Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر مجارستان که سال آینده میلادی با یک رقابت انتخاباتی بسیار نزدیک مواجه است، اتحادیه اروپا و آمریکا را به تلاش برای مداخله در سیاست‌های کشورش متهم کرد و از طرفدارانش خواست تا از دستاوردهای یک دهه خدمت دولت ناسیونالیستش دفاع کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان برای نخستین بار از سال 2010 میلادی که زمام امور کشور را در دست گرفته، با جبهه متحدی از احزاب اپوزیسیون از جمله سوسیالیست‌ها، لیبرال‌ها و جنبش برای مجارستان بهتر موسوم به "یوبیک" مواجه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ائتلاف شش حزبی تحت رهبری پیتر مارکی-زی، یک محافظه‌کار کاتولیک 49 ساله و شهردار شهری کوچک قرار دارد که به نظر می‌رسد همانند اوربان از ارزش‌های سنتی حمایت می‌کند و یکی از رقبای سرسخت محسوب می‌شود.

اوربان روز شنبه در جمع هزاران تن از طرفدارانش در مرکز بوداپست گفت: واشنگتن و جورج سوروس تلاش می‌کنند تا نیروهای خود از اپوزیسیون چپ‌گرای مجارستان را با استفاده از پول، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی‌شان روی کار آورند.

وی افزود: اما آنچه مهم است این نیست که آنها در بروکسل، در واشنگتن و در رسانه‌هایی که از خارج هدایت می‌شوند، چه می‌خواهند. این مردم مجارستان هستند که سرنوشت خودشان را تعیین می‌کنند. قدرت ما در اتحاد ماست. ما به ارزش‌های مشابه، خانواده، ملت و یک مجارستان قدرتمند و مستقل اعتقاد داریم.

مارکی-زی در کارزار مجزای اپوزیسیون گفت: اگر من در انتخابات پیروز شوم، دولتم قانون اساسی جدیدی را تدوین، فساد را سرکوب، یورو را به عنوان وجه رایج تعیین و آزادی رسانه‌ها را تضمین خواهد کرد.

وی افزود: دولت اوربان از نظر اخلاقی غیرقابل تحمل شده است. باید از فرصتی که اکنون در دست داریم برای پیروزی در انتخابات آوریل 2022 استفاده کنیم.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که حزب "فیدس" اوربان و ائتلاف اپوزیسیون شانه به شانه یکدیگر در رقابت‌های انتخاباتی پیش می‌روند و هنوز حدود یک چهارم از رای‌دهندگان تصمیم نگرفته‌اند که به کدام نامزد رای خواهند داد.

شنبه، سالروز قیام 1956 میلادی علیه حکومت جماهیر شوروی سابق بود و به اوربان این فرصت را داد تا برنامه خود را برای سال‌های بعد اعلام کند.   

دولت اوربان به همراه اصلی‌ترین متحدش یعنی لهستان با بروکسل در خصوص آزادی‌های مطبوعاتی، مسائل مربوط به اجرای قانون و حقوق همجنس‌گرایان اختلاف دارد اگرچه همچنان تاکید می‌کند که منافع مجارستان در عضویت در یک اتحادیه اروپای قوی است.

اوربان در جمع طرفدارانش که پرچم مجارستان را تکان می دادند و بنرهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود "بروکسل برابر است با دیکتاتوری" گفت: بروکسل با ما و لهستان به گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی ما یک دشمن هستیم. در نتیجه اکنون زمان آن فرا رسیده که بروکسل درک کند که حتی کمونیست‌ها نیز نتوانستند ما را شکست دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجارستان ویکتور اوربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت عجیب نوار غزه

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت رژیم صهیونیستی موجب قحطی در نوار غزه شده و از گرسنه نگه داشتن به عنوان سلاح جنگی استفاده می‌کند.

