Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@08:32:54 GMT

کشت کلزا در مزرعه‌های میامی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۶۳۰۲

کشت کلزا در مزرعه‌های میامی آغاز شد

علی اصغر محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیش بینی می‌شود از سطح زیر کشت این محصول بیش از یک هزار تُن دانه روغنی تولید شود.
وی با اشاره به اینکه کشت گیاه کلزا در حاصلخیزی خاک نقش بسزایی دارد، اظهار داشت: بیشترین سطح کاشت کلزا در بخش مرکزی میامی انجام می شود.
مدیر جهاد کشاورزی میامی با اشاره به اینکه کارشناسان با تجربه در مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان بر روند کار کاشت و برداشت محصولات نظارت دارند،اظهار داشت: توزیع بذر اصلاح شده، توزیع به موقع نهاده‌های کشاورزی، اطلاع‌رسانی و پیگیری بیمه محصولات و ارائه خدمات فنی و کارشناسی از جمله اقدام‌های انجام شده برای حمایت از کشاورزان این شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال گذشته نیز حدود یکهزار تن کلزا از کشاورزان میامی خریداری شد.
کلزا، گیاهی راهبردی در تامین روغن مورد نیاز کشور محسوب می‌شود که به دلیل نیاز کمتر به آب در مقایسه با غلاتی نظیر گندم و جو، حاصلخیز کردن خاک پس از یک دوره کشت و خرید تضمینی توسط دولت، در سال‌های اخیر مورد توجه کشاورزان بوده است.

بیش از ۸۸ درصد از جمعیت میامی در روستاها سکونت دارند و بیشترین درصد اشتغال مردم در حوزه کشاورزی و دامپروی است.

میامی هر سال با تولید حدود ۲۰۰ هزار تن محصول کشاورزی و باغی، ۴۰ درصد تولیدات کشاورزی استان سمنان را به خود اختصاص می دهد.

از مجموع ۲۳ هزار هکتار زمین قابل کشت این شهرستان حدود ۱۵ هزار هکتار به گندم دیم و آبی و باقی به کشت آفتابگردان، کلزا، چغندر قند و انواع حبوبات اختصاص دارد.

شهرستان میامی با بیش از ۴۰ هزار تن جمعیت با ۲ بخش کالپوش و مرکزی در شرق استان سمنان قرار دارد.

برچسب‌ها کشاورزی میامی اراضی کشاورزی کلزا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی میامی اراضی کشاورزی کشاورزی میامی اراضی کشاورزی کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین تونل جهان برای عبور کشتی‌ها که قرار است در دل کوه‌های نروژ ساخته شود

اولین تونل جهان برای عبور کشتی‌ها قرار است در ساحل نروژ ساخته شود که یک تحول بزرگ برای کشتیرانی محسوب می‌شود. تونل اِستاد (Stad) با هزینه حدود ۲۶۰ میلیون پوند (حدود ۳۳۴ میلیون دلار) از میان ۱.۶ کیلومتر سنگ حفر خواهد شد تا کشتی‌های تجاری بتوانند از آن عبور کنند.

به گزارش روزیاتو، در طول دهه‌ها، آب‌های متلاطم شبه جزیره اِستاد جان ده‌ها ملوان را گرفته است. در گذشته، دریانوردان ناامید حتی قایق‌هایشان را با استفاده از الوار‌های چوبی از روی زمین حمل می‌کردند تا از آب‌های خطرناک عبور کنند.

اما با بزرگتر و سنگین‌تر شدن کشتی‌های تجاری، این گزینه دیگر وجود نداشت.

دریای استادهاوت دارای جزر و مد‌های شدید و آب و هوای غیرقابل پیش‌بینی است که باعث می‌شود کشتی‌ها روز‌ها در لنگرگاه منتظر بمانند تا مجوز حرکت دریافت کنند.

این امر سبب شده حرکت کشتی‌ها کندتر و حمل و نقل کالا‌ها کم‌بازده‌تر شود که می‌تواند بر تجارت تأثیر بگذارد.

