژانس اطلاعاتی کره شمالی، او سال ۲۰۰۹ با «ری سول جو» ازدواج کرده است.

جو آئه سال ۲۰۲۲، زمانی که پدرش را برای پرتاب یک موشک بالستیک قاره پیما همراهی می‌کرد توسط رسانه دولتی پیونگ یانگ به جهان معرفی شد.

او از آن زمان، در بسیاری از مراسم رسمی پدرش از جمله تمرینات نظامی، بازدید از کارخانه اسلحه‌سازی و رژه نظامی دیده شده است.

در تصویری که روز شنبه توسط کره شمالی منتشر شده، جو آئه در حال استفاده از دوربین دو چشمی برای تماشای تمرینات اخیر چتربازان در کنارش پدرش و دیگر مقامات ارشد نظامی ایستاده است.

رسانه‌های دولتی گفتند که آقای کیم روز شنبه بر تمرینات چتربازان نظارت می‌کرده است. هدف این تمرین نشان دادن توانایی سربازان کره شمالی برای اشغال «منطقه دشمن در یک حرکت» بوده است.

این رزمایش، چند روز پس از آخرین مانور نظامی سالانه آمریکا و کره جنوبی برگزار شد.

منبع: یورونیوز

tags # کره شمالی سایر اخبار از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! چگونه رابطه جنسی اجداد ما با نئاندرتال‌ها آنها را منقرض کرد؟! وجود یک پستاندار با توانایی تولید مثل بدون آلت تناسلی!

دیگر خبرها

  • چین بدون روسیه، مذاکرات صلح اوکراین را تحریم می‌کند
  • بلینکن: برای دفاع از متحدان خود از جنگ‌افزار هسته‌ای هم استفاه می‌کنیم
  • سئول: کره شمالی از پارسال ۷ هزار کانتینر مهمات به روسیه داده است!
  • مادر من مشهورترین خواننده کره شمالی است!
  • پرتاب موشک‌ توسط کره شمالی همزمان با سفر بلینکن
  • خوشامدگویی کره شمالی به وزیر خارجه آمریکا با شلیک چندین موشک بالستیک!
  • خوشامدگویی پیونگ‌یانگ به بلینکن با شلیک چندین موشک بالستیک
  • دختر کیم جونگ اون «رهبر ارشد» خوانده شد
  • جنجال در کره شمالی؛ دختر کیم جونگ اون «رهبر ارشد» خوانده شد
  • ادعای رسانه عبری: مهمترین مانع بر سر توافق مبادله اسرا برداشته شد