Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، موج پنجم با سویه جدید ویروس کرونا تحت عنوان دلتا که از نیمه دوم مردادماه در خراسان شمالی اوج گرفت و با روندی بی سابقه روزهای سیاه کرونایی را در استان بجا گذاشت این روزها روندی کاهشی به خود گرفته است و بعد از پنج ماه آمار روزانه فوتی های کرونایی به صفر رسیده است.

تداوم روند نزولی مبتلایان در خراسان شمالی، بالاخره شهرستان های این استان ۸۶۳ هزار نفری در شمال شرق کشور از وضعیت قرمز کرونایی خارج و به وضعیت زرد و آبی کرونایی وارد کرد ولی در این میان روند کاهشی مبتلایان با آغاز بی توجهی به شیوه نامه بهداشتی همراه بوده است به گونه ای که شهروندان با این پیش فرض که کرونا فروکش کرده است،  مسافرت ها و ترددهای غیرضروری خود را آغاز کرده اند و با پایان ماه صفر نیز همچنان شاهد برگزاری مراسم های عروسی و تجمعاتی هستیم که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بهداشت و سلامت زمینه ساز بروز موج ششم کرونا در کشور و استان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خروج رازوجرگلان از وضعیت کم خطر کرونایی

رییس شبکه بهداشت و درمان رازوجرگلان با اشاره به تغییر رنگ کرونایی این شهرستان مرزی از آبی به وضعیت زرد، گفت: بی تردید اگر شیوه نامه های بهداشتی همچون استفاده از ماسک، پرهیز از دورهمی ها و برگزاری مراسم های عروسی به شکلی جدی توسط مردم رعایت می شد، امروز شاهد تغییر رنگبندی نبودیم.

رضاعلی یوسفی با بیان اینکه میانگین تزریق واکسیناسیون در این شهرستان نسبت به میانگین استانی پایین تر است، گفت: از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون تاکنون ۵۴ هزار و ۷۹۶ دُز دریافت شده است که از این تعداد ۳۳ هزار و ۵۸۹ دُز در مرحله اول واکسیناسیون و ۱۳ هزار و ۶۲۲ دُز نیز در مرحله دوم واکسیناسیون تزریق شده است.

وی افزود: با وجود این، تاکنون ۱۳ هزار و ۶۲۲ نفر جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت نکرده و تزریق واکسن نوبت اول  ۱۱ هزار و ۴۳۲ نفر نیز انجام نشده است.

یوسفی علت پایین بودن میانگین تزریق واکسن در از شهرستان را عدم استقبال برخی از روستانشینان دانست و گفت: در این میان از شهروندان درخواست می شود در زمان مقرر نسبت به تزریق دُز دوم واکسن خود اقدام کنند زیرا که بنابر اعلام کارشناسان این حوزه،  واکسیناسیون هم میزان مرگ و میر و هم طول درمان این بیماری را کاهش می دهد.

احتمال شیوع موج ششم کرونا در خراسان شمالی 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی نیز گفت: باتوجه به پیش بینی‌های صورت گرفته و عادی انگاری هایی که در سطح جامعه وجود دارد، احتمال بروز موج ششم کرونا در استان وجود دارد به گونه ای که از هم اکنون باید جدای از فرهنگ سازی ها برای پایبندی به شیوه نامه های بهداشتی به تزریق واکسیناسیون عمومی کرونا نیز سرعت بخشیم.

دکتر سیداحمد هاشمی افزود: این روزها شهروندان با این پیش فرض که کرونا فروکش کرده است،  مسافرت ها و ترددهای غیرضروری بسیاری انجام می دهند و از سوی دیگر با پایان ماه صفر،  شاهد برگزاری مراسم های عروسی و تجمعات هستیم که همین امر زمینه ساز بروز موج ششم کرونا در کشور و استان است.  

هاشمی با بیان اینکه موج پنجم کرونا در استان به طور کامل فروکش نکرده است، گفت: هم اینک کمبودی در خصوص مراکز تزریق واکسیناسیون کرونا وجود ندارد و از خانواده ها تقاضا داریم تا نسبت به تزریق واکسیناسیون دانش آموزان سریعا اقدام کنند تا با شیوع موج جدید کرونا هزینه های کمتری بپردازیم.

