Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-19@09:46:51 GMT

اهمیت مصرف شیره انگور در فصل سرد سال

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۶۴۵۲

اهمیت مصرف شیره انگور در فصل سرد سال

متخصص طب سنتی گفت: یکی مهمترین خواص شیره انگور خاصیت انرژی‌زا بودن آن است و برای فصل زمستان که بدن به انرژی بیشتری برای گرم کردن خود نیاز دارد، بهترین و مفیدترین ماده غذایی به شمار می‌رود.

بهنام یوسفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اهمیت مصرف شیره انگور در فصل سرد سال، اظهار کرد: شیره انگور به دلیل خواص و مواد معدنی فراوان جز سالم و مقوی‌ترین مواد غذایی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی مهمترین خواص شیره انگور خاصیت انرژی‌زا بودن آن است و برای فصل زمستان که بدن به انرژی بیشتری برای گرم کردن خود نیاز دارد، بهترین و مفیدترین ماده غذایی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به فواید شیره انگور در درمان بیماری‌ها، ادامه داد: شیره انگور بسیار مقوی و مغذی است و برای افرادی که بر اثر بیماری طولانی مدت و یا عمل جراحی ضعیف شده‌اند پیشنهاد بسیار خوبی است، به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌های ضروری در شیره انگور، این ماده غذایی در درمان بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارد.

متخصص طب سنتی تصریح کرد: از جمله بیماری‌های قابل درمان با شیره انگور یرقان یا زردی، ضعف اعصاب، کک‌مک، دردهای روماتیسم و امراض شریانی و وریدی است که مصرف شیره انگور نقش به سزایی در درمان این بیماری‌ها ایفا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مؤثرترین خواص شیره انگور خاصیت پاک کنندگی آن است، اضافه کرد: مصرف شیره انگور باعث دفع اوره و مقداری از اسیدهای غیرمفید بدن می‌شود و در نتیجه پاک کننده بقایای غذاها در روده و معده است، این ماده غذایی ضد نفخ است و به خون‌سازی نیز کمک می‌کند.

یوسفیان خاطرنشان کرد: سطح کالری شیره انگور بسیار بالا است و از این رو مصرف این ماده غذایی برای افرادی که دچار ضعف عمومی هستند، بسیار مفید است. همچنین افرادی که در اثر بیماری طولانی یا عمل جراحی ضعیف شده‌اند یا افرادی که بسیار لاغر هستند، جهت بهبود ضعف خود می‌توانند از شیره انگور استفاده کنند.

وی با اشاره به خواص شیره میوه انگور برای پوست، افزود: وجود ویتامین‌ها و مواد مغذی مفید برای پوست در شیره انگور باعث شده است یکی از خواص شیره انگور حفظ سلامتی پوست باشد. از این شیره می‌توان به طور مستقیم بر روی پوست‌های دچار لک استفاده کرد؛ مصرف آن بر روی پوست موجب سفت شدن پوست می‌شود و از پیری پوست جلوگیری می‌کند به همین دلیل در تولید بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی از عصاره انگور استفاده می‌شود.

کد خبر 530839

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خواص شیره انگور خواص شیره ی انگور شیره انگور مصرف شیره انگور شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خواص شیره انگور مصرف شیره انگور ماده غذایی بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص و فایده‌های غذایی تفاله هویج

آفتاب‌‌نیوز :

به‌طور کلی محاسبه شده است در ۴ هویج بزرگ ۸ گرم فیبر وجود دارد، اما در یک فنجان آب هویج تنها ۲ گرم فیبر وجود دارد؛ ۶ گرم فیبر پس از آب گیری در تفاله باقی می‌ماند که برای تنظیم هضم ضروری است.

پس تفاله هویج را دور نریزید، می‌توانید آن را در فریزر نگه دارید و با آن سوپ درست کنید یا با این تفاله‌ها آرد و ادویه کوکوی هویج درست کنید و یا برای مزه‌دار کردن کیک‌ها و مارمالاد استفاده کنید.

پس از شیوع کرونا آب هویج گرفتن در منزل بسیار رونق گرفت، اما فیبر موجود در هویج با گرفتن آب آن بسیار کم می‌شود.

خواص و کاربرد تفاله هویج در آشپزی

برای پخت خورشت فسنجان به اندازه پودر گردو از تفاله‌های هویج استفاده شود به این روش که آن‌ها را در روغن تفت دهید و به خورشت اضافه کنید.

