Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-19@02:16:26 GMT

کشف گنج نفیس چند هزار ساله در زاهدان + عکس

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۶۴۴۶

کشف گنج نفیس چند هزار ساله در زاهدان + عکس

صراط:

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف اشیاء و عتیقه‌های چند هزار ساله متعلق به عصر آهن توسط ماموران انتظامی این استان در زاهدان خبر داد.

به گزارش رکنا، سردار احمد طاهری اظهارداشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و قاچاق اشیاء تاریخی توسط فردی در زاهدان، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ماموران انتظامی پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی محل مورد نظر را که یک انبار غیر مجاز دارو در یکی از نقاط شهر زاهدان بود، شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی، با هماهنگی قضایی در بازرسی از انبار مورد نظر ۱۵ عدد ظروف سفالی عتیقه، ۲ عدد قاب و تابلوی قدیمی، ۴۹۸ عدد انگشتر و انواع تسبیح، ۲۱ قطعه سنگ کوچک تراشیده شده تزیینی و ارزشی را کشف، که برابر اعلام کارشناس سازمان میراث فرهنگی، عتیقه جات مکشوفه به ۲ الی سه هزار سال قبل و مربوط به عصر آهن است.

وی با بیان اینکه در این رابطه یک نفر متهم شناسایی و پرونده در حال رسیدگی است خاطر نشان کرد: اشیاء عتیقه هویت تاریخی و فرهنگی یک جامعه محسوب می‌شود، پلیس با افرادیکه بخواهند هویت تاریخی و فرهنگی کشور را برای کسب منفعت‌های غیرقانونی خود به تاراج ببرند به شدت و قاطعانه برخورد می‌کند.

سردار طاهری افزود: از شهروندان و هم استانی‌های عزیز انتظار می‌رود، برای حراست از میراث و هویت تاریخی و فرهنگی کشور با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان کشف گنج نفیس کشف گنج نفیس صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل به‌خاطر جای پارک خودرو

آفتاب‌‌نیوز :

سردار علی ابراهیمی اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر نزاع منجر به جرح در شهر اقبالیه، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. با حضور مأموران انتظامی در محل حادثه و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد ضارب به‌دلیل درگیری بر سر جای پارک خودرو و اختلافات همسایگی، با یک نفر درگیر شده و وی را با چاقو مجروح کرده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی نیروی انتظامی استان قزوین، وی بیان کرد: فرد مجروح که مردی ۴۰ ساله بوده، پس از انتقال به بیمارستان، به‌دلیل شدت مجروحیت فوت کرده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین از اقدامات پلیسی صورت گرفته در این خصوص و دستگیری قاتل طی مدت ۳۰ دقیقه خبر داد و خاطرنشان کرد: قاتل پسری ۱۷ ساله بوده که با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست می‌کنیم هنگام عصبانیت از انجام رفتارهای هیجانی که عواقب جبران‌ناپذیری در پی دارد، پرهیز کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نقص فنی حادث، جان چهار نفر را گرفت
  • طرح‌های امنیت اجتماعی و تشدید اقدامات انتظامی در زاهدان اجرایی شد
  • قتل خواهر به دست برادر ۱۷ ساله در خوزستان
  • محموله احشام قاچاق در توقیف پلیس زاهدان
  • آماده باش پلیس فرودگاه و راه آهن در نوروز
  • استقبال نوروزی موزه فرش با بزرگترین اثر گنجینه/ فرش تخت جمشید رونمایی شد
  • قتل به خاطر جای پارک خودرو / قاتل ۱۷ ساله دستگیر شد
  • قتل به‌خاطر جای پارک خودرو
  • قتل به خاطر جای پارک خودرو در اقبالیه 
  • کشته شدن دختر 21 ساله در شلیک اشتباه پلیس / دایی نگار کریمیان : مامور انتظامی اصلا ايست نداد