وی با اشاره به بازگشایی مکان های عمومی و برگزاری تجمعات، خاطرنشان کرد: بازگشایی مکان های عمومی موجب افزایش مصرف قلیان شده است،  که برای افراد مبتلا به کرونا و یا کسانی در معرض این بیماری هستند، بسیار مضر است.

هاشمی با اشاره به بستری ۲۳ مبتلایان جدید کرونا در استان، اظهار داشت: هم اینک ۱۷۳ بیمار کرونایی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان، بستری هستند.

تاکید معاون استاندار خراسان شمالی بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی نیز گفت: بر اساس گزارش های دانشگاه علوم پزشکی استان هم اینک در استان شاهد روند نزولی شاخص‌های کرونایی هستیم اما از سوی دیگر کاهش رعایت شیوه نامه ها و برگزاری دورهمی ها در فصل سرما نیز نگران‌کننده است.

علی بیگ زاده افزود: در واقع باید با استفاده از ظرفیت های دستگاه های اجرایی و رسانه ای شهروندان را به پایبندی بیشتر به شیوه نامه های بهداشتی اقناع کنیم به گونه ای روند نزولی کرونا به معنای عادی انگاری تلقی نشود.

وی تصریح کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همچنان باید مورد توجه قرار گیرد و واکسیناسیون نیز شتاب بیشتری گیرد تا تداوم این روند نزولی ادامه داشته باشد.

 از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون تاکنون، ۸۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در خراسان شمالی دریافت شده و از این تعداد بیش از ۷۵۰ هزار دُز تزریق شده است.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین در وضعیت نارنجی (پرخطر)، مانه و سملقان، فاروج، گرمه، جاجرم و رازوجرگلان نیز در وضعیت زرد قرار گرفته است.

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسن کووید 19 دانشگاه های علوم پزشکی خراسان شمالی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کووید 19 دانشگاه های علوم پزشکی ویروس کرونا واکسن کووید 19 دانشگاه های علوم پزشکی خراسان شمالی شیوه نامه های بهداشتی تزریق واکسیناسیون موج ششم کرونا خراسان شمالی شیوه نامه ها روند نزولی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی طی سال گذشته

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی از رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در سال گذشته در این استان خبر داد.

دکتر نوری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طی سال گذشته ۲۹ هزار و ۸۷۵ نفر موفق به اهدای خون خود شدند.

وی با اشاره به اینکه این استان در تعداد مراجعات برای اهدای خون نیز رشد ۱۹.۴۵ درصدی داشته است، افزود: در سال گذشته ۳۰ هزار و ۶۶۱ نفر برای اهدای خون به مراکز خون گیری مراجعه کرده اند.

دکتر نوری ادامه داد: تعداد بانوانی که در سال گذشته موفق به اهدای خون خود شده اند ۳۱۳۲ نفر بوده اند.

به گفته وی خراسان شمالی رشد ۲۱.۷۶ درصدی در اهدای خون بانوان داشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ۵۲۴۹ نفر نیز برای اولین بار به مراکز خون گیری مراجعه و خون خود را اهدا کردند که با رشد ۱۳ درصدی مواجه‌بودیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • فاصله سهام جامانده از رشد نسبت به شاخص ساز‌ها کم خواهد شد؟
  • سئوال مسابقه شماره ۱۷ طرح «زندگی با آیه‌ها» در خراسان شمالی
  • برندگان روز پانزدهم پویش زندگی با آیه‌ها در خراسان شمالی اعلام شد
  • برندگان روز شانزدهم پویش زندگی با آیه‌ها در خراسان شمالی اعلام شد
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی طی سال گذشته
  • کاهش ۵۰ درصدی سود سهام عدالت روندسرمایه گذاری را نزولی کرد
  • جشن ازدواج ۱۱۴ زوج جوان در بجنورد
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • انسداد جاده جنگل گلستان - چمن بید