Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@02:05:45 GMT

آغاز انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان

تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۷۶۴۹۹

آغاز انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شعبه‌های رای گیری در ازبکستان از صبح امروز یکشنبه ساعت ۸ بازگشایی شد و مردم برای انتخاب رئیس جمهور جدید پای صندوق‌های رای رفته اند.

رای گیری تا ساعت ۲۰ امروز به پایان خواهد رسید.

هر پنج حزب سیاسی ثبت نام شده در ازبکستان توانستند نامزد‌های خود را برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کنند و ثبت نام نامزد‌ها در اواسط سپتامبر به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار می‌رود شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ۶۴ ساله فعلی ازبکستان از حزب لیبرال دموکرات (UzLiDeP) در این دوره پیروز شود. میرضیایف که در سال ۲۰۱۶ به قدرت رسید، در شعار‌های انتخاباتی خود از گسترش همکاری با روسیه، چین و آمریکا و همچنین تلاش برای ادغام اتحادیه اقتصادی اوراسیا صحبت کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری کشور ازبکستان شوکت میرضیایف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری روسیه/ پیشتازی پوتین در شمارش اولیه انتخابات روسیه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، شامگاه امروز یکشنبه درب مراکز اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری روسیه در اقصی نقاط این کشور به جز منطقه کالینینگراد بسته شد.

به این ترتیب اعضای کمیته انتخابات روسیه کار شمارش آرای این انتخابات را در تمامی مراکز اخذ رای و ارسال آن به مسکو پایتخت این کشور را آغاز کردند.

بر اساس اعلام کمیته انتخابات روسیه، نسبت مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه تا ساعت ۲۰ به وقت مسکو به ۷۳.۳۳ درصد رسیده است؛ البته افرادی که به صورت الکترونیکی و از راه دور در این انتخابات شرکت کرده‌اند در این آمار در نظر گرفته نشده‌اند.

همچنین بر اساس گزارش این کمیته، آمار مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه در خارج از این کشور از مرز ۷۰ درصد گذشته است.

علاوه بر این، بر اساس گزارش‌های اولیه، نسبت مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه در مسکو پایتخت این کشور به ۶۶ درصد می‌رسد.

در این دور از انتخابات ریاست جمهوری روسیه ۴ نامزد با یکدیگر به رقابت پرداختند. این ۴ نامزد عبارتند از ولادیمیر پوتین رییس جمهور کنونی روسیه به عنوان نامزد مستقل، «لئونید اسلاتسکی» از حزب لیبرال دموکرات، «نیکولای خاریتونف» از حزب کمونیست روسیه و «ولادیسلاو داوانکوف» از حزب مردم جدید.

چهارشنبه گذشته ولادیمیر پوتین ضمن اشاره به اینکه سرنوشت روسیه تنها به دست شهروندان این کشور مشخص می‌شود، از تمامی شهروندان روس خواسته بود که با قدرت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه شرکت کنند.

نتیجه شمارش ۳۰ درصد صندوق‌های اخذ رأی

بنا بر نتیجه شمارش ۳۰.۰۸ درصد آرای انتخابات هشتمین دوره ریاست‌جمهوری روسیه،‌ ولادیمیر پوتین بیش از ۱۸ میلیون و ۹۰۳ هزار رأی (۸۷.۶۸ درصد آرا) را به دست آورد.
پس از وی، نیکولای خاریتونوف نامزد حزب کمونیست روسیه با بیش از ۸۵۱ هزار رأی وکسب ۳.۹۵ درصد آرا جایگاه دوم را دارد.
جایگاه سوم نیز به ولادیسلاو داوانکوف نامزد حزب مردم جدید اختصاص دارد. وی تا این میزان شمارش آرا،‌ موفق به کسب بیش از ۸۲۱ هزار رأی ( ۳.۸۱ درصد آرا) شده است.
لئونید اسلوتسکی نامزد حزب لیبرال دموکراسی نیز ۳.۰۱ درصد آرا یعنی بیش از ۶۴۷ هزار رأی را به دست آورده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش آمریکا به انتخابات ریاست جمهوری روسیه: آزاد و منصفانه نیست
  • پایان رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری روسیه/ پیشتازی پوتین در شمارش اولیه انتخابات روسیه
  • پایان رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری روسیه | شمارش آرا آغاز شد
  • پایان رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری روسیه
  • پایان رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری روسیه/ شمارش آرا آغاز شد
  • «مادورو» رسماً نامزد شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا شد
  • «مادورو» رسما نامزد شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا شد 
  • مادورو نامزد ریاست جمهوری ونزوئلا شد
  • غرب از یک سال پیش در تلاش برای تخریب انتخابات روسیه بوده است
  • استفاده آمریکا از هکر‌ها برای ضربه زدن به انتخابات روسیه