Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر نیک زاد،یکشنبه برای بازدید میدانی از روستاهای شهرستان زرین دشت وارد این شهرستان شد و اظهار داشت: خدمت به محرومین  و محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار با جدیت دنبال می شود، تاکنون نیمی از واحدهای مسکن روستایی کشور مقاوم‌سازی و نوسازی شده است و سالانه باید ۱۰ درصد واحدهای باقیمانده مقاوم‌سازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این زمینه آماری اعلام نکرد.

نیک زاد رییس  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به همراه  عسکری رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و نماینده  مردم شهرستان های داراب و زرین دشت، مدیران بنیاد مسکن فارس از نزدیک در جریان مشکلات و موانع محرومیت زدایی این مناطق قرار می گیرند.

رییس بنیاد مسکن کشور شامگاه گذشته نیز از مناطق کم برخوردار در شهر کارزین و شهرستان قیر و کارزین بازدید کرد.

در این بازدیدکه با حضور فروردین رییس فراکسیون ورزش و جوانان مجلس شورای اسلامی و مدیران بنیاد مسکن فارس از روستاهای شهرستان قیروکارزین انجام شد در خصوص مسکن مهر شهرک آذین که بدلایل مختلف از جمله ناتوانی پیمانکار و تعاونی مربوطه ناتمام مانده تصمیم گیری  و  مقرر شد با همکاری بنیاد مسکن در خصوص تکمیل پروژه اقدام شود.

نیک زاد همچنین در بازدید از روستاهای شهرستان قیروکارزین و منطقه سرآسیاب که منطقه ای عشایر نشین است، در خصوص سکونت عشایر همچنان واگذاری زمین و تخصص تسهیلات به عشایر منطقه تاکید کرد که مصوباتی در این زمینه داشت.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در حاشیه این بازدید برخی از مصوبات سفر رییس بنیاد مسکن کشور به قیر و کارزین را اعلام کرد و افزود:  پیگیری واگذاری ۹ هکتار زمین جهت طرح جهش تولید مسکن در مبارک آباد و تسریع بنیاد مسکن در طراحی سایت و شروع ساخت و ساز ، مصوبه در رابطه با  زمین های امام شهر که سند صادر شده و می بایست شروع به ساخت کنند و بنیاد سریعا نسبت به خیابان کشی و مشخص کردن مابقی پلاک ها اقدام کند از جمله این مصوبات است.

عطا الله زمانی ادامه داد : در این سفر مقرر شد زمین طرح جهش مسکن کارزین سریعا به بنیاد تحویل داده شود و بنیاد نسبت به آغاز کار اقدام  کند.  نهایی کردن طرح سیلاب زمین مسکن ملی کارزین شهر از دیگر مصوبات این سفر است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس افزود: همچنین  مقرر شدبرآورد هزینه برای توسعه معابر و سپتیک فاضلاب در مسکن مهر شهر قیر مشخص شود و با توجه به اینکه بنیاد مسکن وظیفه ای در خصوص آبرسانی کشاورزان ندارد با این وجود مقرر شد از طریق مهندس محرابیان وزیر  نیرو در خصوص مشکلات مردم اطلاع رسانی بشود.

شهرستان قیر و کارزین در فاصله ۲۲۹ کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها روستائیان بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی بنیاد مسکن محرومیت فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی روستائیان بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی بنیاد مسکن محرومیت فارس شهرستان قیر بنیاد مسکن مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید جودی معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۴۸۸ هزار واحد مسکونی روستایی وارد فاز عملیاتی و اجرایی شد که از این میزان، معادل ۲۴۰ هزار واحد به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است.

وی ادامه داد: همچنین از واحدهایی که از ابتدای اجرای طرح تاکنون وارد فاز اجرا شده ۲۴۸ هزار واحد نیز در دست اجراست و در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در سال گذشته (۱۴۰۲) بنیاد مسکن در بخش روستایی نهضت ملی مسکن ۲۵۰ هزار واحد را به بانک‌ها برای عقد قرارداد معرفی کرد که بانک‌ها تاکنون با ۱۰۵ هزار واحد قرارداد منعقد کرده‌اند.

جودی در خصوص تخصیص زمین و شناسایی آن در روستاها توضیح داد: تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار قطعه زمین در روستاها شناسایی و تملک شده و کارهای اداری آن در حال انجام است که نزدیک به ۲۵۰ هزار قطعه در سامانه « saman.mrud.ir» بارگذاری شده و حدود ۸۰ هزار واحد زمین روستایی نیز به متقاضیان واگذار شده است.

کد خبر 6081727 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد
  • استهبان، رتبه نخست فارس در عملکرد اجرایی نهضت ملی مسکن را کسب کرد
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران در طول ۴۵ سال توفیقات فراوانی داشته است
  • استهبان رتبه نخست را در اجرای نهضت ملی مسکن در فارس کسب کرد
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستاهای تهران
  • طرح هادی ۵۶ درصد از روستاهای استان گلستان بازنگری شده است
  • ۷۵۰ واحد مسکونی در روستاهای استان بوشهر افتتاح می‌شود
  • پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان
  • تحقق ۸۷ درصدی تعهدات نهضت ملی مسکن در روستاهای لرستان
  • تبیین حساب ۱۰۰ امام با حضور ائمه جماعات شهر بجنورد در بنیاد مسکن