Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@22:28:04 GMT

بارش شدید باران در نیمه شمالی کشور

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۶۳۷۹

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش شدید باران همراه با رعدوبرق و وزش باد در نیمه شمالی کشور، از کاهش محسوس دما در این نقاط و بارش برف در ارتفاعات البرز خبر داد. ناطقان: صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۲ آبان) با عبور امواج تراز میانی، در ارتفاعات استان‌های واقع در البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش ‌پراکنده ‌پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، با نفوذ جریانات شمالی از بعدازظهر فردا و سه‌شنبه (۳ تا ۴ آبان)، کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور و بارش شدید باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، برخی نقاط آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات رشته کوه البرز رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه روز چهارشنبه (۵ آبان) نیز در استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات البرز و خراسان شمالی بارش مورد انتظار است، یادآور شد: بارش در ارتفاعات البرز به‌صورت برف خواهد بود و دریای خزر نیز طی این مدت مواج ‌پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: طی سه روز آینده در برخی نقاط هرمزگان، جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و سواحل دریای عمان رگبار و رعدوبرق ‌پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۳ آبان) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد و در اواخر وقت نیمه ابری با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۴ آبان) نیمه ابری و در بعدازظهر همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲ و ۳ آبان) اهواز با بالاترین دما، ۳۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان‌ کشور است همچنین ‌طی این مدت پیش‌بینی می‌شود دمای هوای شهرکرد به ۲- و ۳- و دمای هوای همدان به نیز به ۰ و ۱- درجه سانتیگراد برسد. منبع: ایسنا برچسب ها: بارش شدید ، باران ، نیمه شمالی کشور

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بارش شدید باران نیمه شمالی کشور پیش بینی می شود درجه سانتیگراد شمالی کشور بارش شدید وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید

زهرا مبشری نسب کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: پس از مشهد بیشترین میزان بارش در شهرستان صالح آباد واقع در شرق خراسان رضوی با ۲۲ میلیمتر و کاخک گناباد با ۲۱ میلیمتر بارندگی گزارش شده است.

او افزود: این بارش‌ها بر طبق پیش بینی‌ها تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد و در این روز بیشتر بارش‌ها به صورت رگباری همراه با رعد و برق در ساعات بعد از ظهر رخ خواهد داد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین میزان بارش برای روز جمعه در جنوب غرب استان و روز شنبه در شمال غرب خراسان رضوی پیش‌بینی شده است و در این مدت شاهد وزش باد شدید در استان خواهیم بود.

مبشری با اشاره به کاهش دما در خراسان رضوی از دیروز (چهارشنبه)، بیان کرد: این روند کاهش دمای استان تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت، بر طبق پیش بینی‌ها در این مدت دمای شبانه در مناطق مرکزی خراسان رضوی به حدود هفت درجه سلسیوس و در شهر قوچان تا سه درجه افت خواهد کرد.

او تصریح کرد: کاخک گناباد با کمینه دمای هشت درجه سلسیوس و سرخس با ۲۷ درجه به ترتیب سردترین و خنک‌ترین مناطق استان خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند، در همین مدت دمای کلانشهر مشهد بین ۱۳ تا ۲۳ درجه در نوسان بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: در این مدت بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان رشتخوار با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت به ثبت رسید.

مبشری اظهار کرد: دمای شهر مشهد برای امروز در گرمترین ساعات ۱۷ درجه سلسیوس و در سردترین ساعات ۱۳ درجه پیش بینی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی کشور / بارش‌ها در کدام مناطق ادامه دارد؟
  • هشدار بارش شدید باران در ۲۱ استان
  • پیش بینی بارش‌های سیل آسا در ۲۱ استان/ هشدار زرد صادر شد
  • هشدار سیل صادر شد ؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در اکثر نقاط کشور
  • آسمان مازندران امروز ابری همراه با رگبار باران
  • بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد