Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جواد مهرعلی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۱۰ هزار دام سبک در شهرستان فراهان وجود دارد که امسال در راستای مقابله با بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، ۱۰۴ هزار راس دام توسط گروه‌های دامپزشکی بخش دولتی و خصوصی به صورت رایگان علیه این بیماری ایمن سازی شدند.

وی ادامه داد: با توجه به مشاهده بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در برخی استان‌های همجوار، نیاز است دامداران استان مرکزی همکاری لازم را برای واکسیناسیون دام‌های خود علیه این بیماری با اداره دامپزشکی داشته‌ باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فراهان گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک به شدت مسری بوده و شیوع این بیماری علاوه بر ضرر وزیان بالا در بین دام‌های اهلی، تلفات بالا در بین حیوانات حیات وحش را نیز به همراه دارد.

مهر علی خاطرنشان کرد: یک هزار دام سنگین و ۱۸ هزار دام سبک نیز امسال برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری مشترک تب مالت در شهرستان فراهان واکسینه شدند.

وی ادامه داد: ۱۹۷ مورد تست سرمی برسلوز، ۴۸۲ مورد تست تب برفکی و ۴۸ مورد تست سرمی مشمشه در دامداری‌ها و جایگاه‌های نگهداری اسب شهرستان فراهان انجام شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فراهان افزود: ۱۹۷ مورد تست بیماری سل و ۳۶۲ مورد تست بیماری لمپی اسکین نیز برای مقابله با شیوع احتمالی این بیماری‌ها در شهرستان انجام و موردی از این بیماری‌ها در این مدت مشاهده نشده‌ است.

مهرعلی واکسیناسیون دام‌های شهرستان فراهان علیه بیماری تب برفکی را از جمله برنامه‌های اولویت دار دامپزشکی این شهرستان عنوان کرد و گفت: با توجه آغاز فصل سرما، انتقال دام پایه پروار از سایر شهرستان‌ها به این شهرستان و نقل و انتقال دام، به دامداران توصیه می‌شود نسبت به واکسیناسیون دام‌های خود علیه این بیماری اقدام کنند.

وی افزود: دامداران برای مقابله با شیوع احتمالی تب برفکی باید علاوه بر واکسیناسیون دام‌ها علیه این بیماری، ضدعفونی جایگاه دام، جلوگیری از نقل و انتقال دام‌های آلوده، انجام قرنطینه بهداشتی، استفاده از حوضچه ضدعفونی و جلوگیری از رفت و آمد افراد غیر ضرور به دامداری‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.

شهرستان فراهان از توابع استان مرکزی ۲۹ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها استان مرکزی سازمان دامپزشکی کشور فراهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی سازمان دامپزشکی کشور فراهان استان مرکزی سازمان دامپزشکی کشور فراهان طاعون نشخوارکنندگان واکسیناسیون دام ها علیه این بیماری شهرستان فراهان مورد تست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در شهرستان چگنی

به گزارش جام جم آنلاین لرستان کرم گودرزی در حاشیه بازدید از این پروژه اظهارکرد: در راستای افزایش ایمنی و تاب آوری شبکه گاز و همچنین همکاری جهت تسهیل در ادامه راهسازی جاده جدید خرم آباد به کوهدشت جابه جایی خط تغذیه ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن روستاهای محور چشمه زمزم به چنار شهرستان چگنی با ایمنی و موفقیت کامل انجام شد.
وی ضمن تاکید بر رعایت نکات ایمنی و ارائه توصیه های فنی گفت: در راستای خدمات رسانی مطلوب به مردم روستاهای محور چشمه زمزم به چنار شهرستان چگنی، تعمیرات، مقاوم‌سازی و تاب‌آوری خط تغذیه مذکور با تلاش و توان فنی مجموعه کارکنان بهره برداری با ایمنی و موفقیت به اتمام رسید.
گودرزی ضمن تشکر از مجموعه کارکنان ناحیه گازرسانی شهرستان چگنی گفت: با توجه به ضرورت عملیات مذکور، انجام این پروژه با حداقل زمان ممکن و عدم قطع گاز گسترده در بخش خانگی و استفاده از توان عملیاتی شرکت در بخش تجهیزات و نیروی انسانی انجام شد که علاوه بر اقدام به موقع و به حداقل رساندن تعمیرات باعث صرفه جویی مالی پنج میلیارد ریالی شد.

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • واکسیناسیون بیش از ۲۴۷ هزار رأس دام در زنجان
  • آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • واکسیناسیون رایگان یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک در گلستان علیه طاعون نشخوارکنندگان
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در استان البرز از دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در شهرستان چگنی