با اضافه کردن تفاله هویج به غذا؛ خورشت فسنجان علاوه بر مزه بهتر، رنگ هویج می‌گیرد.

تفاله هویج را دور نریزیدبا تفاله هویج می‌توان ته دیگ عالی و خوشمزه درست کرد.

کمی از تفاله هویج را با ماست و تخم مرغ و زعفران و نمک مخلوط کرده، از برنج آبکش شده یکی دو کفگیر به مواد اضافه کنید و ته قابلمه برنج که از قبل روغن در آن داغ کرده پخش کنید و برنج را روی آن بریزید. برای پخت سریع سوپ و آماده کردن سوپ لعاب دار از تفاله هویج می‌توان استفاده کرد

با تفاله هویج می‌توان مرغ را هم خوش طعم‌تر کرد به این روش که در زمان پخت مرغ، پیاز را رنده کرده، از این تفاله‌های هویج به آن اضافه کرد.

برای خوشمزه شدن کوکو سبزی و سیب زمینی هنگام پخت مقداری از تفاله‌های هویج را به مایه کوکو اضافه کنید.

از تفاله هویج می‌توان برای خوشمزه و خوشبو کردن بعضی از غذا‌ها استفاده کرد.

خوردن هویج و یا نوشیدن آب آن، ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری مانند ویتامین A دارد که برای سلامتی چشم و پوست مفید است.

هویج منبع خوب پتاسیم و ویتامین K است واکثر مواد مغذی از جمله آنتی اکسیدان‌ها و فیتوکمیکول‌ها در هویج یافت می‌شوندکه کیفیت آن در فرایند آب گیری از بین نمی‌رود.

فیبر: ماده مغذی اصلی که از طریق آب هویج از بین می‌رود فیبر است.

در چهارهویج بزرگ ۸ گرم فیبر وجود دارد، اما در ۱ فنجان آب هویج تنها ۲ گرم فیبر وجود دارد، شش گرم فیبر در تفاله بعد از آبگیری باقی می‌ماند و این فیبر برای تنظیم هضم ضروری است و همچنین سطح کلسترول را پایین نگه می‌دارد.

پزشکان توصیه می‌کنند زنان روزانه ۲۱ تا ۲۵ گرم فیبر دریافت کنند و به مردان روزانه ۳۰ تا ۳۸ گرم و خوردن چهار هویج بزرگ به جای آب هویج توصیه می‌شود.

ویتامین A از خواص تفاله هویج:

آب هویج حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و فیتو شیمیایی‌های زیادی است؛ هویج و آب هویج هر دو غنی از ویتامین A هستندکه مقدار بسیار کمی از آن با آبگیری از بین می‌رود. ویتامین A برای حفظ سلامت چشمان، پوست، استخوان‌ها و دندان‌ها ضروری است.

پتاسیم و ویتامین K در تفاله هویج

تفاله هویج را دور نریزیدهویج منبع خوبی از ویتامین K و پتاسیم است و هیچ یک از این مواد مغذی با آبگیری از بین نمی‌رود. پتاسیم برای حفظ تعادل مایعات بدن مفید است و به انتقال عصب کمک می‌کند و ویتامین K برای لخته شدن خون و تشکیل پروتئین در استخوانها، عضلات و کلیه ضروری است. یک فنجان آب هویج ۲۰ درصد از نیاز روزانه بدن را برای پتاسیم و حدود ۳۵ درصد نیاز آن را به ویتامین K تامین می‌کند.

منبع: عصرایران

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین دلایل فشار خون پایین چیست؟
  • نکات روزه‌داری برای افراد مبتلا به کم‌وزنی
  • نکات طلایی روزه داری برای افراد مبتلا به کم‌وزنی
  • توصیه‌های ویژه روزه‌داری برای افراد مبتلا به کم‌وزنی
  • خواص باورنکردنی گیاه دارویی «کلپوره» یا «مریم نخودی»
  • خواص باورنکردنی گیاه دارویی «کَلپوره» یا «مریم نخودی»
  • با مصرف این گیاه یک معده، روده و رحم سالم داشته باشید
  • تأثیر مثبت روزه‌داری در بیماری‌های ناشی از عادات بد غذایی
  • خواص و فایده‌های غذایی تفاله هویج
  • روزه‌داری تاثیر مثبتی بر بیماری‌های ناشی از عادات بد غذایی دارد