Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی مسکن کشور گفت: ساخت مسکن حدود ۲۷۰ رسته شغلی مستقیم و به طور غیرمستقیم حدود ۸۰۰ نوع شغل وابسته به خود را فعال خواهد کرد. مسعود رضا اعظم نوری در گفت‌وگو با میزان، در خصوص ظرفیت  ایجاد فرصت‌های شغلی با اجرای طرح ساخت یک میلیون مسکن در سال گفت: بارونق گرفتن صنعت ساختمان در کشور موافق هستم به دلیل این‌که ساخت مسکن حدود ۲۷۰ رسته شغلی مستقیم و به‌طور غیرمستقیم حدود ۸۰۰ نوع شغل وابسته به خود را فعال می‌کند و به همین دلیل هرچقدر صنعت ساختمان پیشرفت کند کشور هم ازنظر اشتغال و اقتصاد رونق پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اصل مطلب تهیه زمین‌های مناسب از سوی دولت است که اگر این زمین‌ها در اختیار سازندگان مسکن به‌خصوص بخش تعاونی‌های مسکن قرار بگیرد خیلی مثمرثمر خواهد بود.

مدیرعامل اتحادیه سرا سری شرکت‌های تعاونی مسکن کشور در خصوص آمادگی تعاونی‌های مسکن برای مشارکت در ساخت یک میلیون مسکن در سال، گفت: طبق آمار تا سال ۱۳۷۱ حدود ۷۰ درصد ساخت‌وسازهای مسکن توسط بخش تعاونی و با موفقیت در سراسر کشور انجام می‌شد و در حال حاضر هم ما آماده مشارکت در ساخت ۱ میلیون مسکن در سال هستیم.   اعظم نوری با اشاره به این‌که  یکی از مزایای تعاونی‌ها برای ساخت مسکن جذب سرمایه‌های خرد مردم و تبدیل آن به سرمایه کلان است افزود: با این روش قشر کم‌درآمد جامعه هم که به‌آسانی و تنهایی نمی‌توانند صاحب مسکن شوند خانه‌دار خواهند شد و به همین دلیل می‌توان گفت بهترین روش برای ساخت مسکن استفاده از ظرفیت‌های موجود در اتحادیه‌های  تعاونی کشور  خواهد بود.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسکن کارمندان خراسان گفت: تعاونی مسکن کارکنان دولت خراسان باوجود همه کمبودها تا به امروز در ساخت حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی در خراسان بزرگ سهم داشته است، باوجود این در سال‌های اخیر به تعاونی‌ها بی‌مهری شد اما  اگر زمین مناسب در اختیار ما بگذارند و سهم آورده بانک هم در کنار آن باشد  بازهم ساخت‌وساز مسکن رونق خواهد گرفت و هزاران ظرفیت شغلی در کشور ایجاد خواهد شد. بیشتر بخوانید: روند خانه‌دار شدن مردم در نهضت ملی مسکن تسهیل می‌شود   انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار اقتصادی مسکن تعاونی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی مسکن تعاونی تعاونی مسکن ساخت مسکن تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند نمونه از ترک‌فعل در دولت سابق که موجب نابسامانی اقتصادی شد

دوره هشت ساله دولت حسن روحانی با توجه به آمار و ارقام موجود به دهه از دست رفته معروف شده است. دوره‌ای که کشورمان فرصت‌های نابی را از دست داد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: جهان نیوز با اشاره کم‌کاری‌های پدید آمده در دولت قبل نوشت: اخیرا «جواد اوجی»‌ وزیر نفت کشورمان در مراسم انعقاد قرارداد فشارافزایی پارس جنوبی با اشاره به اهمیت این پروژه گفت: «ملی‌ترین و با ارزش‌ترین قرارداد کشور امروز به امضا رسید. این قرارداد از سال ۲۰۱۷ بود که زمزمه آن بود که منعقد شود اما هیچ زمان این بحث تعیین و تکلیف نشد، لذا در این دولت تصمیم بر آن شد که فراساحل این پروژه اجرائی شود البته کشور شریک یعنی قطر نیز برای فشارافزایی فازهای خود با کمک شرکت‌های بزرگ در دریا طرح‌های خود را اجرا می‌کند. بحث فشارافزایی در دولت‌های قبل مغفول مانده بود خوشبختانه با مطالعات به این جمع‌بندی رسیدیم با کمک ۴ پیمانکار داخلی ۲۸ سکو را در دستور کار قرار دهیم و امیدواریم ۳ تا ۴ سال آینده،‌ هاب‌ها به مرحله بهره‌برداری برسد.»

دو موضوعی که در سخنان اوجی بسیار حائز توجه است مغفول ماندن یک برنامه است که باید سال‌های قبل به اجرا درمی‌آمد و از سوی دیگر پیشرفتی که باید جلوتر حاصل می‌شد و امروز باید به فکر فازهای بعدی می‌بودیم.

