Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، رامین فاضل مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با بیان اینکه ما در این شرکت در چند زمینه فعالیت می‌کنیم، گفت: یکی از زمینه‌های فعالیت در این شرکت کنترل کیفیت داروها، واکسن‌ها و فرآورده‌های زیستی است و بر این اساس بخشی از کنترل کیفیت واکسن‌های کرونا که در حال حاضر در کشور تولید می‌شوند، از طریق سازمان غذا و دارو و همچنین از طریق شرکت‌های تولیدکننده به ما واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حال انجام آزمون‌های مختلف برای بررسی کنترل کیفیت واکسن‌های ایرانی کرونا هستیم، ادامه داد: خوشبختانه تولید واکسن‌های کرونا در کشور به مراحل خوبی وارد شده، هرچند که این مساله در هاله‌ای از ابهام است. چون در حالی که تولید واکسن کرونا در کشور به سرانجام خوبی می‌رسد، ما شاهد واردات واکسن‌های خارجی چون سینوفارم بودیم.

فاضل خاطرنشان کرد: شاید این واردات به دلیل ارتباطات مناسب‌تر دولت جدید با کشورهای صادر کننده و یا واردات به نحو بهتری صورت گرفته است، ولی به لحاظ بازار به اینجا رسیده‌ام که شرکت‌های تولیدکننده داخلی را از دست می‌دهند. به ویژه که در برهه‌ای از زمان پیشنهادات بهتری برای خرید داده شده و این درخواست را از مسئولان کشور دارم که اکنون که چند شرکت و مؤسسه دولتی و غیر دولتی توانستند واکسن کرونا را تولید کنند، از تولیدات داخل حمایت کنند و این بازار را در اختیار این شرکت‌ها نیز قرار دهند.

این محقق ادامه داد: ما از آنجایی شاهد واردات گسترده دارو و واکسن کرونا شدیم که بحث تولید داخل پررنگ شد و به تدریج سازمان غذا و دارو شروع به صدور مجوز مصرف اضطراری کرد و واکسن‌ها در مرحله ورود به بازار هستند.

فاضل اضافه کرد: این شرکت به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه کنترل کیفی فرآورده‌های زیستی چون واکسن‌ها، داروها و موارد مختلف بنا بر وظایفی که داشت، اقدام به راه اندازی و ارائه خدمات در زمینه بسیاری از آزمون‌های مورد نیاز برای تولید واکسن کرده است.

انجام ده‌ها تست روی ۳ واکسن کرونای ایرانی

مدیرعامل این شرکت فناور، کنترل کیفی را یک فرآیند پویا و در جهت رسیدن به کیفت بهتر توصیف کرد و گفت: کنترل کیفی برای مشاهده مشکلات احتمالی در محصول و رفع آن انجام می‌شود. از این رو هدف اصلی کنترل کیفی در جهت رسیدن به حد اعتلای کیفیت محصولات است.

فاضل خاطرنشان کرد: ما تاکنون واکسن‌های تولیدی سه شرکت را مورد ارزیابی و تست قرار داده ایم. به گونه‌ای که بر روی یک فرآورده یک تست انجام نشده، بلکه ده‌ها تست مختلف بر روی آن انجام می‌شود. ضمن آنکه همه این تست‌ها در این شرکت انجام نمی‌شود. بلکه با شرکت‌ها و مؤسسات دولتی مختلف، قراردادهای متفاوتی داریم و بر اساس آن برای شرکتی تست‌های بیشتر و برای شرکت دیگر تست‌های کمتر.

وی اظهار کرد: در برخی از موارد ازسوی سازمان غذا و دارو نمونه‌هایی برای ما ارسال شده و نتایجی که از این تست‌ها به دست ما رسیده، این است که نمونه‌های تولیدی داخل قابل مقایسه با نمونه‌های خارجی هستند و اگر این گونه نبود، ازسوی سازمان غذا و دارو مجوزی صادر نمی‌شد.

این محقق حوزه زیست فناوری تاکید کرد: مسئولان بر اساس نتایجی که از این تست‌ها به دست می‌آید، تصمیم می‌گیرند محصولی وارد بازار شود یا خیر و امیدوارم مردم کشور نیز از این جریان تولید داخل استقبال کنند. چرا که متاسفانه با موردی به نام «ترس از تولید داخل» مواجه هستیم. در حالی که مزایای اطمینان به تولیدات و فناوری‌های داخلی شامل حال کل جامعه خواهد شد.

فاضل با تاکید بر اینکه شهروندان کشورهای توسعه‌یافته صددرصد از تولیدات داخلی خود حمایت می‌کنند، اضافه کرد: فارغ از این بحث‌ها که باید موضوع واردات در سال گذشته پیگیری می‌شد یا فکر و برنامه‌ریزی بهتری صورت می‌گرفت، در حال حاضر تولید واکسن به سطح خوبی رسیده است و ما نیز منتقد این جریان هستیم که چرا واردات با تاخیر انجام شد یا چرا در برخی موارد مجوزها شتاب‌زده صادر شد و در برخی موارد برای صدور این مجوزها حساسیت زیادی صورت گرفته است.

این محقق با تاکید بر اینکه این نوع حمایت‌های چشم‌بسته هم در زمینه واردات و هم در زمینه تولید داخل، به ضرر شرکت‌ها خواهد بود، گفت: حمایت‌ها باید به گونه‌ای باشد که مردم به تولیدات داخل اعتماد کنند.

