Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-19@08:12:30 GMT

دستور اخراج سفرای آمریکا و اروپا از ترکیه

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۶۳۲۲

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه امروز شنبه گفت که دستور اخراج سفیران ۱۰ کشور را که خواستار آزادی عثمان کاوالا از مخالفان دولت آنکارا شده بودند، صادر کرده است. ناطقان: به نقل از خبرگزاری آناتولی سفیران ۱۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه و آلمان دوشنبه پیش در بیانیه‌ای خواستار آزادی عثمان کاوالا، از مخالفان دولت ترکیه شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رجب طیب اردوغان امروز گفت: به وزیر خارجه‌مان دستور دادم تا هر چه سریعتر سفرای این ۱۰ کشور را «عنصر نامطلوب» اعلام کند.

رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: این سفرا باید ترکیه را بشناسند و درک کنند.

وی گفت که سفرای خارجی اگر دیگر «شناختی» از ترکیه ندارند باید این کشور را ترک کنند. منبع: ایرنا برچسب ها: اخراج سفرای آمریکا ، اروپا ، دستور ، ترکیه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اخراج سفرای آمریکا اروپا دستور ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین در اروپا پیش می‌رود و ترامپ به او می‌گوید هر کاری که می‌خواهی بکن!| بایدن: او بیش از حد سالمند و فاقد سلامت روانی برای ریاست جمهوری است

به گزارش همشهری‌آنلاین، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی در یک گردهمایی در شهر واشنگتن دی.سی به کنایه گفت معرفی دو کاندیدای ریاست جمهوری احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه خبر بزرگ هفته است اما از میان این دو کاندیدا یک نفر بیش از حد سالمند و فاقد سلامت روانی برای ریاست جمهوری است.

او ادامه داد: «نفر دیگر خود من هستم.»

رئیس جمهور آمریکا در حالی این اظهارات را در یک مراسم ضیافت شام سالانه «بنیاد و باشگاه گریدیرون» علیه ترامپ مطرح کرد که رقیب جمهوری‌خواهش نیز پیش از این در سخنرانی‌ها و مطالبش بارها سلامت روانی و جسمانی بایدن را زیر سوال برده و مورد تمسخر قرار داده بود. جو بایدن تلاش کرد انتقادها از ضعف حافظه و سردرگمی‌هایش مقابل انظار عمومی را رد کرده و در عوض روی گاف‌هایی که ترامپ ۷۷ ساله هم در برابر انظار عمومی داشته، تمرکز کند.

بایدن ۸۱ ساله گفت: «به او این حرف را نگویید، او فکر می‌کند دارد با باراک اوباما رقابت می‌کند، این حرفی است که او زد.» رئیس جمهور آمریکا همچنین به تمسخر گفت که او ظاهرا تا مدت زیادی بعد از آن که از وقت خوابش می‌گذرد، بیدار می‌ماند.

این اولین شرکت بایدن در این ضیافت شام در دوره ریاست جمهوری‌اش بوده، در حالی که همزمان رقابت بین او و ترامپ با قطعی شدن نامزدی آنها برای دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ رو به تشدید است.

بایدن از سوی دیگر گفت در صورتی که ترامپ بار دیگر به کاخ سفید برگردد تهدیدی واقعی علیه دموکراسی آمریکا به وجود می‌آید.

او بیان کرد: «ما در یک دوران بی‌سابقه در تاریخ دموکراسی زندگی می‌کنیم. دموکراسی و آزادی عملا هدف حمله قرار گرفته‌اند. پوتین (رئیس جمهور روسیه) در اروپا به پیش می‌رود. رئیس جمهور قبل از من سر تعظیم در برابر او فرود آورده و به او می‌گوید هر کاری که می‌خواهی انجام بده.»

بایدن در ادامه به «اوکسانا مارکارووا»، سفیر اوکراین و «کایا کالاس»، نخست وزیر استونی اشاره کرده و گفت: «ما سر خم نخواهیم کرد. آنها سر خم نخواهند کرد و من سر خم نخواهم کرد.»

به نوشته پالتیکو، بایدن در این ضیافت شام که در آن هیچ عکاس و فیلمبرداری اجازه حضور نداشت، دخترش اشلی را با خود آورده بود.

سیاستمداران و اشخاص مهم واشنگتن از جمله کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا و داگلاس امهاف، همسر او، دست‌کم هشت عضو دیگر کابینه، دست‌کم پنج نماینده کنگره، پنج فرماندار و دست‌کم پنج سفیر در این مراسم حضور داشتند. «لئو وارادکار»، نخست وزیر ایرلند نیز آنجا حاضر بود.

کد خبر 839719 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه دونالد ترامپ جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • استقلال نظامی اروپا از آمریکا؛ از رویا تا واقعیت
  • گلایه اروپایی‌ها از قانون هوش مصنوعی: تلخ به کام ما، شیرین به کام چین و آمریکا!
  • موافقت اتحادیه اروپا با افزایش ۵ میلیارد یورویی کمک‌ها به ارتش اوکراین
  • ورود محموله نظامی بزرگ آمریکا به یونان
  • بررسی تحولات غزه با حضور سفرای بیست و سه کشور اسلامی
  • اخراج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • پوتین در اروپا پیش می‌رود و ترامپ به او می‌گوید هر کاری که می‌خواهی بکن!| بایدن: او بیش از حد سالمند و فاقد سلامت روانی برای ریاست جمهوری است
  • آمریکا، اروپا و جهان عرب باید برای رفتن نتانیاهو آماده شوند/ یک لحظه مهم و سرنوشت ساز برای صلح و ثبات در منطقه
  • ماجرای وضعیت اضطراری ۳۰ ساله آمریکا علیه ایران چیست؟
  • ماجرای وضعیت اضطراری ۳۰ ساله آمریکا علیه ایران