جهان نیوز با بیان اینکه در دولت قبل توقف ساخت مسکن افتخار بود، افزود: مسکن در ایران خصوصا در دهه ۹۰ حکایتی تراژیک دارد. وزیر راه و شهرسازی که باید یکی از اولویت‌هایش حوزه مسکن باشد به ساخت مسکن اعتقادی نداشت و حتی به این تفکر افتخار می‌کرد. مسکن در اقتصاد کشورهای مختلف جایگاه ویژه‌ای به سبب به‌کارگیری صنایع مختلف دارد اما همین عقب افتادگی سبب شد تا قیمت مسکن به طور سرسام‌آوری افزایش یابد. قشر کمتربرخوردار جامعه که امیدشان به ساخت مسکن دولتی بود با روی کار آمدن دولت‌های روحانی این امید خود را بر باد رفته دیدند. براساس اطلاعات مرکز آمار ایران از سال ۱۳۹۲ به بعد، میزان ساخت و ساز مسکن با یک سقوط خاص همراه بود، عدم تامین حداقل نیاز ۵۰هزار واحدی ماهانه که از سال ۹۳ شروع شد، زمینه انباشتگی تقاضا در بازار مسکن فراهم کرد. بر این مبنا، انباشتگی تقاضا، افزایش هزینه ساخت و ساز و عدم حمایت مناسب دولت برای تامین مسکن مصرفی مردم در دهه نود موجب شده است تا موضوع مسکن در کشور به یک کلاف سردرگم تبدیل شود. متعلقات این بخش نیز با وضعیت بدی روبه‌رو شدند تا جایی که اغلب کارخانه‌های ساخت مصالح ساختمانی، کاشی‌کاری و... با ورشکستگی روبه‌رو شدند.

میراث خاموشی هم، داستان دیگری است. دهه ۹۰ را دهه رکود سنگین صنعت برق می‌خوانند. موضوعی که در انتهای دولت روحانی با قطعی مکرر برق خود را نشان داد و یکی از میراث‌های این دولت برای دولت رئیسی همین موضوع بود.. با کم‌کاری دولت در سرمایه‌گذاری برای تولید برق، پس از دو دهه کشور دوباره گرفتار خاموشی‌های گسترده در تابستان ۱۴۰۰ شد. پرواضح است که اگر توسعه ظرفیت‌های شبکه برق متناسب با نیازهای کشور نباشد، قطعی برق اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. مقایسه مجموع ظرفیت نصب‌شده شبکه نیروگاهی کشور در دولت‌های مختلف نیز نشان می‌دهد طی سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۹۹ دولت احمدی‌نژاد طی دوره ۸ ساله خود با توسعه ۶۸ درصدی ظرفیت شبکه نیروگاهی کشور رتبه اول را در بین دولت‌های مختلف دارد. پس از آن، دولت خاتمی با توسعه ۶۰ درصدی ظرفیت نیروگاهی کشور در رتبه دوم و دولت مرحوم‌ هاشمی رفسنجانی نیز با توسعه ۵۵ درصدی ظرفیت نیروگاهی ایران، رتبه سوم را دارد؛ اما طی دوره ۸ ساله روحانی ظرفیت شبکه نیروگاهی، تنها ۲۱ درصد توسعه پیدا کرد!

از سوی دیگر، ساخت پالایشگاه و ذخیره‌سازی بنزین یکی از اقداماتی است که می‌تواند کمک شایانی به رفع ناترازی بنزین کند و حتی مانع از واردات بنزین برای حل این معضل شود. صادرات فرآورده‌های نفتی و جلوگیری از خام‌فروشی نیز از جمله محسنات پالایشگاه‌سازی است. پالایشگاه سازی از جمله برنامه‌های مهم کشورهای در حال پیشرفت است. به طور مثال طبق آماری که در شهریورماه سال جاری منتشر شد در آسیا ۴۷ پروژه جدید پالایشی در مرحله ساخت یا برنامه‌ریزی است. از این طرح‌ها ۱۸ پالایشگاه در حال ساخت است و ۲۹ طرح در مرحله طراحی هستند. نکته جالب توجه در این است که کشورهایی مانند کره جنوبی، چین و ژاپن و حتی هند که تولیدکننده نفت خام نیستند و واردکننده آن به شمار می‌روند نیز در این سال‌ها همواره به دنبال ارتقای پالایشگاه‌ موجود و احداث پالایشگاه‌های جدید بوده‌اند. اما در دولت‌های حسن روحانی پالایشگاه‌سازی مضموم بود و «بیژن نامدار زنگنه»‌ پالایشگاه‌سازی را کثافت‌کاری قلمداد می‌کرد. در همین رابطه،‌ جلال‌الدین‌هاشمی کارشناس انرژی با بیان اینکه زنگنه نه اجازه پالایشگاه سازی داد و نه توانست نفت خام را در بازار جهانی به فروش برساند، گفت: «در زمان زنگنه صادرات نفت ایران به ۳۰۰ هزار بشکه سقوط کرد!»

دیگر خبرها

  • تورم بخش صنعت در دی ماه مشخص شد
  • تورم بخش صنعت در دی ماه اعلام شد
  • بررسی نظریه‌های موافق و مخالف بر ساخت ساختمان‌های بلند
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات خراسان جنوبی/احیای ۴۶ معدن و واحد صنعتی
  • چند نمونه از ترک‌فعل در دولت سابق که موجب نابسامانی اقتصادی شد
  • سود تسهیلات مسکن به ۱۸ درصد کاهش یافت
  • تخصیص تسهیلات برای ساخت مسکن کمک به رونق و رشد تولید است
  • کاهش سود تسهیلات مسکن از ۲۳ به ۱۸ درصد
  • رئیسی: برای کمک به رونق ساخت مسکن تمام توان خود را بکار گرفته‌ایم
  • برای ارتقای شاخص آرامش خانواده‌ و کمک به ساخت مسکن تمام توان خود را بکار گرفته‌ایم