Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  انجمن فیلم‌سازان انیمیشن ایران- آسیفا با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به مناسبت روز جهانی انیمیشن روز جمعه ۷ آبان ماه دو سانس نمایش در سینما فرهنگ خواهند داشت.

در سانس ابتدایی ساعت ۱۸مجموعه‌ای شامل ۱۱ انیمیشن کوتاه روی پرده خواهند رفت. این آثار که از جمله برترین آثار تولید شده در مرکز گسترش هستند عبارتند از: «ملکوت» ساخته فرنوش عابدی، «هبوب» به کارگردانی مهسا سامانی، «جسم خاکستری» ساخته سمانه شجاعی، «روباه» به کارگردانی صادق جوادی، «آنیما» ساخته محبوبه محمدزکی، «دیوار چهارم» به کارگردانی محبوبه کلایی، «نقطه» ساخته محمد زارع، «قطعه تنهایی» به کارگردانی الهه قمیشی، «نهنگ سفید» ساخته امیر مهران، «کلاغ» به کارگردانی اهورا شهبازی و «گذشته» ساخته حمید محمدی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سانس دوم در ساعت ۲۰ به نمایش مستند بلند «انیمیشن ایرانی» به کارگردانی مهرداد شیخان اختصاص یافته؛ مستندی بلند و تاریخ‌نگار با موضوع تاریخچه انیمیشن ایران که طی ۴ سال گذشته پژوهش و تولید آن انجام‌ شده است. این مستند موفق به دریافت جایزه بهترین پژوهش از جشنواره سینماحقیقت شده است.

۵۸۵۸

کد خبر 528771

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سینمای ایران انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ انیمیشن محبوبی که باید در نوروز ببینید/ از شرک و موش سرآشبز تا فروزن و داستان اسباب‌بازی‌ها

مهسا بهادری: تنها دو روز تا شروع سال ۱۴۰۳ باقی مانده و در کنار آن هم ۱۳ روز تعطیلات نوروزی را پیش رو داریم و این مدت بهترین زمان برای تماشای انیمیشن است.

انیمیشن‌هایی که ما را به دنیای کودکیمان می‌برد و بهترین موقعیت برای کنار گذاشتن سختی های دنیا و تجربه حال خوب است به همین بهانه نگاهی به ۲۲ انیمیشن برنده اسکار در ۲۲ سال اخیر انداختیم تا انتخاب بهتری داشته باشید و در ادامه با این انیمیشن‌ها آشنا می‌شوید که ممکن است تعدادی از آن‌ها را هم دیده باشید.

انیمیش«شرک» سال۲۰۰۲ به کارگردانی آندرو آدامسون و ویکی جنسون درخلاصه این اثر آمده غول سبز ترسناک دوست‌داشتنی‌ترین آدم یک قصه است

انیمیشن«شهر اشباح» سال۲۰۰۳ به کارگردانی هایائو میازاکی در خلاصه این اثر آمده این انیمه در مورد دختری ۱۰ ساله به اسم ارمیا چیهیرو است. چیهیرو یک روز تابستانی به همراه والدین خود آکیو (پدر) و یوکو (مادر) به شهر دیگری نقل مکان می‌کنند. در راه چهیرو یک مجسمه عجیب می‌بیند و یک دفعه روی یک عالمه دست انداز میروند و در اخر به جای این که به شهر خودشون برسند به یک دیوار تونل مانند می‌رسند و این تازه شروع ماجرا است

انیمیشن«در جست‌وجوی نمو » سال ۲۰۰۴ به کارگردانی اندرو استنتون و لی آنکریچ در خلاصه این اثر آمده یک ماهی در حمله‌ای بزرگ تمام خانواده خود را از دست می‌دهد و تنها یک فرزند به نام نمو باقی می‌ماند، این پدر که یک دلقک ماهی است حساسیت زیادی نسبت به فرزندش انجام می‌دهد و در نهایت او را در اقیانوس گم می‌کند.

