Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصرایران؛ دکتر رکسانادانیالی- نعناع فلفلی گونه ای از نعناع و حاصل پیوند نعناع آبی و نعناع است. این گیاه بومی شمال آفریقا و مدیترانه بوده و ساقه ای به شکل چهارگوش به رنگ قرمز مایل به بنفش دارد که برگ های بیضی آن به صورت متقابل قرار می گیرند.

گفتنی است که از دو هزار سال پیش تاکنون گونه های متفاوت نعناع به عنوان ادویه و همچنین دارو کاربرد داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نعناع فلفلی نیز از این قاعده مستثنی نیست و از دیرباز اسانس پر کاربردی دارد. این اسانس را می توان از برگ های گیاه استخراج کرد و برای اهداف درمانی مختلف مورد استفاده قرار داد.

انواع مکمل های دارویی و همچنین روغن آن از طریق داروخانه ها و عطاری های سراسر کشور قابل خریداری هستند.

اشکال متفاوت نعناع فلفلی

- روغن: یک فرم بسیار غلیظ که برای رایحه درمانی استفاده می شود. همچنین انواع رقیق شده این فرم برای مصرف موضعی روی پوست هم کاربرد دارد.

- عصاره: عصاره ها از انواع مدل های رقیق تر هستند که در قالب افزودنی به غذا مصرف می شوند.

- قرص و کپسول: امروزه نعناع فلفلی به صورت مکمل های دارویی و به شکل قرص و کپسول نیز فرموله می شود که مصرف راحت تری دارد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نعناع فلفلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلاینده‌های سمی هوا عامل تحریک حملات آسم در کودکان

تحقیقات جدید نشان می دهد آلاینده های سمی ناشی از مواد شیمیایی در هوای آلوده وجود دارند که همگی می توانند باعث حملات آسم در کودکان شوند.

به گزارش مهر به نقل از هلث دی نیوز، گروهی از محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن گزارش می‌دهند که محل زندگی کودک- به عنوان مثال، نزدیک کارخانه‌ها یا بزرگراه‌ها- تأثیر زیادی بر میزان قرار گرفتن آنها در معرض این سموم دارد.

«سولماز امیری»، سرپرست این مطالعه و محقق کالج پزشکی دانشگاه واشنگتن، گفت: «این تنها یک آلاینده نیست که می‌تواند با پیامدهای آسم مرتبط باشد. این مطالعه انواع و ترکیبات سموم هوا را که ممکن است با علائم آسم مرتبط باشد، بررسی کرد.»

مطالعات قبلی در مورد این موضوع فقط بر روی چند عنصر سمی هوای آلوده متمرکز شده بودند، اما امیری گفت که تیم او از قدرت هوش مصنوعی برای بررسی طیف وسیعی از سمومی که توسط کودکان در محله‌های مختلف تنفس می‌شود، استفاده کردند.

در مجموع، اثرات ۱۰۹ آلاینده هوا بر کودکان مبتلا به آسم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نمونه‌ها توسط آژانس حفاظت از محیط زیست در محله‌های اطراف ۱۰ مدرسه ابتدایی جمع آوری شد.

داده‌های این نمونه‌ها با داده‌های بهداشتی هر یک از مدارس در مورد علائم آسم مانند سرفه، خس‌خس سینه، مشکل در تنفس و نیاز به استفاده از دستگاه تنفسی مقایسه شد. داده‌ها در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، قبل از شروع قرنطینه‌های دوران همه‌گیری کووید گرفته شده است.

سه آلاینده به ویژه برای تحریک علائم آسم در کودکان کلیدی به نظر می‌رسد: تری کلرواتان ۱،۱،۱، ۲- نیتروپروپان و ۲، ۴، ۶ تری کلروفنل.

به عنوان مثال، تری کلرواتان ۱،۱،۱ حلالی است که اکنون در صنعت استفاده می‌شود، اما قبلاً در پاک کننده ها و چسب‌های خانگی یافت می‌شد. ماده شیمیایی دوم یک افزودنی به رنگ‌ها و سایر پرداخت‌ها است و سومی یک عامل ضد عفونی کننده و ضد کپک است که در دهه ۱۹۸۰ ممنوع شد اما ممکن است هنوز در محیط وجود داشته باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توصیه‌های تغذیه‌ای برای «روزه دارانِ دیابتی»
  • نوشیدن آب داغ چه تاثیری بر بدن ما می‌گذارد؟
  • علائم هشداردهنده بیماری کرون/ عوارض سخت و عجیب این بیماری
  • ارتباط جالب ایجاد نفخ با کمبود یک ویتامین
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • آلاینده‌های سمی هوا عامل تحریک حملات آسم در کودکان
  • ارتباط عجیب کمبود یک ویتامین و ایجاد نفخ
  • فواید برگ سنا برای پوست
  • کود گیاهی که نیاز آبی را کاهش می دهد +فیلم
  • سرماخوردگی شدید را با این گیاهان پرکاربرد، به راحتی درمان کنید