واکسن‌های کرونای ایرانی قابل رقابت با واکسن‌های خارجی هستند

؟؟؟؟؟ اظهار کرد: در حال حاضر چند مجموعه ایرانی موفق شدند واکسن‌های کرونا را تولید کنند و داده‌های مربوط به واکسن‌های وارداتی و ایرانی نیز موجود است و با توجه به ارزیابی‌هایی که ما انجام دادیم، فارغ از جنبه‌های اقتصادی، واکسن‌های ایرانی با واکسن‌هایی چون سینوفارم، اسپوتنیک و آسترازنکا قابل رقابت هستند.

فاضل تاکید کرد:‌ اکنون که محققان کشور به تولید این نوع واکسن‌ها دست یافته‌اند، باید از آنها حمایت شود؛ چرا که این شرکت‌ها هزینه‌های زیادی برای تولید نمونه اولیه، انجام تست‌ها و آزمون‌های مختلف و همچنین آزمون‌های بالینی بر روی انسان صرف کردند و اکنون که می‌خواهیم از این محصولات استفاده کنیم، با موضوع واردات گسترده واکسن مواجه هستیم که به نظر من در کنار واردات باید به موضوع تولید داخل بر اساس یک روند معقول و منطقی نیز توجه شود.

به گفته وی، در این شرکت واکسن‌های مورد ارزیابی دارای مجوز مصرف و فروش اضطرار هستند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه در خصوص پارامترهای مورد بررسی در آزمون‌های کنترل کیفی واکسن‌های داخلی کرونا، توضیح داد: در بخش کنترل کیفی واکسن‌ها، واکسن‌هایی که به ما ارجاع داده می‌شوند، در زمینه‌هایی چون نبود آلودگی در واکسن‌های تولیدی (که واکسن‌های تولیدی همان محصول نهایی هستند که در نهایت عرضه می‌شوند) و همچنین از نظر توالی‌های پروتئینی، ناخالصی‌ها، مشخصه‌یابی بانک یا بذر تولیدکننده واکسن، حذف بقایای ویروسی بررسی می‌شوند و در صورتی که واکسن بر پایه ویروس غیر فعال باشد، تست‌هایی را برای بررسی فعال نبودن ویروس اجرایی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: بر اساس مشاهدات ما واکسن‌های ایرانی که در حال حاضر عرضه شده‌اند، قابل رقابت با نمونه‌های خارجی هستند.

فاضل ادامه داد: نکته مهم درباره واکسن‌ها این است که الان اعلام شده واکسن آسترازنکا با درصد پایینی لخته خون ایجاد می‌کند و همه دنیا از این واقعیت با خبر شدند و اگر واکسن ایرانی ایراداتی داشته باشد، مساله‌ای نیست که از کسی پوشیده بماند و به دلیل رقابت‌هایی که رسانه‌ها با یکدیگر دارند و همچنینن رسانه‌های خارجی که نفعی از این جریان می‌برند، آن را بازگو می‌کنند.

وی تاکید کرد: اگر مشاهده می‌شود که بعد از مدتی از عرضه واکسن‌های ایرانی موردی از آنها بیان نشده است، حداقل این اطمینان خاطر را به ما می‌دهد که این محصولات از کیفیت لازم برخوردارند.

کد خبر 633729 برچسب‌ها كرونا در ايران واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران واکسن کرونا سازمان غذا و دارو واکسن های ایرانی واکسن های کرونا واکسن کرونا تولید واکسن حال حاضر تولید داخل کنترل کیفی واکسن ها بر اساس شرکت ها تست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ وزنه‌بردار ایرانی در لیست کنترل دوپینگ فدراسیون جهانی

شش وزنه‌بردار ایرانی در لیست فدراسیون جهانی برای کنترل دوپینگ در سال ۲۰۲۴ قرار دارند.

 به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی وزنه برداری لیست وزنه‌بردارانی که در لیست کنترل دوپینگ قرار دارند را منتشر کرد.

در این لیست نام وزنه‌برداران مرد و زن کشورهای مختلف قرار دارد و نام شش وزنه‌بردار مرد از ایران در لیست وجود دارد.

این وزنه‌برداران در سال ۲۰۲۴ باید هر لحظه آماده دادن تست دوپینگ باشند.

 اسامی وزنه‌بردارن ایرانی به شرح زیر است:

۱- علیرضا عباسپور

۲- علی داودی

۳- رضا دهدار

۴- مصطفی جوادی

۵- رسول معتمدی

۶- کیانوش رستمی

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دو وزنه بردار دوپینگی از آب درآمدند مثبت شدن تست دوپینگ ۲ وزنه بردار و ۲ بسکتبالیست

دیگر خبرها

  • نظارت و کنترل وسایل توزین مراکز فروش در لرستان
  • درسال ۱۴۰۲ چگونه ۱۴هزار متخصص ایرانی ۶۰میلیون قطعه خودرو در کروز تولید کردند؟
  • قراردادهای نفتی به ارزش ۱۳ میلیارد دلار با شرکت‌های ایرانی به امضا رسید
  • ستاره ایرانی بازنده ماراتن والیبال ترکیه
  • استفاده از اوریگامی DNA برای تولید واکسن ضدسرطان
  • ۶ وزنه‌بردار ایرانی در لیست کنترل دوپینگ فدراسیون جهانی
  • «دولت قادر به کنترل نرخ ارز نیست؛ چرا حقوق بگیران باید زیر فشار تورم باشند؟»
  • گواردیولا: تاثیر بلینگام در رئال مادرید بسیار زیاد بوده است؛ آنها تیمی متفاوت‌تر از فصل گذشته هستند
  • تولید کودهای قارچ کش ایرانی، دستاورد متخصصان حوزه کشاورزی
  • تهدید مربی سردار آزمون