انیمیشن« شگفت‌انگیزان ۱» سال۲۰۰۵ به کارگردانی بردلی برد در خلاصه این اثر آمده یک خانواده پنج نفره هستند که هر یک توانایی ویژه‌ای دارند که تلاش می‌کننده شهر را نجات دهند.

انیمیشن«والاس و گرومیت » سال۲۰۰۶ به کارگردانی نیک پارک و
استیو باکس
در خلاصه این اثر آمده والاس یک مخترع خوش‌قلب است که به همراه بهترین دوستش گرومیت که یک سگ باهوش و وفادار است زندگی می‌کند.

انیمیشن«خوشش قدم » سال ۲۰۰۷ به کارگردانی جرج میلر در خلاصه این اثر آمده یک بچه پنگوئن از بدو تولد دچار مشکل است و همه او را کنار می‌گذارند اما همین مشکل یک راه جدید برای برقراری ارتباط میان پنگوئن‌ها و آدم‌هاست

انیمیشن« موش سرآشپز» سال ۲۰۰۸ به کارگردانی بردلی برد در خلاصه این اثر آمده یک موش عاشق آشپزی است و حالا پایش به یک رستوران باز می‌شود و تصمیم می‌گیرد آشپزی انسان‌ها را کنترل کند.

انیمیشن«وال ای» سال ۲۰۰۹ به کارگردانی در خلاصه این اثر آمده
انیمیشن «بالا » سال ۲۰۱۰ به کارگردانی در خلاصه این اثر آمده

انیمیشن«داستان اسباب بازی۳ » سال ۲۰۱۱ به کارگردانی در خلاصه این اثر آمده

انیمیشن« رنگو» سال ۲۰۱۲ به کارگردانی در خلاصه این اثر آمده

انیمیشن« شجاع» سال ۲۰۱۳ به کارگردانی در خلاصه این اثر آمده

انیمیشن«فروزن » سال ۲۰۱۴ به کارگردانی در خلاصه این اثر آمده

انیمیشن«شش ابر قهرمان » سال ۲۰۱۵ به کارگردانی در خلاصه این اثر آمده

انیمیشن«درون و بیرون» سال ۲۰۱۶ به کارگردانی در خلاصه این اثر آمده

انیمیشن«زتوپیا» سال ۲۰۱۷ به کارگردانی در خلاصه این اثر آمده
انیمیشن«کوکو» سال ۲۰۱۸ به کارگردانی در خلاصه این اثر آمده

انیمیشن«مردن عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» سال ۲۰۱۹ به کارگردانی در خلاصه این اثر آمده

انیمیشن«داستان اسباب بازی ۴ » سال ۲۰۲۰ به کارگردانی در خلاصه این اثر آمده

انیمیشن«روح» سال ۲۰۲۱ به کارگردانی در خلاصه این اثر آمده

انیمیشن«افسون» سال ۲۰۲۲ به کارگردانی در خلاصه این اثر آمده

انیمیشن«پینوکیو گیلرمو دل تورو» سال ۲۰۲۳ به کارگردانی در خلاصه این اثر آمده

انیمیشن«پسر و مرغ ماهی‌خوار» سال ۲۰۲۴ به کارگردانی در خلاصه این اثر آمده

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885292

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های موزه سینما در سال ۱۴۰۲ کتاب شد
  • انتشار کتاب رویدادهای موزه سینما
  • ۲۲ انیمیشن محبوبی که باید در نوروز ببینید/ از شرک و موش سرآشبز تا فروزن و داستان اسباب‌بازی‌ها
  • فعالیت سال ۱۴۰۲کمپانی تئاتر جوانان ایران به سرپرستی سجاد افشاریان
  • افتتاحیه‌ ۹۰۰ میلیون تومانی چهار فیلم جدید
  • تدارک مرکز پویانمایی صبا برای نوروز
  • نمایش ۵ پویانمایی ایرانی در اسپانیا
  • عرضه نوروزی ۴ مستند در شبکه خانگی
  • نمایش ۵ انیمیشن ایرانی در اسپانیا
  • افتتاحیه‌ ۹۰۰ میلیونی چهار فیلم جدید