یکی از کارشناسان اداره ساحلی نروژ می‌گوید: «ساحل بیرونی این شبه جزیره، توفان‌خیزترین منطقه در نروژ است. در اینجا جریان‌های عجیب زیادی وجود دارد.»

اولین ایده برای ایجاد یک گذرگاه امن از میان این مانع خطرناک ساحل نروژ حدود ۱۵۰ سال پیش متولد شد. اما تا سال ۲۰۱۳ که ایده تونل استاد برای عبور کشتی‌های بزرگ مطرح شد، پیشرفتی حاصل نشد.

پس از آن ۸ سال طول کشید تا این پروژه از سوی دولت نروژ تأیید شود.

تونل جدید یک مایل (۱.۶ کیلومتر) طول و ۱۱۸ فوت (حدود ۳۶ متر) عرض خواهد داشت تا کشتی‌های باری و مسافربری بتوانند از آن در امنیت عبور کنند.

کشتی‌ها احتمالاً از شمال در Selje و از جنوب از طریق Moldefjord، وارد تونل خواهند شد.

ورود به این راهروی زیرزمینی با چراغ‌های راهنمایی کنترل خواهد شد. اما برای جلوگیری از هرگونه تصادف، کشتی‌ها مانند هواپیما‌هایی که در فرودگاه‌ها فرود می‌آیند، زمان‌بندی مشخص دارند.

آن‌ها همچنین باید سرعت ۵ گره یا ۵.۸ مایل در ساعت را رعایت کنند که به این معنی است هر ساعت ۵ کشتی می‌توانند از تونل عبور کنند. تنها استثنا قایق‌های تندرو هستند که می‌توانند با سرعت ۸ گره حرکت کنند و در عرض ۱۰ دقیقه از تونل عبور کنند.

برای حفر این مسیر از میان کوه، حدود ۳ میلیون متر مکعب سنگ باید منفجر و خارج شود. ساخت این پروژه قرار بود در سال ۲۰۲۲ آغاز شود، اما زمانی که دولت نروژ متوجه شد هزینه آن از حد انتظار بیشتر است، متوقف شد.

در حالی که دولت این کشور به دنبال راه‌هایی برای تأمین مالی تونل است، اداره ساحلی نروژ همچنان برای آغاز عملیات آماده می‌شود.

تاریخ دقیق آغاز ساخت هنوز مشخص نیست، اما پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۵ آغاز شود. پیش‌بینی می‌شود ۴ تا ۶ سال برای تکمیل این پروژه زمان لازم باشد.

اگر همه چیز خوب پیش برود، تونل استاد تا سال ۲۰۳۰ آماده بهره‌برداری خواهد بود.

پس از تکمیل تونل، سفر‌های ایمن و قابل پیش‌بینی منجر به ایجاد سرویس قایق‌های تندرو شده و فعالیت‌های تجاری و صنعتی در این منطقه را بهبود بخشد.

دیگر خبرها

  • اسکان حدود ۱۸ هزار مسافر نوروزی در شهر اصفهان
  • اسکان حدود ۱۸ هزار مسافر در شهر اصفهان طی ۴ شب
  • بازدید از مزرعه گلرنگ در شهرستان زارچ
  • تاکنون ۸۰ درصد از اراضی کشاورزی استان مرکزی رفع تداخل شد
  • تصاویر| مزرعه گل شب‌بو در شهرستان حمیدیه
  • اولین تونل جهان برای عبور کشتی‌ها که قرار است در دل کوه‌های نروژ ساخته شود
  • آغاز توزیع میوه شب عید در استان فارس
  • توزیع پیراهن در آستانه فرا رسیدن نوروز در میامی
  • تولید بیش از ۱۵۰ میلیون گلدان گل‌های زینتی، آپارتمانی و نشائی در اصفهان
  • ثبت نام تیلر کلتیواتور ۱۴۰۳ آغاز شد/ بازرگانی اعتصامی