Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون فوتبال ایران پس از الزام کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر استفاده از تکنولوژی داور ویدئویی در دور انتخابی نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اقدام به بررسی شرکت‌های مورد تأیید فیفا کرد تا بتواند تجهیزات مربوطه را برای دیدارهای خانگی در ورزشگاه آزادی نصب و راه اندازی کند.

نامه ۲۶ جولای کنفدراسیون فوتبال آسیا باعث شد تا کارگروه استفاده از داور ویدئویی در فدراسیون فوتبال ایران سراغ شرکت 《هاکای》رفته و بتواند با این شرکت مورد تأیید فیفا قرارداد امضا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال این شرکت به دلیل تحریم‌های ارزی علیه ایران از امضای قرارداد برای تجهیز و راه اندازی VAR سر باز زد تا فدراسیون سراغ شرکتی هنگ‌کنگی که در بلژیک دفتر کارگزاری دارد برود.

قرارداد با شرکت SIMPLY LIVE برای اجاره تجهیزات در چهار دیدار به میزبانی تیم ملی ایران در انتخابی جام جهانی قطر امضا شد و در جریان دیدار ایران با کره جنوبی از آن رونمایی شد.

با این حال حاشیه‌های مرتبط با این قرارداد و بروز شائبه‌هایی مبنی بر حضور مدیران صهیونیستی در رأس این شرکت سبب شد تا این موضوع به حاشیه برود.

همین موضوع باعث بروز حاشیه‌هایی در زمینه ادامه همکاری با SIMPLY LIVE شده است و این شرکت با ارسال نامه‌ای به فیفا هرگونه همکاری با فدراسیون فوتبال ایران را قطع شده عنوان کرده و عنوان کرده دیگر حاضر به ارائه خدمات VAR نیست.

موضوعی که باعث بروز حساسیت‌های فیفا شده است و آنها خواستار توضیح فدراسیون فوتبال و تعیین شرکت جدید برای عقد قرارداد برای استفاده از این تکنولوژی شده‌اند.

فیفا استفاده از VAR را از هفته سوم بازی‌های انتخابی جام جهانی قطر در قاره آسیا الزام کرده بودند و به کشورهای حاضر پیشنهاد داده بودند تا از این تکنولوژی استفاده کنند.

لغو همکاری فدراسیون فوتبال ایران با شرکت SIMOLY LIVE می‌تواند بهانه‌ای برای گرفتن میزبانی از فدراسیون فوتبال ایران در ادامه بازی‌های انتخابی جام جهانی قطر شود.

باید دید با توجه به حواشی اخیر به وجود آمده چه اتفاقی در این زمینه رقم می‌خورد. فدراسیون جهانی فوتبال ادامه میزبانی تیم ملی ایران در تهران را تأیید می‌کند یا شاگردان دراگان اسکوچیچ در مسیر راهیابی به جام جهانی قطر به کشورداری ثالث سفر خواهند کرد.

کد خبر 5334658 مهدی مرتضویان

منبع: مهر

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران سیستم VAR فوتبال فدراسیون فوتبال ایران تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران فوتبال تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر والیبال تیم فوتبال هوادار تهران مهدی طارمی تیم فوتبال امید ایران تیم ملی فوتبال ایران تکواندو کشتی آزاد لیگ کشتی تیم کشتی امید ایران بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتبال فدراسیون فوتبال ایران جام جهانی قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه فدراسیون فوتبال با دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال به همراه مجید جلالی رئیس کمیته توسعه و پیشرفت فدراسیون به دعوت گایینی رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران از امکانات این مجموعه علمی تحقیقاتی بازدید کردند.

پس از بازدید امکانات ورزشی این دانشکده جلسه‌ای ویژه ترتیب داده شد که منجر به امضای تفاهم‌نامه بین فدراسیون فوتبال و دانشگاه تهران شد.

اجرای طرح‌های پژوهشی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در بخش‌های مختلف فوتبال، کمک به استعدادیابی، کمک به تدوین برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت فدراسیون فوتبال، برگزاری دوره‌های مهارت آموزی برای دانشجویان دانشکده و... بخشی از این سند تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تنیس روی میز ایران حضور در جمع ۵۰ بازیکن برتر جهان را از دست داد
  • پائز: والیبال ایران به صدر تیم‌های برتر رنکینگ جهانی والیبال بازگردد
  • معرفی تیم داوری بازی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی
  • ایران میزبان مسابقات کوراش قهرمانی آسیا شد
  • امضای تفاهم‌نامه فدراسیون فوتبال با دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران
  • امضای تفاهم‌نامه فدراسیون فوتبال و دانشگاه تهران
  • داور ژاپنی بازی ایران - ترکمنستان را سوت می‌زند
  • برد شیرین ملوان و ادامه روزهای بد صنعت نفت
  • شکست و سقوط تیم ملی تنیس به دسته ۳ دیویس‌کاپ
  • ماجراهای ۸ پرسپولیسی و یک استقلالی!