Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا لادن مقدم معاون آموزش‌های فنی حرفه‌ای و مهارتی و کاربنیان معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی(سازمان سما) دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز درباره متناسب‌سازی رشته‌های تحصیلی با نیازهای صنعتی استان اظهار کرد: رشته‌های تحصیلی بر اساس طرح آمایش و نیازسنجی هر شهرستان و استان، وارد دفترچه کنکور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی‌ادامه داد: رشته‌های دانشکده‌های مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی کاملا منطبق بر نیازهای صنعتی و خدماتی هستند. این رشته‌ها تنها شامل رشته‌های فنی و مهندسی نمی‌شوند؛ بلکه رشته‌های مهارتی و حرفه‌ای نیز در این مدارس در نظر گرفته شده است که از جمله آن می‌توان به مربیگری انواع ورزش‌ها اشاره کرد.

معاون آموزش‌های فنی حرفه‌ای و مهارتی و کاربنیان سازمان سما درباره دروس عملی رشته‌های مهارتی گفت: این رشته‌ها از تعداد واحدهای مهارتی و عملی بیشتری برخوردار هستند. همچنین این رشته‌ها بر اساس نیاز جامعه صنعت و خدمات در بخش آموزش‌های بلند مدت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در بخش آموزش‌های کوتاه مدت در سازمان سما، مدارس مهارتی که صرفاً در رشته‌های خاص فعالیت می‌کنند به صورت صد در صدی بر اساس نیاز اشتغال شهرستان و استان هستند.

لادن مقدم در زمینه آخرین وضعیت تاسیس دانشکده مهارتی گفت: در حال حاضر آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سابق منحل شده و به جای آن دانشکده‌های مهارتی تاسیس شده‌ است. آموزشکده‌های معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد زیر مجموعه وزارت کار و وزارت آموزش و پرورش هستند و ما مسئولیت تبدیل این مراکز به دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی را بر عهده گرفته‌ایم. در واقع آموزشکده‌های سابق فنی حرفه‌ای که زیر نظر وزارت آموزش و پرورش فعالیت می‌کرد، به دلیل تغییر سیستم آموزشی از ۴-۳-۵ به ۳-۳-۶، به دانشکدهای مهارت و کارآفرینی تبدیل شد. 

وی خاطرنشان کرد: تبدیل آموزشکده‌های سابق فنی و حرفه‌ای به دانشکده‌های مهارتی، بر اساس منویات مقام معظم رهبری در سال ۹۰ مبنی بر حرکت دانشگاه‌ها به سمت مهارت آموزی و تاکید رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد، رئیس دانشگاه و معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی تشکیل شده است. در حال حاضر ۱۱۶ دانشکده مهارتی در کشور وجود دارد. همچنین حدود ۲۶ مدرسه عالی مهارت در حال حاضر توسط معاونت عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده است. همچنین تاسیس بیش از ۷۰ دانشکده مهارتی در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نیوشا یعقوبی کد خبر: 1115588 برچسب‌ها مدارس سما

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مدارس سما مهارتی دانشگاه آزاد دانشکده های مهارت عمومی و مهارتی بر اساس رشته ها حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دانشگاه شهید مدنی آذربایجان بر اساس رتبه بندی ISC ۲۰۲۳

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان از کسب رتبه‌های ۲۵ و ۹ دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در رتبه بندی کلی و براساس معیار آموزش مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) در ارزیابی عملکرد ۳ساله ۲۰۲۱ تا ۲۰۱۹ خبر داد.

علیرضا امانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: براساس این گزارش دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در رتبه بندی از نظر کل معیارهای دخیل (پژوهش، نوآوری، آموزش و فعالیت‌های بین‌المللی) با بیش از ۱۰۰ پله صعود نسبت به سال ۲۰۲۲ در بین دانشگاه‌های کشورهای جهان اسلام، در رتبه ۱۵۱_ ۱۷۵ و رتبه ۲۵ از بین ۸۰ دانشگاه حمهوری اسلامی ایران را کسب کرده و همچنین در رتبه ۹ از نظر معیار آموزش در بین ۸۰ دانشگاه کشور قرار دارد که در معیار آموزش عوامل دخیل در رتبه‌بندی دانشگاه‌­ها نسبت دانشجو به عضو هیأت علمی و تعداد اعضای هیئت علمی پراستناد است.

وی اعلام کرد: براساس این رتبه‌بندی دانشگاه‌های استان حائز رتبه‌های زیر شدند: دانشگاه علوم پزشکی تبریز (رتبه ۱۲)، دانشگاه تبریز (رتبه ۱۷)، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان (رتبه ۲۵)، دانشگاه صنعتی سهند (رتبه ۴۴)، دانشگاه مراغه (رتبه ۶۸).

وی افزود: دانشگاه شهید مدنی آذربایجان براساس معیار آموزش در این رتبه‌بندی بعد از دانشگاه‌های علوم پزشکی بقیه الله، علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی مشهد، تربیت مدرس، علوم پزشکی سمنان، دانشگاه تهران، صنعتی امیرکبیر و صنعتی شاهرود در رتبه ۹ دانشگاه‌های کشور قرار دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهید مدنی استان آذربایجان شرقی، در این رتبه‌بندی از میان دانشگاه‌های ۵۷ کشور اسلامی در مجموع ۴۹۹ دانشگاه از ۳۳ کشور اسلامی حضور دارند که در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام ۲۰۲۳ دانشگاه­‌هایی مورد بررسی قرار می­‌گیرند که حداقل ۵۰۰ مدرک در سال‌های ۲۰۲۱- ۲۰۱۹ در پایگاه وب او ساینس (WoS) به ثبت رسانیده باشند که تعداد ۸۰ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در این رتبه‌بندی حضور دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید لباس فرم مدارس با رعایت الگوی پوشش ایرانی و اسلامی
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای تولید لباس فرم مدارس با رعایت الگوی پوشش ایرانی و اسلامی
  • قرار گرفتن رشته MBBS دانشگاه علوم پزشکی همدان در فهرست جهانی دانشکده‌های پزشکی
  • رشته MBBS دانشگاه علوم پزشکی همدان جهانی شد
  • مسیر سخت بازی سازی حرفه‌ای
  • درخشش دانشگاه شهید مدنی آذربایجان بر اساس رتبه بندی ISC ۲۰۲۳
  • تامین نیروی ماهر با تأسیس دانشکده‌های جوارصنعت
  • گرایش آموزش زبان مورد توجه غالب داوطلبان است
  • مهارت‌های فنی و حرفه‌ای مهمترین راه ورود به بازار کار برای کارجویان است
  • رسالت ویژه دانشگاه جامع علمی کاربردی آموزش‌های مهارتی است