Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سید جعفر حسینی، مشاور عالی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اشاره به ابلاغیه جدید معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر ضروری شدن تحویل کودهای فسفاته و پتاسه به کشاورزان به همراه کود اوره گفت: بر این اساس تحویل کود اوره به کشاورزان بدون کودهای فسفاته و پتاسه ممنوع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی این اقدام را به منظور افزایش کیفی و کمی تولید محصولات با افزایش مصرف کودهای پایه انجام داده اما الزام کشاورزان به چنین کاری صحیح نیست و عواقب آن گریبانگیر تولید می‌شود.

حسینی تاکید کرد: این اقدام منجر به کاهش شدید مصرف کود اوره میان کشاورزان خواهد شد.

وی از دخالت دولت در بازار محصولات کشاورزی به شدت انتقاد کرد و گفت: بارها شاهد بودیم که دخالت دولت در بازار محصولات کشاورزی منجر به ایجاد نابسامانی شده و در حال حاضر احتمال دارد چنین اتفاقی در حوزه کود نیز رخ دهد.

این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه سال گذشته به دنبال حذف ارز ۴٢٠٠ تومانی از واردات کودهای فسفاته و پتاسه قیمت این کودها تا ٧٠٠ درصد افزایش یافت، گفت: به همین دلیل کشاورزان قادر به تأمین این کودها نبودند و مصرف آنها در کشور به شدت کاهش یافت.

حسینی ادامه داد: بنابراین با توجه به قدرت خرید و نقدینگی کشاورزان احتمال کاهش مصرف کود اوره با توجه به تصمیم جدید دولت وجود دارد که این مسأله بیش از پیش به کیفیت و کمیت محصولات تولیدی آسیب می‌زند. ضمن اینکه اراضی زیادی در کشور با تثبیت کود فسفاته در زمین نیاز به مصرف کودهای دیگری جهت آزادسازی فسفاته دارند نه مصرف مجدد فسفاته. یادآوری می‌گردد کاهش مصرف کودهای پایه افزایش شدید قیمت و نامتناسب بودن هرینه کرد و درآمد کشاورزان بوده است.

اخیراً علیرضا مهاجر، سرپرست معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی در نامه‌ای به رؤسای جهاد کشاورزی استان‌ها اعلام کرده از تحول کود اوره بدون کودهای فسفاته و پتاسه اکیداً خودداری نمایند.

پربیننده ترین افزایش قیمت مصوب مرغ به ۳۱ هزار تومان/ قیمت اعمالی است نه ابلاغی! چالش تامین کسری ذخایر استراتژیک گندم / افزایش احتمالی قیمت نان با واردات واکنش وزارت جهاد کشاورزی به فاسد شدن ۵هزار تن ذرت هشدار خطر یخ‌ زدگی محصولات کشاورزی در ۳استان گله مرغداران از کیفیت پایین ذرت‌ ها

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کود کشاورزی کودهای فسفاته و پتاسه وزارت جهاد کشاورزی کود اوره مصرف کود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد، رسول سعیدیان افزود: گندمکاران این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوا، مبارزه با علف‌های هرز و بیماری سن را در مزارع خود شروع کرده‌اند.

او اضافه کرد: کشاورزان باید هنگام مبارزه با علف‌های هرز به مرحله رشد گیاه و علف هرز توجه داشته باشند و با هماهنگی و مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی از سموم مناسب و موثر متناسب با نوع علف‌های هرز استفاده کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: با فرارسیدن زمان مبارزه علیه «پوره سن» نیز عملیات سمپاشی در مزارع این شهرستان با همکاری جهاد کشاورزی انجام می شود.

سعیدیان افزود: ارایه راهکارهایی برای کاهش مقاومت علف‌های هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.

او به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم نسبت به خرید سموم مورد نیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام و مزارع خود را علیه این آفت سمپاشی کنند.

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی مهم‌ترین ابزار برای اجرای الگوی کشت
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • آغاز فصل نوغانداری در مازندران
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی
  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»