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به دلیل ایجاد آنچه که به گفته او «قحطی انسان‌ساز» در غزه است، محکوم کرد و از تل‌آویو خواست فوراً اجازه تحویل مواد غذایی را بدهد.

وی هنگام ورود به نشست وزرای خارجه در بروکسل گفت که رهبران اروپایی به نخست وزیر اسرائیل گفته‌اند که نمی‌توانند کنار ایستاده و شاهد مرگ فلسطینیان از گرسنگی باشند.

او گفت: در غزه ما دیگر در آستانه قحطی نیستیم، ما در وضعیت قحطی هستیم که هزاران نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. صدراعظم آلمان اولاف شولتس به بنیامین نتانیاهو گفت: «ما نمی‌توانیم کنار بایستیم و شاهد گرسنگی فلسطینیان باشیم». این قحطی یک بلای طبیعی نیست. زلزله نیست. کاملاً ساخته دست بشر است.

صدراعظم شولتس گفته است اروپایی‌ها نمی‌توانند بنشینند و گرسنگی فلسطینی‌ها را تماشا کنند، در حالی که در آن سوی مرز، ماه‌ها غذا در انبار‌ها انباشته شده است، در حالی که در سمت دیگر جاده افرادی هستند که از گرسنگی می‌میرند. این نیاز به اقداماتی دارد.

بورل افزود: «قبل از جنگ، غزه بزرگترین زندان فضای باز بود. امروز بزرگترین قبرستان در فضای باز است.

او گفت غزه در حال تبدیل شدن به مکانی بدون نظام است که ساکنانش را در برابر ۲ گزینه ترک این مکان یا خشونت قرار می‌دهد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان داشت: «اسرائیل قحطی را در غزه بوجود می‌آورد و آنچه در حال رخ دادن است، کار کسانی است که مانع ورود کمک‌ها به نوار غزه شده و کنترل مرز‌ها را در اختیار دارند».

بورل افزود: «بیایید صریح باشیم و آشکارا بگوییم که قحطی به عنوان یک سلاح جنگی استفاده می‌شود. ما حمایت‌های هوایی را در حالی ارسال می‌کنیم که یک ساعت دورتر از محل دریافت هستند».

بورل همچنین اشاره کرد که «برخی از کشور‌های اتحادیه اروپا پیشنهاد تعلیق جزئی بخشی از توافقنامه همکاری میان اتحادیه اروپا و اسرائیل را به دلیل اوضاع غزه مطرح کرده‌اند.»

در همین راستا، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن گفت «آنچه در غزه رخ می‌دهد جنایت جنگی است و باید فورا متوقف شود.»

او ادامه داد: «گرسنه‌نگهداشتن کودکان جنایت انسانی است و کشتن فلسطینیان دفاع از خود نیست و ما این توجیه را نمی‌پذیریم.»

الصفدی گفت، باید به راه حلی برای مسئله فلسطین بر اساس راهکار دو دولتی دست یافت.

منبع: همشهری آنلاین

tags # جنگ غزه سایر اخبار توصیه عجیب دانشمندان؛ به این دلیل مهم گوشت مار پیتون بخورید! از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟

دیگر خبرها

  • انتقاد وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از جوزف بورل
  • استقلال نظامی اروپا از آمریکا؛ از رویا تا واقعیت
  • انتقاد وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از «جوزف بورل»
  • مجارستان: راهبرد غرب در قبال جنگ اوکراین شکست‌ خورده است
  • وضعیت عجیب نوار غزه
  • اروپا سرگرم برنامه‌ریزی برای تحریم شهرک‌نشینان صهیونیست
  • وزیر خارجه اتریش: تمایلی برای پیوستن به ناتو نداریم
  • بلژیک: تل‌آویو نباید از گرسنگی به‌مثابه سلاح جنگی استفاده کند
  • «اوربان» خطاب به مجارها: بروکسل را اشغال کنید
  • دیپلمات ارمنستان: ایروان آمادگی دارد تا جای ممکن به بروکسل نزدیک شود