Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی در جلسه ای با حضور هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان افزود: بسیاری از مشکلات کشور ما فرهنگِ کاری و نگاه به مسایل است که بر مبنای تربیت اقتصای در آن شکل گرفته است.

استاندار زنجان با بیان اینکه ساختار مدیریتی کشور بر مبنای نفت شکل گرفته است، اظهار داشت: در این ساختار نیازی به مجموعه بخش خصوصی احساس نشده است و بر این مبنا مقید به انجام کارها در زمان معین نشده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: نگاه به سرمایه گذاری بخش خصوصی از زاویه منفعت شخصی بوده درحالیکه بهره سرمایه‌گذاری بخش خصوصی عاید کل کشور می‌شود.

افشارچی با بیان اینکه سیستم کشور صادرات محور و تولیدمحور نیست، خاطرنشان کرد: در این سیستم قوانین وضع شده نیز آنگونه که باید کمک حال سرمایه گذار نیست.

استاندار زنجان مفهوم فرهنگی شکل گرفته مبنی بر عدم نیاز دولت یا حکمرانان به تولید ثروت و بخش خصوصی را مشکل بزرگی دانست که باید حل شود و یادآورشد: حل این مشکل باید از بالا به پایین باشد و رهبر فرزانه انقلاب از سالها پیش از تولید و رفع موانع آن سخن می گویند که رده های پایین نیز باید این مسله را نقطه هدف خود قرار دهند تا اهداف ترسیم شده محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه حل بسیاری از مسایل تنها با تلنگر و اقدامی جزئی امکان پذیر است، گفت: زنجان در سطح کشور به عنوان استان مقتدری ظاهر نشده است تا بتواند حق و حقوق خود را آنگونه که شایسته است بگیرد، به همین منظور پروژه هایی را با نمایندگان استان تعریف خواهیم کرد تا در سطح کلان تاثیرگذاری خود را بالا ببریم.

افشارچی بر شناسایی و رفع موانع موجود بر سرراه رشد و توسعه استان تاکید کرد و افزود: با پیگیری‌های مجدانه از سوی استان و جرات دادن به زیرمجموعه بسیاری از مسایل پیش رو حل خواهد شد.

استاندار زنجان کمک گرفتن از بخش خصوصی برای ایجاد زیرساختهای منطقه ویژه اقتصادی، آماده سازی مرکز آماد و پشتیبانی، فعال سازی فرودگاه زنجان، پایانه صادراتی، بازارچه های تخصصی، مدیریت تشکیل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت و افتتاح دفتر وزارت امور خارجه را از اولویت های استان برشمرد.

انتهای پیام/2308

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان استاندار خبرگزاری فارس زنجان استاندار زنجان فعالان اقتصادی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۶۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد استان در حوزه گردشگری اظهار کرد: این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، آذربایجان غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، جلسه راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری استان به ریاست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این جلسه درخواست‌ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی و گردشگری استان بررسی و استاندار آذربایجان‌غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روان‌سازی و تأمین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری را صادر کرد.

محمدصادق معتمدیان در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد استان در حوزه گردشگری، وجود ۱۸۰۹ اثر ثبت شده ملی، پنج اثر ثبت جهانی و ۵۳ منطقه نمونه گردشگری، طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مناسب و موقعیت جغرافیایی ویژه، اظهار کرد: این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، آذربایجان‌غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی منطقه تبدیل کرده است.

وی ظرفیت‌های کشاورزی استان را نیز یادآور شده و افزود: زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری از جمله تغییر الگوی کشت و احداث باغات با درختان کم‌آب‌بر و با ارزش افزوده بالا و همچنین ظرفیت سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی، می‌تواند فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران در استان را فراهم کند.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه از اهتمام جدی مدیران استان برای جذب سرمایه‌گذار و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری در استان خبر داده است و گفت: تلاش می‌شود ضمن معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری به سرمایه‌گذاران، روند سرمایه‌گذاری در استان روان‌سازی و امکانات مورد نیاز سرمایه‌گذاران در کمترین زمان تأمین شود.

معتمدیان ادامه داد: این سرمایه‌گذار ملی قصد دارد در حوزه کشاورزی و گردشگری آذربایجان‌غربی فعالیت کند و در حال حاضر این شرکت، باغ سه هزار هکتاری گردو و پسته را در ماکو احداث کرده که در نوع خود در خاورمیانه بی‌نظیر است.

کد خبر 747862

دیگر خبرها

  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • هرگونه کمک برای پیروزی سریعتر محور مقاومت وبازسازی غزه پس از جنگ، یک ضرورت و تکلیف همگانی است
  • تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج