Web Analytics Made Easy - Statcounter

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۴۴ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۲۵۹ نفر رسیده، مرگ چهار میلیون و ۹۵۹ هزار و ۶۲۸ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۲۲۱ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۳۱۵ نفر از مبتلایان کووید نیز بهبود یافته‌اند.

به گزارش ایسنا، روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۶.۲ میلیون مبتلا و بیش از ۷۵۶ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۴.۱ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۱.۷ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۶۰۵ هزار و هند با بیش از ۴۵۴ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (یکشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
 

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان ۱ ایالات متحده ۴۶,۲۹۴,۲۱۰ ۷۵۶,۲۰۵ ۲ هند ۳۴,۱۷۵,۴۶۸ ۴۵۴,۳۰۱ ۳ برزیل ۲۱,۷۲۳,۵۵۹ ۶۰۵,۵۶۹ ۴ انگلیس ۸,۷۳۴,۹۳۴ ۱۳۹,۴۶۱ ۵ روسیه ۸,۲۰۵,۹۸۳ ۲۲۹,۵۲۸ ۶ ترکیه ۷,۸۲۷,۰۱۳ ۶۸,۹۱۷ ۷ فرانسه ۷,۱۲۰,۸۶۳ ۱۱۷,۴۶۳ ۸ ایران ۵,۸۵۱,۶۷۰ ۱۲۵,۰۵۲ ۹ آرژانتین ۵,۲۷۹,۸۱۸ ۱۱۵,۸۲۳ ۱۰ اسپانیا ۴,۹۹۷,۷۳۲ ۸۷,۱۳۲

بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۲۲۹ هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است. با این حال انگلیس با ثبت رسمی هشت میلیون و ۷۳۴ هزار و ۹۳۴ بیماران کرونایی، رکورد مجموع مبتلایان به این بیماری را در قاره سبز دارد.

همچنین ایران با مجموع پنج میلیون و ۸۵۱ هزار و ۶۷۰ ابتلا و ۱۲۵ هزار و ۵۲ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در رتبه هشتم در بین ۱۰ کشور دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار فوق در حال حاضر در ۱۵ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، ایران، آرژانتین، اسپانیا، کلمبیا، ایتالیا، آلمان، اندونزی و مکزیک نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس کووید 19 کرونا در جهان شمار مبتلایان کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید و نبایدهای روزه‌داری در مبتلایان به بیماری‌های خاص

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ فرزاد اشرافی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص روزه گرفتن افراد مبتلا به میگرن، اظهار کرد: در موارد خاص حملات میگرنی در ماه مبارک رمضان می‌تواند تشدید شود، همچنین کم خوابی، کاهش مصرف کافئین، کاهش قندخون و کم آبی بدن زمینه ساز بروز حمله‌های میگرنی است.

وی ادامه داد: این افراد باید چند ماه قبل از ماه رمضان مصرف کافئین را کاهش دهند تا بدن آن‌ها به کمبود کافئین عادت کند، همچنین خواب کافی، اجتناب از استرس و پرهیز از مصرف غذاهای حاوی قند بالا می‌تواند از بروز و یا تشدید حمله‌های میگرنی جلوگیری کند.

اشرافی گفت: بیشتر مبتلایان به بیماری MS که بیماری آن ها کنترل شده و درمان‌های دارویی را دنبال می کنند، توانایی روزه گرفتن را دارند.

وی ادامه داد: برخی نشانه‌ها در افراد مبتلا به ام اس مثل خستگی روزانه، گزگز در اندام‌ها و سرگیجه با گرسنه ماندن تشدید می‌شود و اگر این علامت‌ها بعد از افطار بهبود پیدا کند روزه گرفتن برای این افراد منعی ندارد.

اشرافی همچنین درباره افرادی که به فرم‌های پیشرفته ام اس مبتلا هستند و تحت درمان با داروهای کورتون، ضد تشنج و اسپاسم هستند نیز گفت: این افراد هرگز خودسرانه اقدام به روزه گرفتن نکنند و حتما با متخصص مغز و اعصاب مشورت کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به مبتلایان به پارکینسون افزود: افرادی که مبتلا به پارکینسون خفیف و یا متوسط هستند و توسط دارو بیماری خود را کنترل می‌کنند و یا در طول روز دو تا سه بار دارو مصرف می کنند، می‌توانند با جابه‌جایی ساعات استفاده از دارو، روزه بگیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مبتلایان به پارکینسون باید از بی‌خوابی و خستگی مفرط اجتناب کنند و در مواردی که بیماری پارکینسون پیشرفته و فاصله مصرف دارو بین دو تا سه ساعت است و با عدم مصرف دارو اختلالات و نشانه‌های بیماری تشدید می‌شود، حتما باید پیش از اقدام به روزه گرفتن با متخصص مغز و اعصاب مشورت کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • آخرین آمار قربانیان کرونا، ۷ میلیون و ۶ هزار و ۱۴۹ نفر
  • آمار جهانی کرونا؛ فقط ۲ کشور در روز گذشته ابتلای جدید داشتند
  • آمار جهانی کرونا؛ آمریکا رکورددار مبتلایان روزانه
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۷ اسفند؛ ۱۰ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • دانشمندان می‌گویند کرونا باعث کاهش هوش مبتلایان شده است!
  • آخرین آمار کرونا در جهان ۲۶ اسفند؛ ۶۰ فوتی و ۵ هزار ابتلای جدید
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ‌کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • باید و نبایدهای روزه‌داری در مبتلایان به بیماری‌های خاص